نوزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو، قطعات‌ و صنایع وابسته مشهد

در نمایشگاه خودروی مشهد فرصتی دست داد تا با حسین سفندار، مدیرعامل شرکت تجارت پیشگان یاسین (ژرمن‌تکس و پلاس تکس) به عنوان کارشناس و فعال در صنعت و بازار لنت‌ترمز و کلاچ گفت‌وگویی در مورد لنت‌های ترمز موجود بازار داشته باشیم، در ادامه بخشی از آن را از نظر می‌گذرانیم: 

باتوجه به آشفتگی بازار لنت‌ترمز، مشتریان چگونه یک لنت با کیفیت و اصل را خریداری کنند؟ 

مصرف کننده باید از یک مجرای مطمئن مانند نماینده فروش یا فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کند. هرچند از طریق فضای مجازی نیز می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. برای افزایش دانش‌فنی قبل از خرید بهتر است از اطلاعات موجود در فضای مجازی بهره ببرد. 

چرا قیمت لنت‌ترمز افزایش پیدا کرده است؟ 

لنت‌ترمز هنگامی به دست مصرف‌کننده می‌رسد که دچار افزایش قیمت شده است. در عمده‌فروشی و سطح شرکت‌های تامین کننده افزایش قیمت محسوس نیست. اما چون مصرف‌کننده از کمبود یا کاهش قطعه وحشت دارد، گاهی حاضر است تا 15 برابر ارزش کالا پول بدهد. این قضیه برای ما نیز مشکل ایجاد می‌کند، زیرا کارشناس گمرک اقدام به قیمت گرفتن محصول می‌کند.

پس از آن به ما بیان می‌کنند قیمت شما یک‌دهم قیمت موجود در بازار است. براین اساس افزایش قیمت‌های چندصددرصدی در خرده‌فروشی‌ به‌دلیل ناآگاهی مشتری از موضوع است. 

باتوجه به گفته شما، آیا می‌توان قیمت‌ها را کنترل و آن را کاهش داد؟ 

من فکر می‌کنم فقط فروش اینترنتی چاره این مشکل است. به بیان دیگر مصرف‌کننده باید بتواند برندهای معتبر را در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کند و فرهنگ خرید این قطعه اصلاح شود. 

چرا کیفیت لنت‌های ترمزدر یک‌سال گذشته کاهش پیدا کرده است؟ 

در یکسال گذشته تولیدکننده‌های ما حدودا 5 تا 10 برابر شده‌اند. پشت این قضیه یک بازار سیاه مواد اولیه فیک(نامرغوب) وجود دارد. تنها لنت‌ترمز فیک استفاده نمی‌شود بلکه مواد اولیه فیک نیز وجود دارند که به تولیدکنندگان عرضه می‌شوند. آشفتگی در بازار مواد اولیه ده‌ها برابر بازار لوازم یدکی است. یک‌تولیدکننده هندی، اروپایی یا ترکیه‌ای که اقدام به تولید قطعات می‌کند، مطمئن است مواد اولیه را از بهترین شرکت‌های تولید کننده و منابع قابل اعتماد خریداری می‌کند اما تولیدکنندگان داخلی باید اقدام به خرید از بازار سیاه کنند، این موضوع در تمام صنایع وجود دارد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا باید نمایندگی اقدام به فروش خودرو به قیمت ازاد کنند،و تو اکثر نمایتدگی ها خودرو هست ولی به قیمت ازاد ؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =