کد خبر: 226101
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
تویوتا برگزیت

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته درست یک روز پس از اجرایی شدن برگزیت تولید محصولاتش در خاک بریتانیا را متوقف کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، واضح است که این تصمیم به‌دلیل جلوگیری از اعمال تعرفه‌های گمرکی برای صادرات محصولاتش به‌اعضای اتحادیه اروپا اخذ شده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرده در روز ۳۱ اکتبر به‌هر نحوی که شده (با انجام توافق تجاری با این اتحادیه یا بدون آن) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

تویوتا سهم هشت درصدی از بازار یک و نیم میلیون دستگاهی انگلستان درسال گذشته داشته که البته این فقط مربوط به تولیدات کارخانه بورن‌استون درشهرستان داربی‌شر است.

این کارخانه به‌تولید سدان جمع‌وجور کورلا جدید می‌پردازد که علاوه‌بر آن بخشی از خط‌تولید به‌سدان میان‌سایز آونیس اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی تویوتا گفت: «ما در روز آغاز برگزیت که برابر با جمعه اول نوامبر باشد، تولید را در انگلستان متوقف خواهیم کرد و سپس تولید را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه خواهیم داد. ما نمی‌دانیم بعد از این اتفاق چه شرایطی حاکم خواهد بود. درشرایط فعلی نیز برنامه‌ریزی ما به‌نحوی است که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انبار خودروها تکمیل خواهد بود؛ بنابراین نیاز داریم که فعلا حجم تولید را کاهش دهیم تا نسبت به‌شرایط تصمیم درستی اخذ کنیم.»

گفتنی است خودرو بزرگ‌ترین محصول صادراتی انگلستان است و کارشناسان تخمین می‌زنند که برگزیت بیشترین زیان را به این صنعت وارد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =