گردهمایی آفرودرها در برج میلاد تهران

دومین دوره نمایشگاه آفرود، کمپینگ و اتوکمپینگ که با نام «اوکافیر» شناخته می‌شود، از روز دوشنبه ۸ مهرماه فعالیت خود را در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران آغاز کرد و تا روز جمعه ۱۲‌مهرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به رشته ورزشی آفرود و طبیعت‌گردی است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در این دوره هیچ‌یک از خودروسازان حاضر نشده‌اند و تنها شاهد گردهمایی شرکت‌ها و مجموعه‌های خدماتی هستیم که به تجهیز خودروهای دو دیفرانسیل و همچنین طراحی و تولید تجهیزات و ادوات کمپینگ مشغول هستند. این در حالی است که سال گذشته شاهد حضور گروه صنعتی آمیکو در نخستین دوره از این نمایشگاه بودیم که با به نمایش در آوردن پیکاپ آسنا، قابلیت‌های آفرودی این محصول توانمند را به علاقه‌مندان به رشته ورزشی آفرود نشان داد.

حضور این خودروساز از این جهت حائزاهمیت بود که پس از مدت‌ها نوید عرضه یک محصول دودیفرانسیل با قابلیت‌های آفرودی را به بازار می‌داد. اما متاسفانه نمایشگاه امسال تنها به معرفی تجهیزات و ادوات آفرودی اختصاص دارد.

این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ گردشگری داخلی و جذب گردشگر خارجی برپا شده است. از همین‌رو می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های آن، ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای افرادی است که به سفرهای طبیعت‌گردی علاقه دارند و طی بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با جزئیات بیشتر خودروهای دو دیفرانسیل، تجهیزات و ادوات مخصوص به کمپینگ آشنا شوند.

رونمایی از خاص‌ترین تویوتا هایلوکس کشور

یکی از اتفاقات مهم دومین دوره از نمایشگاه اوکافیر، رونمایی از نخستین تویوتا هایلوکس شش‌چرخ در کشور بود که به همت یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه طراحی و تولید ادوات و تجهیزات آفرودی، ساخته شده است.

این سبک از پیکاپ‌های آفرودی  که در دنیا بسیار خاص و ارزشمند هستند، به‌اصطلاح پیکاپ‌های ۶x۶ نامیده می‌شوند. البته این سبک از طراحی را باید به کمپانی مرسدس‌بنز اختصاص داد زیرا با عرضه مرسدس‌بنز G کلاس ۶x۶، تحولی در این سگمنت ایجاد کرد.

حال با به نمایش در آمدن نخستین تویوتا هایلوکس ۶x۶ در نمایشگاه آفرود، کمپینگ و اتوکمپینگ، می‌توان به توانمندی شرکت‌های خصوصی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آفرودی و خودرویی پی برد.

یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو، اضافه شدن دیفرانسیل فعال است که سبب می‌شود هر دو محور عقب این خودرو به صورت محرک عمل کند. در‌واقع این موضوع سخت‌ترین بخش طراحی و تولید آن محسوب می‌شود که نیازمند داشتن دانش‌فنی کافی و همچنین تجربه فنی است. از دیگر نکات بارز در این خودرو اضافه شدن فضای بار و افزایش تناژ قابل‌حمل توسط آن است. در واقع این خودرو می‌تواند تا ۱.۲ تن بار را به راحتی حمل کند.

نگاهی به دیگر اتفاقات نمایشگاه

همان‌طور که گفته شد، این نمایشگاه به شرکت‌ها و گروه‌هایی اختصاص دارد که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آفرودی و کمپینگ فعالیت می‌کنند. به‌همین‌منظور شاهد حضور تولیدکنندگان واردکنندگان البسه و تجهیزات آفرودی و کمپینگ در این نمایشگاه هستیم. اما یکی از بخش‌های جذاب در این نمایشگاه به تولیدکنندگان اتوکمپینگ اختصاص یافته  که به طراحی و تولید انواع آن‌ها می‌پردازند.

بسیاری از اتوکمپینگ‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه، تماما توسط شرکت‌ها و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته می‌شوند. جالب است بدانید این اتوکمپینگ‌ها بسته به نوع کاربری و ابعاد، از ۳۰ تا بیش از ۲۰۰‌میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

از دیگر بخش‌های جذاب در این نمایشگاه می‌توان به حضور خودروهای دو دیفرانسیل مجهز به تجهیزات آفرودی و کمپینگ اشاره کرد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده‌اند. همچنین یکی از شرکت‌کنندگان در  این دوره به ارائه کیت‌های توربوشارژ برای انواع مدل‌های تویوتا لندکروزر می‌پردازد که با به نمایش درآوردن یک دستگاه لندکروزر اتاق ۱۰۰ که در بخش فنی دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و از سیستم توربوشارژ بهره‌ می‌گیرد، توانسته است نظر بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به خودروهای دو دیفرانسیل تویوتا را به خود جلب کند. بازدید از دومین دوره نمایشگاه آفرود، کمپینگ و اتوکمپینگ برای علاقه‌مندان رایگان است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =