بورس

روز گذشته نمادهای گروه خودرویی روند مثبتی را پشت سر گذاشتند، به‎طوری‎که شرکت‌های سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، آهنگری ترکتورسازی ایران، صنایع ریخته‎گری ایران، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، فنرسازی خاور، چرخشگر و لنت ترمز ایران با رشد همراه شدند

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته نمادهای گروه خودرویی روند مثبتی را پشت سر گذاشتند، به‎طوری‎که شرکت‌های سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، آهنگری ترکتورسازی ایران، صنایع ریخته‎گری ایران، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، فنرسازی خاور، چرخشگر و لنت ترمز ایران با رشد همراه شدند و در مقابل نمادهای محورسازان ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، مهرکام پارس، قطعات اتومبیل ایران، ایرکا پارت صنعت، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، نیرو محرکه و رادیاتور ایران منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 49هزار نوبت معاملاتی، 537میلیون و 626هزار سهم با ارزش 158میلیارد و 435میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 36هزارو518 میلیارد تومان شد و شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش 528 واحدی در تراز 41هزارو208 واحدی قرار گرفت.

   رشدهای غیرهیجانی
شاخص کل این روزها در تراز 300هزار واحدی در نوسان است و خودرویی‌ها نیز باتوجه به افزایش قیمت‌هایی که طی چند وقت اخیر تجربه کرده‌اند، رشدهای هیجانی را پشت سر نمی‌گذارند. این در حالی است که هنوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مهم‎ترین محرک جاده‎مخصوصی‌ها برای رشد است. هرچند تاکنون شورای نگهبان مصوبه مالیاتی این امر را تایید نکرده، اما جو این خبر، خودرویی‌ها را در مسیر رشد قرار داده است. حال در این رابطه باید دید چه زمانی دو شرکت ایران‎خودرو و سایپا می‌توانند افزایش سرمایه خود را عملیاتی کنند.

   انتظار برای بازاری خوب در نیمه دوم سال
کارشناسان معتقدند با توجه به گزارش‌های علمکردی شش‎ماهه شرکت‌ها که در آستانه انتشار است، به نظر می‌رسد بازار سرمایه در نیمه دوم سال هم روندی مثبت داشته باشند. حال اگر در گردونه رو به رشد شاخص‌های بازار سرمایه، شرکت‌های بزرگ نیز به همان سرعت بقیه شرکت‌ها پیشرفت داشته باشند و به چشم سرمایه‌گذاران بیایند، می‌توان انتظار بازاری خوب را در نیمه‌دوم سال جاری داشت، اما در غیر این حالت با ریزش‌هایی مواجه خواهیم بود. روز گذشته بار دیگر شاخص کل بورس تهران با رشد مواجه شد و توانست به کانال ۳۰۰هزار واحدی بازگردد. بدین ترتیب شاخص اصلی با ۴۳۹۰ واحد رشد تا رقم ۳۰۲هزار و ۱۰۳ واحد بالا رفت. همچنین ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۲۲۸۱میلیارد تومان رسید که ناشی از دست‎به‎دست شدن بیش از ۵میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات نیز به عدد ۴۱۷هزار نوبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =