بورس

در مورد روند حرکتی بازار سهام، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به وجود رکود در بازارهای موازی، بازار سهام می‌تواند جایگزین خوبی برای بازار ارز، طلا و سکه باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، محورسازان ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، زامیاد، سایپا آذین، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودرو شرق، ایرکا پارت‎صنعت، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، فنرسازی خاور، کمک‎فنر ایندامین، لنت ترمز ایران و  سازه‎پویش منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 72هزار و 499 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 145هزار سهم به ارزش 284میلیارد و 662میلیون تومان بالغ شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‎شنبه بالغ بر 37هزارو551 میلیارد تومان شد. گروه خودرویی به نظر می‌رسد در کوتاه‎مدت به روند روبه‎رشد خود ادامه دهد و با توجه به شرایطی که بر کلیت بازار حاکم است، می‌توان گفت خودرویی‌ها همچنان از پتانسیل لازم برای حرکت رو به صعود برخوردارند.

   بازار سهام؛ جایگزین خوبی برای بازار ارز و طلا
در مورد روند حرکتی بازار سهام، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به وجود رکود در بازارهای موازی، بازار سهام می‌تواند جایگزین خوبی برای بازار ارز، طلا و سکه باشد. از سوی دیگر، در شش ماهه دوم امسال نیز روند مثبتی را شاهد خواهیم بود، اما روند کندتر از نیمه اول سال خواهد بود. روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۷۱۳ واحد رشد کرد و توانست برای اولین‎بار در تراز ۳۱۲هزار و ۲۰۶ واحدی قرار گیرد. همچنین ارزش کل معاملات تالار حافظ دیروز به رقم ۲۲۴۱میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود 5میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

  توصیه به تازه‎واردان بورسی
این روزها شاهد استقبال عموم مردم از بازار سرمایه و گرایش آن‌ها به حضور در این بازار هستیم. اما فعالان حرفه‎ای بازار اعتقاد دارند، بهترین راهکار برای این دسته از سرمایه‎گذاران حضور در صندوق‎های سرمایه‎گذاری است تا به این ترتیب در ابتدا، وارد روند خرید تک‎سهم نشوند و بتوانند از طریق صندوق‎های سرمایه‎گذاری در ابتدا با بازار آشنا شوند و فعالیت‎های بازار سرمایه را زیر نظر داشته باشند و در ادامه بتوانند از سود صندوق‎های سرمایه‎گذاری مدیریت‎شده استفاده بهینه را ببرند. براین اساس، تازه‎واردان بورسی باید به این نکته توجه داشته باشند که اسیر جو هیجانی بازار نشوند، چراکه درحال‎حاضر ریسک ورود به برخی از سهم‌ها بسیار بالاست و اگر فردی بدون مطالعه و شناخت وارد آن نماد شود، ممکن است با ضرر و زیان هنگفتی روبه‎رو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =