ایران خودرو

ایران‎خودرو تا پایان امسال سه محصول دناپلاس اتوماتیک،‌ 301 و 207 را با سقف شیشه‎ای تولید خواهد کرد

به گزارش «اخبار خودرو»، دردومین روز هفته جاری، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو درنشستی با قطعهسازان ضمنتشریح سیاستها و برنامههای ایرانخودرو در تعامل با شبکه تامین اعلام کرد: «عقد اخوت با هیچیک از قطعهسازان نداریم؛ خط قرمز همکاری با قطعهسازان، تامین بهموقع با هزینههای مناسب و باکیفیت قطعات است.»

فرشاد مقیمی بهصراحت اظهار داشت: «با هم عهد ببندیم که تخریب قطعهساز علیه قطعهساز، خودروساز و انجمنها  و برعکس ممنوع باشد.»

براین اساس، ایرانخودرو مدل جامع ارتباط با تامینکنندگان را برمبنای استراتژیهای حمایتی، کنترلی و مشارکتی اجرا خواهد کرد و با تمرکز بر فرآیند سیستماتیک انتخاب و جایگزینی تامینکنندگان درجهت شناسایی و کاهش ریسکهای تامین گام خواهد برداشت.

تحقق تولید روزانه 2هزار دستگاه با پرداخت سیستماتیک

مدیرعامل ایرانخودرو با تاکید بر پرداخت نظاممند و شفاف بهقطعهسازان و جلوگیری از رانت و تبعیض بیان کرد: «باید پرداختها براساس رویکردی سیستماتیک صورت گیرد. بر این اساس، کمیتههای تخصصی براساس شاخصهای ارزیابی بر عملکرد قطعهسازان نظارت خواهند کرد تا پرداختها براساس آن انجام شود و با همت و یاری شما تامینکنندگان درکمتر از دو ماه آینده به تیراژ تولید حداقل 2هزار دستگاه خودرو در روز برسیم.»

وی تاکید کرد: «هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، بهدست مشتریان برسد و علاوه بر رضایتمندی مردم و مشتریان، از انباشت سرمایه قطعهساز و خودروساز درپارکینگها جلوگیری کنیم. درهمین راستا با پشتیبانی سازندگان، تعداد خودروهای کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمانبندی بهزودی بهصفر خواهد رسید.»

مقیمی با بیان اینکه تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایرانخودرو آسیب دیده است، برلزوم بهبود شرایط تاکید کرد و گفت: «با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگردیم.»

وی بربهرهوری و توسعه تخصصی درزنجیره ارزش خودرو نیز تاکید کرد و ادامه داد: «خودروسازی 21درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را بهخود اختصاص میدهد و نمیتواند نسبت بهمقوله بهرهوری بیتفاوت باشد.»

اعداد و ارقام هدفگذاریشده

بهگفته مقیمی، ایرانخودرو درزمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات، با بانک مرکزی بهتوافق رسیده است و با اجرای این رویکرد به بالانس ارزی خواهد رسید. هدفگذاری این گروه صنعتی برای خودکفایی و کاهش ارزبری تولید، 244میلیون یورو اعلام شده است.

ایرانخودرو همچنین تا پایان امسال سه محصول دناپلاس اتوماتیک، 301 و 207 را با سقف شیشهای تولید خواهد کرد. صادرات 20میلیون یورو قطعات و مجموعهها از دیگر برنامههای تعیینشده برای سال جاری است که میتواند بهبرنامههای تامین ارز کمک کند.

قول کیفی به استاندارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو همچنین دردیدار با رئیس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران، رعایت استانداردها در فرآیند تولید خودرو را ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: «خواهیم کوشید برای اجرای استانداردها، درچرخه تولید مکانیزمی طراحی کنیم و تا حد امکان و با توجه به ظرفیت صنعت کشور، قول میدهیم حتی یک قدم از اجرای استانداردها عقبنشینی نکنیم.»

تاکید بر رعایت استانداردها، بهموازات تشکیل ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل محصولات ایرانخودرو، نویدبخش بهکارگیری حداکثری اما کیفی ظرفیت قطعهسازان داخلی و برنامهریزی برای تجمیع تقاضا و توسعه ساخت داخل قطعات راهبردی با محور کیفیت است. بهویژه آنکه تقویت و توسعه ارتباط صنعتخودرو با دانشگاه و شرکتهای دانشبنیان و برنامهریزی برای تولید درمقیاس اقتصادی توسعه ساخت داخل از دیگر اهداف تشکیل این ستاد عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =