بورس

در روزی که شاخص کل بورس بیش از 9 هزار واحد رشد کرد، گروه خودرویی روند متفاوتی را در برخی از نمادهای خود تجربه کرد، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، صنایع ریخته‎گری ایران، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا و تولید محور خودرو منفی خوردند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در روزی که شاخص کل بورس بیش از 9 هزار واحد رشد کرد، گروه خود‌رویی روند متفاوتی را در برخی از نمادهای خود تجربه کرد، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، صنایع ریخته‎گری ایران، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا و تولید محور خودرو منفی خوردند و در مقابل نیز نمادهای ایران‎خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، رینگ‎سازی مشهد، ایرکا پارت‎صنعت، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران مثبت شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 69هزار و 753 نوبت معاملاتی، 715میلیون و 629هزار سهم به ارزش 223میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر 36هزارو641 میلیارد تومان شد.

   نمادهای خودرویی در مرحله اصلاح قیمتی
شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش جزئی 137واحدی در تراز 41هزار و 345 واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد نمادهای خودرویی در مرحله اصلاح قیمتی باشند و با توجه به افزایش قیمتی که این دسته از شرکت‌ها در سهام خود تجربه کردند، چنین روندی اجتناب‎ناپذیر باشد. 
اگر شاخص کل با همین روند به رشد خود ادامه بدهد، می‎توان انتظار داشت در بلندمدت نیز نمادهای خودرویی همچنان در مدار صعود قرار داشته باشند. این در حالی است که هنوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ دو شرکت ایران‎خودرو و سایپا انجام نشده و با اجرای این موضوع نیز سهام خودروسازان با رشد دوچندانی مواجه خواهد شد.

   محرک‎های بازار برای رشد مناسب
برخی کارشناسان معتقدند عوامل مثبت فراوانی در آغاز پاییز وجود دارند که می‎توانند محرک‎های بازار برای رشد مناسب باشند. در این راستا، تا به‌عنوان پایان شهریورماه بسیاری از ابهامات در بازار سرمایه برطرف شد. در فضای بین‎المللی هم به نظر می‎رسد تحریم‎های مهمی پشت سر گذاشته شده است و چشم‎انداز بهتری در پیش رو قرار دارد. 
همچنین گزارش‎های شش‎ماهه شرکت‌ها نیز در راه است که به نظر می‎رسد گزارش‎های مثبت و خوبی باشند. دیروز فعالان بازار سرمایه شاهد رشد ۹۳۶۷ واحدی شاخص کل بورس تهران بودند، به‎طوری‎که این شاخص برای اولین‌بار در تاریخ بازار، در تراز ۳۱۱هزار و ۴۷۱ واحدی ایستاد. همچنین ارزش معاملات تالار حافظ روز دوشنبه در مجموع به ۲۳۶۸میلیارد تومان رسید که ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش‌از ۵.۳میلیارد سهم و اوراق مالی بود. به این ترتیب تعداد معاملات این بازار هم عدد۴۸۰هزار را پشت سر گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =