گریس

درحال حاضر موسسه NLGI گریس‌ها را تحت برنامه خاصی گروه‌بندی می‌کند که از آن به‌عنوان دسته‌بندی براساس عملکرد GC-LB یاد می‌شود.

همان‌قدر که انتظار داریم روغن‌موتورهای باکیفیت‌تری برای پیشرانه خودروها استفاده شود، به‌همان میزان باید به‌فکر روانکارهای نیمه‌جامدی باشیم که نقش مهمی درافزایش طول عمر قطعات محرک دارند. به‌همین خاطر موسسه ملی روانکاری با گریس (NLGI) به‌عنوان پیشروترین موسسه بین‌المللی درحوزه گریس‌کاری درحال همکاری با مرکز تضمین کیفیت محصولات آمریکا (CQA) است تا مشخصات گریس‌های آینده را به‌صورت عمومی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کند.

گریس‌هایی برای همه کاربردها

تمرکز NLGI و CQL برای مشخصات نسل جدید گریس‌ها این است که محصولات باکیفیت‌تری را تولید کنند تا امکان استفاده از آن‌ها در مقاومت‌های مختلف محیط‌کاری و کاربردهای مختلفی که خواص روانکاری مشابهی دارند، وجود داشته باشد. همچنین این گریس‌ها باید دربرابر فشار بالا، آب و اصطکاک مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشند. این کاربردها می‌تواند درگیربکس‌ها، موتورهای الکتریک و کاربردهای جدید شبیه به آن‌ها نمایان شود.

درحال حاضر موسسه NLGI گریس‌ها را تحت برنامه خاصی گروه‌بندی می‌کند که از آن به‌عنوان دسته‌بندی براساس عملکرد GC-LB یاد می‌شود. این برنامه می‌تواند برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان راهنمایی باشد که به‌طور مشترک بتوانند محصول تولیدشده را بشناسند.

استانداردی که عمر خود را کرده است

 این استاندارد از سال ۱۹۸۹ اجرایی شده و حالا ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد. همچنین دیدگاه اولیه این موسسه برای پوشش نیاز شاسی خودروها، چرخ و برخی از یاتاقان‌ها بوده است. اما با پیشرفت صنعت مشخص شد GC-LB نمی‌تواند کیفیت گریس تولیدشده را برای مصرف‌کننده مشخص کند.

همچنین متریال، تکنولوژی و کاربردهای پیشرفته باعث شده موسسه NLGI تشخیص دهد که کاربرد فعلی ممکن است نیازمند به‌روزرسانی مشخصات درج‌شده درباره گریس‌ها باشد.

استانداردهای جدید کجا خلق می‌شوند

به‌خاطر اینکه موسسه NLGI از گروهی از افراد داوطلب صنعت تشکیل شده، این موسسه از امکانات دفتر مرکزی و آزمایشگاه موسسه CQA در میدلند ایالت میشیگان استفاده خواهد کرد تا پس از انجام مصاحبه و نظرسنجی از افراد فعال درصنعت تولید و استفاده از گریس‌ها، بتواند به آن‌ها برای شناخت مشخصات گریس‌های جدید کمک کند و مطمئن شود که این استانداردها براساس نیازهای فعلی و آینده گریس‌هاست.

جوی کاپریسک، مدیر موسسه NLGI می‌گوید: «تیم ما درحال انتقال سریع برای همکاری با CQA است و نگاه ما به‌جلو است تا مشخصات جدیدی برای گریس‌ها خلق کنیم که مرتبط با کاربرد آن‌ها و یاتاقان‌های جدید باشد و بتوانیم برای تست قابلیت‌های عملکردی این گریس‌ها موارد جدیدی را درنظر بگیریم. ما امیدواریم درنهایت تولیدکنندگان گریس محصولات بهتری را به‌بازار عرضه کنند و مشتریان نیز راهنمای بهتری با توجه به عملکرد محصولات دراختیار داشته باشند.» 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =