قطعات تقلبی

براساس آخرین بررسی‌ها قطعات تقلبی سهم 15درصدی از بازار قطعه‌یدکی کشور را دراختیار دارد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، به‌نظر می‌رسد روزبه‌روز برحجم قطعات‌یدکی تقلبی و بی‌کیفیت دربازار لوازم‌یدکی کشور افزوده می‌شود و مشکل فقط تعویض چندباره یک قطعه نیست، چراکه استفاده از لوازم‌یدکی بی‌کیفیت گاه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌خودرو وارد می‌کند. موضوعی که مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی درباره آن به بیان نقطه‌نظرات خود می‌پردازد.

 درحال حاضر به‌نظرتان چنددرصد از بازار لوازم‌یدکی با قطعات بی‌کیفیت و تقلبی اشباع شده است؟

براساس آخرین بررسی‌ها قطعات تقلبی سهم 15درصدی از بازار قطعه‌یدکی کشور را دراختیار دارد. قطعات بی‌کیفیت هم همواره در بازار قطعه‌یدکی وجود داشته است. اما امروز شاهد موضوع دیگری به‌نام عرضه قطعات‌ تقلبی هستیم. عمده‌قطعات تقلبی شامل قطعاتی است که تحت‌نام و برندی معتبر و باکیفیت، بسته‌بندی و به‌بازار عرضه می‌شود. 

 آیا می‌توانیم بگوییم تمام قطعات تقلبی بی‌کیفیت هم هستند؟ 

درحال حاضر اغلب قطعات تقلبی که تحت‌عنوان و بسته‌بندی برندی خاص عرضه می‌شوند، لزوما بی‌کیفیت نیستند؛ چرا که این قطعات با کپی از قطعه اصلی و اعمال تغییرات تحت‌‌نام و بسته‌بندی برندهای شناخته‌شده به‌بازار عرضه می‌شوند و مشتریان هم با اعتماد به‌نام برند قطعه را خریداری می‌کنند؛ درحالی‌که برخی از آن‌ها کیفیت قطعات اصلی را ندارد.

 اتحادیه برنامه‌ای درراستای برخورد با فروشندگان قطعات تقلبی دارد؟

اتحادیه فروشندگان قطعه‌یدکی به‌خودی‌خود امکان برخورد و شناسایی افراد متقلب را از میان صنف 10 هزار نفری ندارد؛ اما درصورت طرح هرگونه شکایت توسط مردم یا دستگاه‌ها اتحادیه به‌شکایت خریداران رسیدگی و با عرضه‌کنندگان قطعات بی‌کیفیت به‌شدت برخورد خواهد کرد.

 به‌نظر شما نقش تعمیرکاران درافزایش یا کاهش عرضه قطعات تقلبی چیست؟

اینکه قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار وجود دارد شکی نیست، اما تعمیرکاران در مواجهه با این قطعات باید از اطلاعات و تجربه کافی درشناسایی قطعات بی‌کیفیت و تقلبی برخوردار بوده و این قطعات را روی خودرو مراجعان نصب نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =