وحید ملکی مدیرعامل  پروژه سفرسِت

یک عضو باشگاه سفرسِت با خانواده چهار نفره و برای یک سفر داخلی ۷ روزه، می‌تواند به طور میانگین حدود 500 هزار تومان صرفه‌جویی داشته باشد. البته این مبلغ برای سفرهای خارجی حدود یک میلیون تومان است

مردمان متعلق به تمدن‌های ماقبل تاریخ با انگیزه کسب غذا و همچنین یافتن مکان‌های مناسب‌تر جهت زندگی، سفر می‌کردند. با اختراع ابزار و افزایش مهارت‌های زندگی، انسان‌ها با انگیزه تجارت و تهاتر کالا سفر می‌کردند. تجارت و داد و ستد که موجب کسب درآمد و افزایش ثروت شد، انگیزه‌ای فراهم کرد برای سفرهایی که به قصد تجارت همراه با تفریح انجام می‌شد. بدین ترتیب بشر روز به روز به مقوله جهانگردی و سفر علاقه‌مند شد و این علاقه‌مندی تا امروز نیز ادامه دارد. 

امروزه به لطف حضور فناوری‌های نوین، در صنعت گردشگری شاهد تحولاتی عظیم هستیم که این تحولات تماما در جهت دسترسی سریع و آسان گردشگران به بهترین خدمات  با مناسب‌ترین هزینه ممکن پیش می‌رود. 

در همین راستا گروه «هلدینگ رویان»، نرم افزاری برای تلفن همراه به نام «سفرسِت» طراحی کرده که به دوستداران سفر و گردشگری خدمات با کیفیت با مناسب‌ترین هزینه ممکن ارائه می‌دهد.

هلدینگ رویان دارای زیرگروه‌های متفاوتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، تولید بازی تلفن همراه و... است و با تیمی از مدیران باتجربه و جوانانی خلاق و کوشا قدم به این عرصه گذاشته است. با «وحید ملکی» مدیرعامل  پروژه «سفرسِت» به گفت‌وگو نشستیم تا از «سفرسِت» برایمان بگوید.

سفرسِت چیست و هدف از راه‌اندازی آن چه بوده است؟ 

سفرسِت باشگاهی برای علاقه‌مندان به سفر و گردشگری است که با عضویت در این باشگاه می‌توانند هزینه‌های خود را در طول سفرهای داخلی و خارجی تا 50 درصد کاهش بدهند. البته نه صرفا برای مسافران، بلکه هموطنان در شهرهای محل اقامت خودشان هم می‌توانند از سفرسِت استفاده کنند. ایده ابتدایی آن بر اساس تجربه خودم و چند نفر از دوستانم در سفرهایی که به کیش، دوبی و استانبول داشتیم به دست آمد.

ما، در سفر به کیش متوجه شدیم مراکز دارای تخفیف، خدمات باکیفیت به مسافران ارائه نمی‌دهند. در سفری که بعد از آن به دوبی و استانبول داشتیم این نیاز بیش از پیش احساس شد. ما اطلاعات کافی برای استفاده از خدمات رستوران‌ها و مراکز تفریحی نداشتیم و مبالغی که از طرف تورلیدرها برای ارائه این خدمات اعلام می‌شد بسیار گران بود.

پس از کمی تحقیق، محصول خارجی را یافتیم که این خدمات را با تخفیف خوبی ارائه می‌کرد ولی قیمت آن حدود 100 دلار بود. البته در خارج از کشور با توجه به نفوذ IT  نقش تور لیدرها کمرنگ‌تر است ولی ما اطلاعات کافی برای استفاده از اپلیکیشن‌های رایج در این کشورها را نداشتیم و نمی‌دانستیم تا چه اندازه می‌توانیم به کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنند اعتماد کنیم.

همان جا این ایده در ذهن ما شکل گرفت که یک محصول مکمل از باشگاه مشتریان برای ارائه تخفیف و پشتیبان سفر تهیه کنیم. در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم این یک نیاز عمومی برای تمامی مسافران است. کار مطالعاتی و تولید محصول و همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات داخلی و خارجی حدود دو سال به طول انجامید و امروز این محصول آماده و در دسترس علاقه‌مندان است. 

از خدمات و محصولات باشگاه سفرسِت برایمان بگویید.

خدمات ما، در حوزه تخفیف برای اعضا به چهار دسته تقسیم می‌شود: غذا و نوشیدنی، تفریحات و سرگرمی، زیبایی و سلامت، خدمات و هتل. برای مثال رستوران‌ها، پارک‌های آبی، مراکز سافاری، مراکز زیبایی، ماساژ و... جزو خدمات ماست. البته شما می‌توانید با نصب نرم افزار سفرسِت لیست کامل این خدمات و محصولات را مشاهده کنید. 

اعضای باشگاه با مراجعه به این مراکز از تخفیف تا ۵۰ درصد در لحظه برخوردار می‌شوند. خدمت مهم دیگری که در سفرسِت وجود دارد و بیشتر مورد توجه مسافران بوده، خدمات پشتیبانی تلفنی و آنلاین سفرسِت است که افراد کارکشته و باتجربه آماده پاسخگویی هستند برای حل مشکلات پیش آمده در طول سفر برای مسافران عزیز. در واقع تور لیدرهایی با اطلاعات کامل که به صورت دیجیتالی در بیشتر ساعات شبانه‌روز آماده راهنمایی گردشگران هستند.

این پشتیبانی به چه شکل انجام می‌شود؟

اگر شما عضو باشگاه سفرسِت و عازم یکی از شهرهای داخلی یا خارجی باشید، در طول سفر می‌توانید از طریق رسانه‌های معرفی شده برای پشتیبانی که شامل تلفن، واتساپ و ایمیل است با معرفی کد عضویت خودتان از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. به عنوان مثال برای سفر نیاز به برنامه‌ریزی دارید، یا اطلاع در خصوص یک تفریح خاص، ساعت کاری رستوران‌ها، مراکز تفریحی و ... البته بیشتر این موارد در نرم‌افزار سفرسِت در قسمت «جاذبه گردشگری» و در منوی کناری تعبیه شده است.

سفرسِت در حال حاضر کدام شهرها را تحت پوشش قرار داده است؟ 

از میان شهرهای کشورهای خارجی، دوبی و استانبول و از میان شهرهای داخلی، کیش، مشهد، تهران، شیراز و یزد تحت پوشش هستند و تا پایان سال بیشتر شهرهای داخل کشور نیز به آن اضافه خواهد شد.

تا پایان سال تعداد مراکز تحت پوشش سفرسِت به بالای هزار مرکز می‌رسد؟ 

 هدف اصلی ما کیفیت است نه کمیت. تمام مراکزی که با ما طرف قرارداد هستند طبق یک استاندارد جهانی انتخاب شده‌اند و تمامی آنها خدماتی با کیفیت ارائه می‌دهند. به همین دلیل کمیت برای ما مبنا نیست و تلاشمان این اســـــت که مشتریان و اعضای باشگاه ما بهترین انتخاب را داشته باشند. چرا که رضایتمندی مشتریان از خدمات، مسیر ما را هموار خواهد کرد.

مزیت استفاده از سفرسِت برای مشتریان و همچنین مراکز طرف قرارداد شما مثل رستوران‌ها و مراکز تفریحی و... چیست؟

مدل کاری ما، در سفرسِت مدل برنده -  برنده است. به این صورت که مشتری از تخفیف ویژه خدمات با کیفیت برخوردار می‌شود و ارائه دهنده خدمات هم بدون اینکه کارمزدی به ما بپردازد، تخفیف را برای مشتری لحاظ می‌کند. سفرسِت نسبت به دیگر مدل‌های رایج در بازار ایران متفاوت‌تر است.

 من چهار مزیت کلیدی این محصول را برای شما عنوان می‌کنم:

1- اعضای باشگاه قبل از استفاده از خدمات مبلغ خدمت یا محصول را نمی‌پردازند؛ البته به جز بعضی از مراکز بزرگ که باید بلیت آنها در نرم افزار به صورت الکترونیک تهیه شود.

2- مراکز ارائه دهنده خدمات، مراکزی با کیفیت هستند و خدمات و منوی رایج خود را در اختیار اعضای باشگاه ما قرار می‌دهند و عینا همان خدماتی را که به سایر مشتریان ارائه می‌کنند به اعضای باشگاه ما هم ارائه می‌دهند و تغییری در نحوه ارائه خدمات ندارند.

3- عضویت سفرسِت برای یک خانواده چهار نفره قابل استفاده است و دیگر نیاز نیست مشتریان بابت هر یک از اعضای خانواده مبلغی را بپردازند.

4-  مهم‌ترین ویژگی سفرسِت عدم محدودیت زمانی برای استفاده از خدمات است. به این معنی که استفاده از این خدمات به ساعت یا روزهای از قبل مشخص‌شده، محدود نیست. از طرف دیگر برای مراکز طرف قرارداد، این مزیت مهم وجود دارد که هزینه خدمات ارائه شده را از اعضای باشگاه در زمان صدور فاکتور و به صورت نقدی دریافت کنند.

نحوه کارکرد سفرسِت چگونه است و کاربران چطور می‌توانند از آن استفاده کنند؟

نحوه کار با سفرسِت بسیار آسان است. نرم افزار را نصب کنید، مرکز موردنظر را براساس نام یا موقعیت خود روی نقشه انتخاب کنید، پس از رســــیدن به محل موردنظر با نشان دادن کد مخصوص خودتان از تخــفیف باشگاه سفرسِت برخوردار شوید.

گفتید که سفرسِت هزینه‌ها را برای اعضای خودش تا 50 درصد کاهش می‌دهد، چطور این اتفاق می‌افتد؟ 

یک عضو باشگاه سفرسِت با خانواده چهار نفره و برای یک سفر داخلی ۷ روزه، می‌تواند به طور میانگین حدود 500 هزار تومان صرفه‌جویی داشته باشد. البته این مبلغ برای سفرهای خارجی حدود یک میلیون تومان است. فرض کنید یک خانواده 2 نفره هستید که قصد سفر به جزیره کیش را دارید. هزینه‌های شما برای نهار و شام و تفریحات با استفاده از سفرسِت و تخفیف آن به طور میانگین مبلغی در حدود 2۵۰ هزار تومان صرفه‌جویی دارد. البته این رقم صرفه‌جویی در سفرهای خارجی به دلیل ارائه تخفیف‌های بالاتر خیلی بیشتر است. در واقع با سفرسِت بخش زیادی از هزینه‌های جانبی شما در سفر کاهش پیدا می‌کند.

از چه طریقی می‌توانیم نرم افزار سفرسِت را دریافت کنیم و هزینه عضویت در باشگاه چقدر است؟ 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه safarset.com و همین‌طور از طریق گوگل پلی و اپ استور نرم افزار را دریافت کنند. در حال حاضر ما برای گردشگران دو پکیج «اکو سفر داخلی» و «اکو سفرخارجی» را طراحی کردیم که یک خانواده چهار نفره می‌تواند از زمان فعالسازی به مدت 14 روز از آن استفاده کند.

البته عضویت‌های دیگری هم در قالب پکیج‌های نقره‌ای، طلایی و... وجود دارد که اعضای باشگاه می‌توانند بدون محدودیت در طول مدت اعتبار عضویت از تمام مراکز خدمات دهنده داخلی و خارجی استفاده کنند.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و توضیحات کامل خدمات این کارت‌ها به وبگاه سفرسِت مراجعه فرمایید. به طور کلی با استفاده از سفرسِت صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های سفر خواهید داشت. البته برای استفاده از خدمات بلند مدت ویژه سفرسِت کارت‌های تخفیف دیگری هم در دسترس بوده که اطلاعات کامل آن در وب سایت ما موجود است.

چشم‌انداز سفرسِت و برنامه‌های آن برای آینده چیست؟ 

فاز ابتدایی پروژه سفرسِت متمرکز بر شهروندان ایرانی و توریست‌های خارجی است. در حال حاضر سفرسِت با سیزده زبان زنده دنیا قابل دسترسی و در کانترهای فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها به‌زودی آماده ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است. در فاز بعدی ما به طرح‌های ایرانگردی، بوم‌گردی و فروش صنایع دستی و جذب توریست‌های خارجی و خدمات جانبی مورد نیاز آنها می‌پردازیم که این کار سبب ارزآوری خواهد شد.

امید داریم با سفرسِت بتوانیم هم سرانه گردشگری داخلی را افزایش بدهیم تا در شرایط کنونی به همکاران خودمان در حوزه گردشگری کمک کنیم و هم بتوانیم سهم بالایی در جذب گردشگر خارجی و ارزآوری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =