صادق نجفی

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت از ابلاغ ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار این وزارتخانه برای اصلاح صنعت خودرو توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، صادق نجفی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان جهت عدم افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده معوق طبق قرارداد داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قوی‌تر در سیستم فروش خودرو جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.

وی ادامه داد: برای ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودروهای خارجی وارداتی نیز اقدامات موثری به انجام رسید.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با بیان اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار نیز در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالاهای تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.

نجفی با یادآوری برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه 4 هزار میلیارد تومان به خودروسازان جهت تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، گفت: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از 400 دستگاه به 2200 دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت ادامه داد: دستور به خودروسازان درخصوص عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، داده شده و در همین راستا به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو درخصوص استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درخصوص ساخت داخل ابلاغ شده است.

نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و افزود: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات‌ های‌تک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات های‌تک در همین راستا به عمل آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =