پیروز حناچی

4شهریور در ذهن برخی شهروندان و بسیاری از روزنامه‌نگاران باقی خواهد ماند، شهرداری تهران در این روز وعده داد هرماه یک‌خط مترو افتتاح شود، البته مسئولان دولتی هم قول‌های مساعدی برای تامین بودجه این ابزار کارآمد حمل‌ونقل عمومی برای تهران دادند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته شهردار تهران در مراسم افتتاح 8.5کیلومتر از نیمه‌شرقی خط 7 مترو تهران و بهره‌برداری از دو ایستگاه بسیج و مهدیه خبرهای خوبی درباره مترو داد و البته وعده بسیار مهمی که به طور حتم در ماه‌ها و سال‌های آتی ازسوی رسانه پیگیری خواهد شد.

وعده‌ها و قول‌های مساعد

پیروز حناچی در این مراسم مدعی شد مترو تهران هم در شاخص طول مسیر و هم در مورد جابه‌جایی مسافر در جایگاه 15 جهان قرار دارد و به مردم قول داد هرماه یک ایستگاه مترو را افتتاح کند. این وعده شهردار تهران در حالی است که توسعه مترو در چند سال گذشته و حتی از سال 1384 تاکنون همیشه درگیر کمبود بودجه و کشمکش میان شهرداری و دولت برای تامین آن بوده است.

با این وجود حناچی روز گذشته از روابط صلح‌آمیز میان دولت و شهرداری برای تامین این بودجه خبر داد. وی با اعلام این خبر که به‌زودی 5هزارمیلیاردتومان برای تکمیل خطوط 6 و 7 تزریق خواهد شد، گفت: «برای تکمیل این خطوط 50هزارمیلیاردتومان دیگر باید هزینه شود و البته رئیس سازمان برنامه و بودجه قول‌های مساعدی برای تامین این بودجه داده است.»

این البته تنها خبر خوش مترویی مسئولان شهرداری برای شهروندان نبود. روز گذشته علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران نیز خبر داد تا پایان سال 1398 تعداد ایستگاه‌های خط 7 به 16مورد می‌رسد و در یک‌ماه آینده نیز ایستگاه امام حسین(ع) راه‌اندازی خواهد شد.

تمجیدها و کنایه‌های رئیس شورای شهر

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم روز گذشته ابتدا از در حمایت از مسئولان شهرداری تهران برآمد و گفت: «ساخت مترو از قوت لایموت برای تهران واجب‌تر است، به‌خصوص در شرایط تحریم، رکود و تورم که مترو علاج هر سه درد است. زیرا هم می‌توان با ساخت داخل کردن مترو، با تحریم مقابله کرد چون در بسیاری از بخش‌ها، ما توان این کار را داریم، ازجمله در بخش‌های تجهیزات ثابت و متحرک پیشرفته مترو مانند واگن، نیرورسانی، تهویه، سیگنالینگ، کنترل، مخابرات، آسانسور، پله برقی و تیکتینگ ما قدرت ساخت داخل در بخش خصوصی و صنایع دولتی و دفاعی داریم و از ساخت داخل نتیجه گرفتیم.»

هاشمی باتوجه به اشراف و سابقه‌ای که در پروژه‌های مترویی دارد، گفت: «ما نباید شاهد این باشیم که از ۴ دستگاه حفار مترو TBM، که با خون‌دل و زحمات فراوان تامین شدند، به‌دلیل توقف ساخت دو دستگاه از تهران خارج شود و با همین رویه ممکن است دو دستگاه دیگر نیز به پروژه‌های فعال خارج تهران برده شوند، درحالی‌که خطوط ۸ تا ۱۱ مترو آماده ساخت است.»

هاشمی تصریح کرد: «باید مترو برای مدیریت شهری، از شهردار و معاونان ایشان تا شهرداران و مدیران مناطق و سازمان‌ها، در اولویت قرار بگیرد و برای این موضوع وقت و توجه  بگذارند و آن را پیگیری کنند تا مترو به نتیجه برسد.»

افکار عمومی و رسانه‌ها به‌طور حتم در ماه‌های آتی عملکرد مسئولان شهرداری و شورای شهر را با دقت رصد خواهند کرد تا میزان تحقق وعده‌هایی که در روز 4 شهریور را دادند، ارزیابی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =