بورس

در دادوستدهای گروه خودرویی طی روز چهارشنبه هفته گذشته نمادهای ایران‌خودرو، سایپا،گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا آذین، مهرکام‌پارس، گره بهمن، الکتریک خودرو شرق، رینگ‌سازی مشهد، چرخشگر و مهندسی نصیر ماشین مثبت شدند .

به گزارش «اخبار خودرو»،در داد‌و‌ستدهای گروه خودرویی طی روز چهارشنبه هفته گذشته نمادهای ایران‌خودرو، سایپا،گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا آذین، مهرکام‌پارس، گره بهمن، الکتریک خودرو شرق، رینگ‌سازی مشهد، چرخشگر و مهندسی نصیر ماشین مثبت شدند و در مقابل نمادهای پارس خودرو، محورسازان ایران خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی،سرمایه‌گذاری رنا،کمک‌فنرایندامین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و ایرکا پارت صنعت منفی خوردند. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 60 هزارو 562 نوبت معاملاتی، 763 میلیون و 206 هزار سهم به ارزش 258 میلیارد و 896 میلیون تومان مورد داد‌و‌ستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان شد.
باتوجه به روندی که گروه خودرویی طی روزهای اخیر در پیش گرفته، ارزش بازار این صنعت بورسی به بالاترین حد خود رسیده است، حال به‌نظر می‌رسد روند رو به رشد خودرویی‌ها همچنان ادامه داشته باشد و نقدینگی بیشتری جذب این صنعت بورسی شود.
بر اساس این گزارش، در پنج روز کاری هفته گذشته شاخص‌کل بورس تهران بار دیگر شاهد کانال‌شکنی‌های جدید بود، به طوری که این بار توانست کانال ۳۲۶ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. همچنین در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۰ مهرماه ۹۸،  شاخص کل با ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد افزایش نسبت‌به هفته قبل، به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.
 این گزارش حاکی است، برخی کارشناسان معتقدند بهتر است افراد تازه‌وارد در بورس به منظور جلوگیری از این ضررها، ورود خود به بورس را با سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری که مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است و به عنوان یکی از راه‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شود، آغاز کنند.
مدیریت این صندوق‌ها توسط کارشناسان خبره باعث شده است علاوه بر کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و افزایش میزان نقدشوندگی را با خود به همراه داشته باشد اما متاسفانه با وجود همه مزایایی که این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد اما اقبال افراد نسبت‌به ورود سرمایه‌های خود در این صندوق کم بوده و بیشتر افراد به سمت سرمایه‌گذاری در سهم‌هایی که با ریسک بیشتری همراه هستند، می‌روند. بنابراین صندوق‌ها به لحاظ تشکیل یک پرتفوی، ریسک را بین سهام و دارندگان مختلف سهام توزیع می‌کنند که این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با ریسک متعادل و گزینه‌های مناسب‌تری وارد سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =