مسابقات اپکس‌مستر

سومین راند از مسابقات اپکس‌مستر یا مسابقات قهرمانی دریفت ترکیه در شهر قیصریه با حضور ۲۷ راننده معتبر از سراسر جهان برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سومین راند از مسابقات اپکس‌مستر یا مسابقات قهرمانی دریفت ترکیه در شهر قیصریه با حضور ۲۷ راننده معتبر از سراسر جهان برگزار شد و در‌نهایت راننده باتجربه ایرانی در جایگاه سوم این دوره از مسابقات قرار گرفت. 
این مسابقه به میزبانی استادیوم غدیرهس (Kadir Has) برگزار شد و نظارت برآن برعهده فدراسیون ورزش‌های خودرویی ترکیه (TOSFED)  و کلوب اتومبیلرانی ورزش دریفت و شهرداری قیصریه بود. نسات شوتاو (Nesat Şutov) به‌عنوان نماینده و ناظر فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه درباره این مسابقه توضیحاتی داد. در مجموع چهار راند مسابقات اپکس‌مستر، رانندگانی که روی سکو رفته‌اند، انتخاب می‌شوند و به‌عنوان برترین رانندگان دریفت ترکیه معرفی خواهند کرد. شوتاو درمورد افزایش محبوبیت دریفت ترکیه توضیح داد: «این مسابقات هر روز شلوغ‌تر می‌شود و محبوبیت این رشته به حدی افزایش پیدا کرده است که به‌تازگی شاهد انجام حرکات نمایشی با خودرو شخصی در مراسم‌ و جشن‌های خصوصی در سطح شهر هستیم. به همین منظور جریمه‌‌هایی برای انجام دریفت داخل شهر درنظر گرفته شده است که بسته به میزان خطرآفرین بودن آن بین ۵ تا ۱۰ هزار لیر  خواهد بود.
به طور قطع این قانون به خاطر بازدارندگی انجام این حرکات توسط افرادی است که تخصص لازم و خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی را ندارند، درصورتی که تمام پیست‌های ترکیه پذیرای علاقه‌مندان به این رشته برای انجام تمرینات لازم با خودروهای ایمن هستند. امیدواریم با این حجم از استقبال مردم بتوانیم استعدادها را هدایت کرده و بتوانیم به اهداف ورزشی موجود دست پیدا کنیم.» پیش از شروع مسابقه رانندگان از یک روز قبل در محل هتل اومر ترکیه حاضر شده بودند. در این محل سم بورا کالاسیگلو (Cem Bora Kalaycıoğlu) از رانندگان قدیمی دریفت ترکیه توضیحاتی درخصوص برگزاری مسابقه ارائه کرد که مسابقه شهر قیصریه محبوب‌ترین راند برای اوست و سال گذشته نیز بازخورد خوبی از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان داشتند.» البته برخی رانندگان همچون بورسو ستینکایا (Burcu Çetinkaya) اعتراف کردند اولین بار است به‌عنوان شرکت‌کننده در این پیست حاضر می‌شوند و زمان کمی را برای آموزش و تمرین در این پیست داشته‌اند. این مسابقه در محل پارکینگ استادیوم غدیرهس با استقبال صدها علاقه‌مند به این رشته روبه‌رو شد و بسیاری از طرفداران تیم‌ها و شرکت‌کنندگان برای هنرنمایی خودروهای محبوبشان حضور داشتند. 
همچنین مراد اسکیسی، مدیراستانی وزارت ورزش و جوانان ترکیه درحین برگزاری این مسابقه حضور داشت و پیش از آغاز مسابقه در ابتدای مسیر طی سخنرانی کوتاهی برای شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کرد. مسابقه رأس ساعت ۱۲ روز ۲۲ سپتامبر آغاز شد و درنهایت پس از برگزاری مسابقه ابتدایی توسط ۲۷ راننده و ۲۰ مسابقه در دور سوئسو یا تعقیب‌و‌گریز، فهیم‌رضا کیخسروی توانست اوکتاو با شماره ۸، ایزل با شماره ۳۳،‌فورکان با شماره ۱۸، آیکوت با شماره ۶۹ و نفرم چهارم این مسابقه را شکست دهد ولی ازپس رقابت با ابراهیم یوسباس (Ibrahim Yucebas) از تیم مسابقه‌ بی‌پلن (Bplan) و دوکان مانچو از تیم سویپ‌مستر (Swapmasters) برنیامد و به‌عنوان تنها راننده انفرادی (بدون تیم) روی سکو رفت و کاپ نفر سوم را از مسئولان فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه دریافت کرد. مسابقه فینال ۲۶امین راند از مسابقات قهرمانی دریفت ترکیه ماه اکتبر در شهر ازمیر ترکیه برگزار می‌شود. تاکنون جزئیاتی درخصوص حضور رانندگان ایرانی در این مسابقه اعلام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود فهیم‌رضا کیخسروی باردیگر در این مسابقه حاضر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =