بورس

سایپا روز گذشته مزایده بیش از 1200میلیارد تومان از اموال خود را اعلام کرد. بر این اساس، این خودروساز پنج ملک خود شامل سه‌ملک در تهران، زمین ایزدشهر و ملک قائم‎شهر را در مجموع با قیمت پایه 1197میلیارد تومان برای واگذاری به مزایده گذاشته است. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای خودرویی در هفته جاری، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی نزولی شدند، به‎طوری‎که شرکت‌های ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد ، سایپاآذین، صنایع ریخته‎گری ایران منفی خوردند اما در مقابل سایپا، سرمایه‎گذاری رنا، مهرکام پارس، آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودرو شرق، لنت ترمز ایران، فنرسازی زر و موتورسازان تراکتورسازی ایران مثبت شدند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 47هزار و 950 نوبت معاملاتی، 572میلیون و 21هزار سهم به ارزش 146میلیارد و 755میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 31هزارو481 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افزایش جزئی 78 واحدی در تراز 35هزارو 523 واحدی قرار گرفت.

پنج ملک و دو سهام عمده برای فروش

سایپا روز گذشته مزایده بیش از 1200میلیارد تومان از اموال خود را اعلام کرد. بر این اساس، این خودروساز پنج ملک خود شامل سه‌ملک در تهران، زمین ایزدشهر و ملک قائم‎شهر را در مجموع با قیمت پایه 1197میلیارد تومان برای واگذاری به مزایده گذاشته است. 

60‌درصد سهام شرکت فولادکار سیستم اسفراین به قیمت پایه بیش‌از 34.2میلیارد تومان و صد درصد سهام شرکت خدماتی‎مسافرتی هوایی ایران به قیمت پایه 14.9میلیارد تومان نیز از سوی سایپا به فروش خواهد رسید.

اجرای یک‎باره قوانین جدید بازار پایه؛ خواسته سهامداران

با‌توجه به اجرایی‎شدن قوانین بازار پایه فرابورس، دو نماد ایران‎خودرو‌دیزل و سایپادیزل به‎مانند معاملات هفته گذشته به ترتیب 9 و 10درصد منفی خوردند. با توجه به این روند، سهام‌داران بازار پایه خواستار اجرای یک‎باره این قوانین شدند و در واکنش به این موضوع امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: «از امروز تا پایان معاملات روز چهارشنبه نمادهای بازار پایه بسته می‎شوند تا به تابلوهای جدید انتقال یابند. 

از روز دوشنبه 2 شهریورماه نیز طبق مقررات جدید، دامنه نوسان در بازار پایه از 10 به 3درصد کاهش پیدا خواهد کرد.» همچنین روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۵۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۸۴هزار و ۱۳۸ واحد رسید. ازسوی‌دیگر، ارزش معاملات تالار حافظ به رقم ۲۰۲۰میلیارد‌تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۸میلیارد سهم و اوراق مالی است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی همدانی GB ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    باسلام وعرض ادب اطلاعات کامل در مورد ملک ایزد شهر میخواستم متراژ. کامل وقیت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =