شورون

این پکیج پدیده افزایش اصطکاک پیش از استارت را کاهش می‌دهد که در پیشرانه‌های بنزینی توربوشارژ و هیبریدها یکی از معضلاتی است که منجر به‌کاهش عمر قطعات می‌شود

 به گزارش «اخبار خودرو»، تا امروز پیشنهاد اول روغن‌موتور خودروهای هیبرید براساس استاندارد SN و درنهایت SN پلاس بود که به‌عقیده بسیاری از کارشناسان حتی پایین‌ترین سطح از نیازهای این موتورهای حساس را نیز برآورده نمی‌کرد؛ اما با معرفی استاندارد SP از سوی موسسه میعانات نفتی آمریکا (API) بالاخره سطح جدیدی از روغن‌  برای هماهنگی با طبع ظریف این موتورها معرفی شد.

هنوز چند ماهی از معرفی این استاندارد نگذشته که کمپانی شیمیایی شورون سردمدار معرفی بسته ادتیوهای مخصوص این روغن‌موتور شده و پکیج اختصاصی خود را از سری OLOA معرفی کرده است.

کمپانی شیمیایی « شورون‌ ارونیت » اعلام کرد برای مطابقت پیشرانه‌های حساس هیبرید، پکیج ادتیو جدیدی به‌نام OLOA 55600 را طراحی کرده است. این پکیج می‌تواند سطح کیفی روغن‌موتور را تا حد استانداردهای جدید SP و ILSAC GF-6 بالا ببرد. همچنین این پکیج قابلیت انطباق با استاندارد Dexos1 را نیز دارد. 

این پکیج پدیده افزایش اصطکاک پیش از استارت را کاهش می‌دهد که در پیشرانه‌های بنزینی توربوشارژ و هیبریدها یکی از معضلاتی است که منجر به‌کاهش عمر قطعات می‌شود. همچنین این ادیتوها قابلیت انطباق با فیلتر ذرات آلوده‌کننده در سیستم اگزوز خودروهای بنزینی را نیز دارد.

شورون اعلام کرده تست‌‌های موتوری این ادتیو انجام شده و از ماه می سال میلادی آینده (۲۰۲۰) امکان سفارش‌گذاری برای خرید این ادتیو وجود خواهد داشت.  

باربارا اسمیت، معاون‌ارشد بخش محصول و تکنولوژی‌های شورون گفت: «طی چند سال اخیر نیاز به روغن‌های موتور تغییرات عمده‌ای در بحث عملکردی داشته است. ما نیز طی این مدت توانستیم برای دستیابی به استاندارد GF-5 و API SN پلاس خیلی زود راه‌حلی ارائه کنیم. اما حالا که استانداردهای GF-6 و API SP معرفی شده‌اند، ما راه‌حل جدید خود را به‌عنوان رهبر فنی بازار و حمایت‌کننده از مشتریان خودمان معرفی کرده‌ایم. جدیدترین پیشنهاد ما OLOA 55600 است که براساس نوآوری و عملکرد بالا و اثبات‌شده فرموله شده است. ما آماده هستیم این محصول جدید را از طریق زنجیره تامین جهانی قابل اعتماد خود به همکارانمان ارائه دهیم و به‌همین دلیل ارتباط خود را با مشتریان‌مان برای تامین نیاز آن‌ها پیش از اجرایی شدن استاندارد GF-6، افزایش خواهیم داد.»

مشتریان شورون می‌توانند از انواع گسترده‌ای از روغن‌پایه‌ها و تنظیم‌کننده‌های گرانروی (viscositymodifier) برای ترکیب با این ادتیو و به‌دست آوردن روغن‌های موتور مختلف استفاده کنند. 

تری کروسبی (Teri Crosby)، مدیر جهانی محصولات شورون اضافه کرد: «با بیش از میلیون‌ها مایل تست، ما عملکرد OLOA 55600 را تایید می‌کنیم که براساس نوآوری‌های شورون ساخته شده است. مشتریان ما گزینه‌های زیادی برای استفاده از عملکرد این ادتیو دارند و این موضوع باعث خواهد شد بخش تدارکات (لجستیک) شرکت‌ها  کار ساده‌تری برای روغن‌موتورهای مختلف داشته باشند. این محصول درواقع جدیدترین نمونه از فناوری PCFlex ADDvantage ماست که علاوه بر عملکرد بالا، ارزش و انعطاف‌پذیری زیادی با نیاز مشتری دارد.»

گفتنی است محصول جدید شورون براساس ارتقا تکنولوژی‌های استفاده‌شده در OLOA 55516 ساخته شده که برای اخذ تاییدیه استاندارد API SN پلاس طراحی شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =