روغن‌ موتور

بــرخی روغـن‌های موتور وارداتی بــرای رسیدن به‌ایران به‌جای اروپا و کشورهای شرق آسیا، ‌راه را نزدیک کرده و پس از بسته‌بندی درامارات وارد بازار ایران می‌شوند.

فرقی نمی‌کند ملیت و خاستگاهش آلمانی یا دیگر کشور اروپایی باشد یا چشم‌بادامی‌های کره و ژاپن سنگ‌بنای تولیدش را گذاشته باشند،‌ مهم این است که مصرف‌کنندگان ایرانی بی‌توجه به‌کشوری که این روغن‌ها درآن تولید می‌شوند تنها به‌برند و رنگ‌ولعاب بسته‌بندی‌هایش توجه می‌کنند و اصلا برایشان مهم نیست که همین روغن‌های اروپایی و به‌ظاهر باکیفیت درجبل‌ علی امارات پرمی‌شوند و کارخانه‌های مادر نیز حتی از تولید و ورود محصولات تقلبی شرکتشان به‌ایران بی‌اطلاع هستند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار روانکارها به‌دلیل حجم بالای نیاز کشور به‌این کالا همواره درمعرض انواع تقلب‌ها قرار داشته است. ازتولید روغن‌های تقلبی با برندهای معروف ایرانی تا خارجی‌نماهایی که فقط به‌لطف  استفاده از نام و نشان‌های خارجی بازار خوبی برای خود دست‌وپا کرده‌اند و محتویات بسته‌بندی خود را بیشتر باروغن‌های تصفیه‌دوم و ادتیوهای چینی پرمی‌کنند. 

این اما تمام ماجرا  نیست. طعم شیرین سودهای کلان برای فعالان این بازار کار را به‌جایی کشانده است که برخی تجار که درابتدا اقدام به‌وارد کردن بعضی برندهای نامدار اروپایی به‌ایران کرده‌اند و سهم بازار خوبی نیز برای خود دراختیار گرفته‌اند ‌با ترفندهایی جالب حتی کارخانه‌های اروپایی و آسیای شرقی را هم دور می‌زنند و به‌جای خرید از شرکت‌های مادر و واردات از کشور تولیدکننده روانکار، ‌روغن‌های موتور را با‌قوطی‌های جعلی دراطراف تهران و حالا درامارات بسته‌بندی و برای مصرف به‌بازار کشور سرازیر می‌کنند. 

 به‌گزارش خبرنگار «‌اخبار خودرو»، سوءاستفاده‌هایی ازاین‌دست در‌حالی صورت می‌گیرد که این شرکت‌ها پیش‌ازاین به‌دلیل همخوان نبودن میزان واردات باحجم فروش‌شان درداخل کشور ازسوی نهادهای نظارتی مورد سوءظن و حتی اتهام قرار گرفته‌اند. 

به‌همین دلیل نیز این افراد دراقدامی جالب تمامی مدارک را دال بروارداتی بودن روغن‌های‌شان آماده کرده‌اند و به‌همین دلیل کارگاه‌های خود دراطراف تهران، کرج و اشتهارد را به‌امارات منتقل کرده‌اند تا باخیال راحت به‌خریداران خود بگویند روغن‌های‌شان وارداتی است و ازامارات به‌کشور می‌آید! 

غافل‌ازاینکه کارخانه‌های مذکور هیچ سایت تولید رسمی درامارات ندارند و سازمان‌های نظارتی باکمی تیزبینی می‌توانند به‌این موضوع ساده پی‌ببرند. البته اگر تجار مذکور مدعی نشوند که این روانکارها را از نمــــــاینده اماراتی این شرکت‌ها خریداری می‌کنند و هدفشان ازاین‌کار کاهش هزیـــــنه‌ها و دور زدن تحریم‌هاست. 

وجود آزادی عمل برای تولید انواع روانکارها، آن‌هم به‌صورت تقلبی درامارات باعث شده است تولیدات این کشور به‌نام محصولات اروپایی وارد کشور شود و مسئولان نیز آن‌ها را وارداتی قلمداد کرده و جلوی ورودشان را نگیرند.

دراین شرایط باید امیدوار بود مجموعه‌های تولیدکننده روغن‌های تقلبی درامارات،‌ کمترین کم‌لطفی را درحق مصرف‌کننده ایرانی داشته باشند و قوطی‌های برندهای معروف و نامدار اروپایی را ازروغن‌هایی باکیفیت مطلوب پرکنند و به‌سمت روغن‌ها و محصولات کم‌کیفیت نروند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 0
    بدبخت ملت
  • Alireza IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    2 0
    سلام این اطلاعات کاملا غلط هست مگه ایرانه؟ عرب ها اینقدر خر پول هستند که نیاز به این دغل بازیا ندارن مثل ایران امارات کشور قانونمندی هست شرکت های بزرگ مثل توتال و ایسین و شل ماسترول و خیلی شرکت های دیگه مستقیما در همین کشور نماینده فروش دارن این نوشته
    • علی AE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      اتفاقا این قدر جنس تقلبی که در امارات پیدا میشه تو ایران پیدا نمیشه روغن موتور هم همینطوره تقلبیش خیلی زیاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =