مهندس عیسی اسحاق

هفته‌ نامه انگلیسی اتواکسپرس به‌تازگی مقایسه‌ای بین تایرهای زمستانی مخصوص خودروهای سواری اسپرت انجام داده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این مقایسه در بین لاستیک‌های با ابعاد 225/45R17 و به‌وسیله یک دستگاه فولکس‌واگن گلف انجام شده است. 10 برند برتر لاستیک‌سازی از کانتیننتال و میشلن گرفته تا نوکیان‌هایی که در فنلاند و آلمان تولید می‌شوند، در این تست حضور داشتند و مجله اتواکسپرس این تایرها را در زمینه مسافت ترمزگیری روی برف، چسبندگی، هندلینگ، مقاومت پیچشی، نرمی و صدای اضافه و آب‌زدایی مورد بررسی قرار داده است. اما درنهایت تایر «اولتراگریپ پرفورمنس‌پلاس» (UltraGrip Performance+) گودیر توانسته است بیشترین امتیاز را در هر سه حالت خشک، بارانی و برف کسب کند.

همچنین این تایر امتیاز بالایی در زمینه کاهش نفوذ صدای تماس لاستیک با سطح جاده به داخل کابین داشته است. کیم آدامز (Kim Adams) آزمایش‌کننده تایرها در اتواکسپرس می‌گوید: «تایرهای اولتراگریپ گودیر توانستند حداقل ۲ درصد نسبت به دیگر رقبا در آمار و اطلاعات قوی‌تر عمل کنند. 

یکی از مزایای این تایرها این است که در زمان گردش در برف کمترین میزان سر خوردن داخل پیچ را دارند. همچنین در میان رقبا چسبندگی لاستیک‌های  گودیر در مسیرهای بارانی برای سایر رقبا بسیار چالش برانگیز بوده است. ازسوی‌دیگر هنگام آغاز حرکت در مسیرهای غیرخشک، سایر گزینه‌ها تاخیر بیشتری در انتقال قدرت داشتند.»

از سوی دیگر اگر به دنبال ساکت بودن کابین هستید، به‌گفته کیم آدامز بهترین گزینه محصول گودیر است. در رتبه‌بندی تایرهای زمستانی اتواکسپرس بعد از گودیر، کانتینتال WinterContact TS 860، میشیلن Alpin 6، دانلوپ Winter Sport 5، وردشتاین Wintrac Pro، فالکن Eurowinter HS01، نوکیان WR Snowproof، پیرلی Winter Sottozero 3، هانکوک i*cept RS2 و تویو Snowprox S954 که به ترتیب جایگاه دوم تا دهم را کسب‌کرده‌اند. 

مایک ریتوکسکی (Mike Rytokoski)، مدیر بازاریابی گودیر در اروپا گفت: «ما از نتایج این تست خوشنودیم، گودیر در تولید تایرهای زمستانی همیشه بهترین بوده است. 

برای ساخت این تایرها از آخرین نتایج تحقیقات و تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنیم.  یروزی در این آزمایش نشان می‌دهد که افزایش تقاضا از سوی مشتریان برای این تایرها بی‌جا نبوده است. من به تیم تحقیق ‌و توسعه برای طراحی اولتراگریپ پرفورمنس پلاس تبریک می‌گویم.» این تست هر ساله توسط هفته‌نامه اتو اکسپرس انجام شده و نتایج آن پیش از آغاز فصل سرما منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =