تایر پراید

تایرسازان داخلی با هدف کاهش قیمت لاستیک‌های پرایدی در بازار و عدم نیاز کشور به واردات این کالا، طی دو ماه گذشته نیم‌میلیون حلقه تایر خانواده پراید در بازار توزیع کردند.

تایرهای پرایدی که یک هفته پیش نزدیک بود کار دست صنعت تایر بدهند و تفاوت بیش از 200هزار تومانی هر جفت از آنها بین کارخانه و بازار دولت را به فکر کاهش تعرفه واردات تایرهای سواری به 5درصد انداخته بود،‌حالا با حجم زیادی از  سوی تولیدکنندگان در بازار توزیع شده تا مشخص شود کشور مشکل چندانی در تولید تایرهای سواری در سه سایز پر مصرف ندارد.

به گزارش «دنیای‌ خودرو» ‌با وجود توزیع گسترده تایرهای خانواده پراید در بازار‌،‌ هنوز هم قیمت این کالا بین کارخانه و بازار متفاوت است که به‌گفته رئیس انجمن صنعت تایر نشان از احتکار لاستیک‌های پرایدی توسط برخی عوامل بازار دارد.

محمدرضا تقی‌گنجی در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» از عزم جدی تولیدکنندگان تایر برای ساماندهی  قیمت‌ها در بازار خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته 498هزارحلقه تایر پرایدی در 6کارخانه تایرسازی کشور تولید و به بازار روانه شده است که این رقم در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

به گفته گنجی، ‌طی شهریور و مهر‌ماه سال جاری 6کارخانه تایرسازی کشور ‌نزدیک به نیم‌میلیون حلقه تایر پرایدی تولید وروانه بازار کرده‌اند که در این بین گروه صنعتی رازی از طریق دو کارخانه آرتاویل‌تایر و کویر‌تایر درمجموع 185هزار حلقه تایر پرایدی تولید و عرضه کردند که در مقایسه با دیگر کارخانه‌ها بیشترین سهم را داشته‌اند.

بر اساس آمارها گروه صنعتی بارز به‌وسیله دو کارخانه کرمان و سنندج،‌ طی دو ماهه مهر و شهریور 143هزار  حلقه تایر به بازارعرضه و آرتاویل‌تایر اردبیل نیز در این مدت 120هزار حلقه لاستیک پرایدی در بازار توزیع کرده است.

سهم یزد‌تایر از نیم میلیون حلقه تایر پرایدی توزیع شده در مهر و شهریور نیز 65هزار  حلقه بوده است. ایران تایر،‌کویر تایر و دنا نیز هر کدام به ترتیب 84هزار،‌63هزار و 23هزار  حلقه تایر پرایدی به وسیله شبکه نمایندگی خود روانه بازار کرده‌اند.

توقف فروش تایر پرایدی به خودروساز

تایرسازان در این مدت فروش تایرهای پرایدی به خودروساز را نیز متوقف کرده‌اند تا بتوانند ماهانه 80هزارحلقه تایر بیشتر روانه بازار کنند.

رئیس انجمن صنعت تایر ایران این اقدام تولیدکنندگان را در جهت ساماندهی بازار و کاهش قیمت های ثانویه دانست و بیان کرد: ارسال تایر به خودروساز تا زمان کاهش قیمت‌ها در بازار متوقف شده است و با‌توجه به افزایش دوبرابری توزیع لاستیک‌های پرایدی طی دوماه گذشته هیچ توجیهی برای قیمت‌های نامتعارف غیر از احتکار توسط عوامل بزرگ فروش و توزیع در بازار وجود ندارد.

وی تعداد تایرهای پرایدی را که تا پیش از این به صورت ماهانه در سبد فروش‌های شرکت‌های تایرساز قرار می‌گرفت، 120هزار حلقه اعلام کرد که بر اساس آمارها این تعداد طی ماه های شهریور و مهر به هرماه 250هزار حلقه رسیده است. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید حسینیان IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام از کجا تهیه کنیم من از عجبشیر اذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =