مرسدس‌ بنز S500 گذر موقت

یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از افراد به فکر خرید خودروی گذرموقت بیفتند، اختلاف قیمت چشمگیر نمونه‌های پلاک ملی و نمونه‌های گذرموقت است.

به گزارش «اخبار خودرو»، ممنوعیت واردات خودرو باعث شده است این روزها بسیاری از افراد سودجو با تاسیس شرکت‌های جعلی، اقدام به عرضه خودروهای لوکس وارداتی تحت‌عنوان خودروهای گذرموقت کنند. درواقع این امر برخلاف قوانین حاکم بر کشور است و مصداق بارز قاچاق کالا محسوب می‌شود. در همین راستا به‌تازگی شاهد انهدام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که طی سال‌های گذشته اقدام به واردات و خریدوفروش خودروهای گذرموقت در کشور می‌کرد، بودیم.

درواقع ممنوعیت واردات خودرو بستری را برای افراد سودجو فراهم کرده است که با استفاده از عدم آگاهی بسیاری از افراد، اقدام به خریدوفروش غیرقانونی این دسته از خودروها کرده‌اند. 

از سوی دیگر طی ماه‌های گذشته بسیاری از مصرف‌کنندگان که به‌رغم نوسان قیمت‌ها دیگر قادر به خرید خودروهای لوکس و گران   وارداتی نیستند، به خرید خودروهای گذرموقت روی آورده‌اند که همین موضوع باعث شده  است در دام افراد شیاد و کلاهبردار گرفتار شوند.

یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از افراد به فکر خرید خودروی گذرموقت بیفتند، اختلاف قیمت چشمگیر نمونه‌های پلاک ملی و نمونه‌های گذرموقت است. به‌عنوان مثال می‌توان گفت خودروهای لوکس مانند انواع مدل‌های مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و که درحال‌حاضر در بازار قیمتی بیش‌از یک‌میلیاردتومان دارند، با پلاک گذرموقت در آگهی‌های اینترنتی قیمتی حدود یک چهارم بهای نمونه‌های پلاک‌شده را دارند؛ که همین امر موجب شده  است بسیاری از افراد وسوسه شوند و دارایی خود را به‌خطر بیندازند.

طبق قانون، پلاک گذرموقت به خودروهایی اختصاص می‌یابد که قصد دارند در مدت زمانی محدود و تعیین‌شده از کشورهای خارجی وارد خاک ایران شوند و پس از پایان موعد مقرر به کشور اصلی خود بازگردند. همچنین خودروهای مناطق آزاد کشور نیز در صورت دریافت مجوز مرخصی یک‌ماهه، می‌توانند پلاک گذرموقت دریافت کنند و در مدت زمان تعیین‌شده، وارد خاک اصلی کشور شوند.

گروه دیگری از خودروها که می‌توانند با پلاک گذرموقت آزادانه در جاده‌های کشور تردد کنند، خودروهای جدیدی هستند که به قصد آزمایش‌های فنی پیش از تولید و عرضه، این نوع پلاک را دریافت می‌کنند و در زمان تعیین‌شده به گذراندن این تست‌ها مشغول می‌شوند.

بنابراین طبق اعلام پلیس راهور، گمرک ایران و سازمان‌های ذیربط، هرگونه خرید و فروش خودروهای گذرموقت خلاف قانون بوده و افرادی که اقدام به این کار کنند، مالباخته و متضرر خواهند شد.

درواقع معافیت پرداخت عوارض گمرکی یکی از شایع‌ترین دلایل برای واردات خودرهای گذرموقت به کشور محسوب می‌شود. اما این بدان معنا نیست که مجوز عبورومرور موقت این خودروها قابل تمدید بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند با پرداخت مبلغی به مراتب کمتر، مالک دائمی خودرویی خاص با پلاک گذرموقت شوند. به‌همین‌منظور علاقه‌مندان به خودروهای خاص باید مراقب باشند در دام افراد سودجو و کلاهبرداران گرفتار نشوند و سرمایه خود را به خطر نیندازند.

جدیدترین خودروهای گذرموقت واردشده به کشور

طی ماه‌های گذشته شاهد ورود خودروهای لوکس و نایاب به‌صورت گذرموقت به کشور بودیم که از بارزترین آن‌ها می‌توان به یک دستگاه بنتلی کانتیننتال جی‌تی اشاره کرد. همچنین تاکنون چند دستگاه مرسدس‌بنز اس‌کلاس نیز وارد کشور شده‌اند که در مراکز تیونینگ و خدماتی موجود در کشور، مورد بازبینی و تغییرات ظاهری قرار گرفته‌اند. شاید علت این امر بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش ریال باشد که باعث می‌شود برخی مالکان خودروهای خاص از کشورهای اطراف به ایران بیایند و با صرف هزینه‌ای به مراتب کمتر، اقدام به نصب کیت‌های بدنه و کاور بدنه کنند.

همان‌طور که گفته شد مرسدس‌بنز S500 این روزها موردتوجه علاقه‌مندان به خودروهای گذرموقت واقع شده و شاهد ورود تعداد قابل‌توجهی از آن هستیم. قلب تپنده این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با حجم 4663 سی‌سی تشکیل شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی قادر است نیرویی معادل 455 اسب‌بخار را در 5500‌دور در دقیقه تولید کند. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی آن 700‌نیوتون‌متر است. 

نیروی تولیدشده توسط این نیروگاه به کمک یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر این خودرو 2475 کیلوگرمی، 8/4‌ثانیه و حداکثر سرعت آن 250‌کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ازجمله امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED، سیستم ورود بدون کلید، سقف پانارومیک، لاستیک‌های ران‌فلت، شیشه‌های آنتی‌رفلکس، دوربین 360 درجه، گرمکن و سردکن تمامی صندلی‌ها به همراه ماساژر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه، گرمکن زیر دستی برای سرنشینان جلو، گرمکن فرمان، نویگیشن، بلوتوث، wifi هات‌اسپات، گیرنده تلویزیون، رادارهای خطی و نقطه‌کور، کروزکنترل فعال و سیستم صوتی حرفه‌ای Burmester با 24 بلندگو و 24‌کانال تقویت‌کننده صدا اشاره کرد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید جهان یار IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    باسلام باید عرض کنم چرا ملت ایران عزیز سوار ماشین های به درد نخور ساخت ایران خودرو و سایپا و همچنین خودروهای بی ارزش چینی بشن ولی مسولین مملکت وخانوادهاشون سوارماشین های لوکس ژاپنی واروپایی بشن چرا انچه که برای خودشون می پسندن برای مردم نمی پسندن چراباید عربها دور و بر کشورمون بهترین ماشین های روز دنیا را سوار بشن ولی هم وطنان عرب و ترک و لورو بلوچ و ما سوار ماشین های لگن وبی مقدارایرانی وچینی بشن و جان شون را از دست بدن چرا جنسهای آشغال چینی و بی کیفیت به مردم غالب میکنید
  • امین IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    به خاطر اینکه باید تو فقر باشیم تا ...
  • بنده خدا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 0
    به خاطر اینکه مردم عرب برای خودشون ارزش قائل اند و سوار ماشین های بی کيفيت نمیشند و مردم ما اگر پراید ارزان شود نمیخرند ولی اگر گران شد می‌خرند پس هر وقت جنستون فروش نرفت به جای اینکه قیمت بیارید پایین ببرید بالا تا مردم بخرن ازماست که بر ماست پراید که پول بنز و bmw دارد از عرباست که بر عرباست پول دوچرخه میدن و سوار لندکروز می‌شوند وهمچنان مردم ما :میگن پراید میخواد ارزون بشه!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =