کد خبر: 226086
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
تصمیم جدید PSA برای تولید در انگلستان

خودروسازان اروپایی درمرحله آمادگی جهت اعمال تغییرات خود پس از خروج انگلستان از اتحادیه‌ اروپا هستند. این درحالی است که «بوریس ‌جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا قصد ندارد برای اجرا شدن برگزیت هیچ توافقی با اروپایی‌ها داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  سایت بندر «الزمیروکسهار» که درنزدیکی لیورپول قرار دارد، درحال حاضر تولید نسخه به‌روزشده از مدل «آسترا» را ادامه می‌دهد؛ اما زمانی که فرانسوی‌ها مطمئن شوند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بدون‌هیچ توافقی خواهد بود، درنخستین سناریو به‌خاطر کاهش سودآوری این کارخانه را تعطیل خواهند کرد.

باتوجه به‌اینکه جانسون پیشنهادهای فرانسه، اسپانیا، آلمان و پرتغال را برای نشستن پای میز مذاکره رد کرده، به‌نظر نمی‌رسد انگلیسی‌ها به‌دنبال یک برگزیت سخت باشند؛ این اصطلاحی است که «پاتریک میشل» یکی از اعضای هیات‌مدیره PSA از آن استفاده کرده تا فضای رسانه‌ها را برای تعطیل کردن سایت الزمیر آماده کند.

البته «کارلوس تاوارز»، مدیرعامل این گروه نیز درماه گذشته به‌همین نکته اشاره کرده بود، اما درصورت اجرا شدن این تصمیم، حدود یک‌هزار کارگر از مجموعه آن‌ها حذف شده و پتانسیل حجم تولید ۷۷ هزار دستگاه‌ آن‌ها از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =