کد خبر: 226264
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
فیات 500X 

این‌روزها فیات زیاد خبرسازی می‌کند و مهم‌ترین آن حذف کوپه جمع‌وجور ۵۰۰ ازبازار ایالات‌متحده بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این تصمیم را شاید بتوان همانند حذف بیتل ازمحصولات فولکس‌واگن دانست، اما باید توجه داشت تنوع محصولات فولکس‌واگن بسیار بیشتر از فیات است.البته هردو این خودروها دو نسل را فقط تجربه کرده بودند و فاصله زمانی بین معرفی نسخه کلاسیک و مدرن آن‌ها بسیار زیاد بوده است.

هردو آن‌ها محصولات مردمی، کوچک، کم‌مصرف و عموما دودری بودند که عموم مردم آمریکا خیلی آن‌ها را نمی‌پسندند. اما آنچه مهم‌تر از حذف مدل ۵۰۰ بوده، انتخاب جایگزین برای این محصول، آن‌هم درست از جنس محصول اصلی است.

تصمیمی که فولکس‌واگن برای نخستین محصول رسمی خود اخذ نکرد. درواقع فیات قصد دارد بااستفاده از اعتبار کسب‌شده ازسوی ۵۰۰، کراس‌اوور ۵۰۰ایکس را برای دنیای مدرن ارائه کند.

ازآنجایی که درحال حاضر بازار ایالات‌متحده پذیرای هرنوع کراس‌اووری است، می‌توان انتظار داشت که ۵۰۰ایکس برخلاف نمونه اصلی آمار فروش بهتری را ثبت کند.

پیترهوگوین (PeterHogeveen) مدیر دو برند فیات و کرایسلر درآمریکای شمالی گفته است: «توجه ما روی فیات ۵۰۰ایکس متمرکز خواهد شد؛ چرا که این خودرو مناسب با حرکتی است که تمام صنعت آن را پیش گرفته است. 

این خودرو درست درجایی قرار دارد که حجم فروش متمرکز شده است.» البته باید درنظر داشت که بازار کراس‌اوورهای کوچک به‌شدت شلوغ شده است. درست است که تعداد فروش محصولات این سگمت به‌شدت افزایش پیدا کرده، اما درعین حال رشد آن درتمام ابعاد بوده است. به‌همین‌خاطر است که هوگین می‌گوید محصول آن‌ها بسیار خاص است و ازطراحی اصلی و ایتالیایی بهره می‌برد که درسایر رقبا کمتر می‌توان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

آخرین اخبار