هفتمین نمایشگاه قطعات خودرو 
و صنایع وابسته رشت

عمده شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده قطعات در این نمایشگاه حضوریافته‌ بودند تا مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشند.

   صنعت قطعه‌سازی و لوازم‌یدکی نیروی محرک پیشرفت خودروسازی و خط‌مقدم تحریم‌ها در این صنعت است. افزایش یا کاهش کیفیت خودروها ارتباط مستقیمی با عملکرد تولید یا واردات قطعات به کشور دارد. از بدو شروع تحریم‌ها علیه خودروسازی کشور، صنعت قطعه‌سازی و لوازم‌یدکی با چالش کیفیت، تولید و قیمت مواجه بوده و است. این موارد  می‌تواند تاثیرات منفی در فروش و سهم بازار شرکت‌ها نسبت‌به عرضه محصولات‌شان داشته باشد. بنابراین نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی و ارائه قطعات از نظر کیفیت، قیمت و تنوع هستند.

از روز سه‌شنبه هفته گذشته در شهر رشت هفتمین نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته آغاز به‌کار کرد و امروز پایان می‌یابد. عمده شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده قطعات در این نمایشگاه حضوریافته‌ بودند تا مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشند. نمایشگاهی که به نظر بسیاری از شرکت‌کنندگان، بهترین و پراستقبال‌ترین نمایشگاه قطعات خودرو در سال 98 بوده است. در این بین نیز اغلب شرکت‌ها خواستار توجه مسئولان به مشکلات آن‌ها بودند. 

برای آسودگی خیال در رانندگی لنت‌ترمز با‌ کیفیت و مطمئن خریداری کنید

مهم‌ترین دغدغه مالکان خودرو خریداری لنت‌ترمز، دیسک و صفحه کلاچ با کیفیت در آشفته بازار این قطعات است. با توجه به سیاست‌گذاری‌های دو سال گذشته در خصوص محدودیت واردات کالاهای اصلی، متاسفانه واردات قاچاق و تولید زیرپله‌ای به نام برندهای اصلی رونق زیادی گرفته است.

یکی از معدود شرکت‌های معتبر و با سابقه طولانی در امر واردات این قطعات به کشور، شرکت «ژرمن‌تکس» و «پلاس‌تکس» است. محصولات این شرکت که  تاییدیه خودروسازان اروپایی و داخلی را برای خودروهای موجود در کشور داراست، با وجود تمامی محدودیت‌ها به صورت مستمر برای تامین خط تولید شرکت‌های خودروساز و بازار قطعه یدکی وارد می‌شود.

 این شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در رشت شرکت کرده و به معرفی محصولات خود پرداخته است. به علت پخش شدن ذرات لنت ترمز و لنت کلاچ در محیط زندگی مردم و گیاهان، نکته حائز‌اهمیت محصولات این شرکت، ساخت لنت ترمز و لنت کلاچ دوستدار محیط‌زیست است.

با خرید و مصرف لنت ترمز و کیت کلاچ پلاس تکس و ژرمن تکس کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد می‌شود. از ‌سویی کیفیت قطعات این شرکت دارای شرایط ایده‌آل بوده و این مهم سبب جلب‌نظر مشتریان و توسعه سهم بازار این محصولات است. 

خرید قطعات این شرکت، اطمینان ایمنی را به مالکان و رانندگان در زمان استفاده خواهد داد.

اعتماد به تسمه در زمان خرید

 یکی از قطعاتی که مشتریان هنگام خرید در بازار با آن چالش و تنش دارند، تسمه است. تسمه باید دارای کیفیت مطلوبی باشد تا در زمان عملکرد ایرادی در مکانیزم سیستم ایجاد نکند. از آن‌جاکه نیرو راه‌اندازی سیستم شارژ یا سوپاپ‌بندی توسط تسمه از میل‌لنگ انتقال می‌یابد، نیاز است کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. زیرا هرگونه افت کیفیت و خلأ در عملکرد تسمه می‌تواند منجربه ایجاد خرابی در تمام اجزای پیشرانه شود که این مورد صرفا برای تسمه تایم صادق است.

نباید این نکته را فراموش کرد که در بازار برخی تسمه‌ها، کیفیت مناسبی ندارند و همین‌امر می‌تواند خرابی و تحمیل هزینه هنگفتی را برای تعمیر به مالک خودرو تحمیل کند. یکی از شرکت‌های معتبر که اقدام به عرضه کیت انواع تسمه، بلبرینگ‌های لازم و... می‌کند، شرکت «بارمان‌کیمیا» است.

این شرکت با حضور در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته رشت، اقدام به معرفی محصولات و خدمات پس از فروشی آن کرد. یکی از مزایای مهم این شرکت ارائه بیمه‌نامه و سامانه احراز هویت و اصل بودن کالاست. این نوع خدمات منجربه افزایش اطمینان خرید مشتریان در بازار نسبت‌به محصول خریداری شده است. ازسو‌ی‌دیگر می‌تواند مقدار خرابی در خودرو را با انتخاب این محصول کاهش دهد.

افزایش کیفیت قطعات جلوبندی

سیستم تعلیق یکی از پراستهلاک‌ترین اجزای هر خودرو بوده اما قطعات آن دارای عمرمفید محدود است. زیرا کیفیت رانندگی و جاده‌ها به گونه‌ای است که عمرمفید این قطعات را کاهش می‌دهد، این عوامل توأم با کاهش کیفیت برخی قطعات جلوبندی در بازار سبب می‌شوند میزان خرابی‌های این سیستم نیز افزایش یابد. دغدغه بسیاری از رانندگان در بازار یافتن قطعات جلوبندی باکیفیت است.

یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید قطعات با کیفیت در بازار، «شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران-لاهیجان» است که در نمایشگاه قطعات رشت حضور داشت.

محصولات این شرکت مطابق رفتار رانندگی و کیفیت جاده‌ها در کشور تولید شده‌اند. کیفیت و تطابق تولید قطعات باشرایط مذکور به لطف تکنولوژی‌های جدیدی هستند که در آن به‌کار رفته است. از آن جایی که تولیدات این کمپانی همگی استانداردهای لازم را دارند، محصولات آن به خودروسازان داخلی و سپس بازار ارسال می‌شود. 

پیشرو در عرصه تجهیزات عیب‌ یابی

تعمیر استاندارد خودرو نیازمند عیب‌یابی دقیق است، شاید بتوان گفت 50درصد از تعمیرات خودرو به شیوه عیب‌یابی دقیق آن مربوط می‌شود. از آن‌جاکه عملکرد بسیاری از خودروها تحت‌کنترل واحدهای الکترونیکی است که روند عیب‌یابی و نظارت بر عملکرد قطعات مکاترونیکی را ساده می‌کند، بنابراین نیاز است از دستگاه‌های عیب‌یاب برای یافتن ایراد در مکانیزم سیستم‌ها استفاده شود.

یکی از شرکت‌های پیشرو که بنیان‌گذار ورود دستگاه‌های عیب‌یاب به تعمیرات خودرو است، شرکت «رایان‌خودرواندیش» است.

این شرکت علاوه‌بر عرضه دستگاه‌های دیاگ، برای نخستین‌بار دستگاه تنظیم فرمان سه‌بعدی و سایر تجهیزات تعمیرگاهی را نیز به بازار معرفی و عرضه کرده است. این شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو رشت اقدام به معرفی و عرضه محصولات خود کرد.
 

رادیاتور برای چهارفصل

مهم‌ترین سیستم خنک‌کاری، رادیاتور است زیرا این قطعه امکان تبادل حرارتی برای کاهش دمای سیال خنک‌کننده در موتور خودرو را فراهم می‌کند. یکی از شرکت‌های تولیدکننده رادیاتور با‌کیفیت در کشور، شرکت «مبدل‌سازان‌آریا» است.

این شرکت محصولاتی از قبیل اینترکولر، کندانسور، بخاری و... را نیز در سبد محصولاتی خود دارد.

کارشناسان این شرکت به‌دنبال عرضه محصول باکیفیت و بدون نگرانی از بروز هرگونه ضعف فنی در عملکرد هستند.

این شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته شهر رشت اقدام به عرضه محصولات خود کرد  و در بین شرکت‌های فعال در این زمینه پربازدیدترین غرفه نمایشگاه بود. محصولات این شرکت مناسب تمام خودروهای موجود در کشور هستند و  از کیفیت و عملکرد بالایی نیز برخوردارند.

چراغ به سبک گازار پلاست

 چراغ خودرو وظیفه تامین نور کافی در زمان حرکت عهده‌دار است. این قطعه علاوه‌بر تامین میدان نوری، به‌عنوان وسیله هشدار و راه ارتباطی با سایر خودروها مورد‌استفاده قرار می‌گیرد که اهمیت و ایمنی بسیار بالایی نیز دارد. چراغ‌های خودرو به دلیل این که احتمال برخورد و تصادف دارند، به‌عنوان یک قطعه مصرفی در خودرو شناخته می‌شوند.

متاسفانه در بازار چراغ‌هایی موجود هستند که پس از مدتی دچار کدری یا بخار گرفتگی می‌شوند. این حالت می‌تواند میدان نوری و ایمنی خودرو را کاهش دهد. یکی از شرکت‌های تولیدکننده که چراغ خودروهای داخلی را با‌کیفیت مناسب تولید و عرضه می‌کند، شرکت «گازارپلاست» است.

این شرکت در زمان تولید استانداردهایی را لحاظ می‌کند که به‌واسطه آن‌ها توانسته است محصولاتش را به خط تولید خودروسازان داخلی عرضه کند. این شرکت با حضور در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در رشت به معرفی محصولات و قطعات خود پرداخته بود. 

لوازم‌یدکی باکیفیت موردتایید خودروسازان

لوازم‌یدکی و قطعات را در بازار آشفته این صنعت باید از مراکز فروش و شرکت‌های معتبر خریداری کرد تا پس از استفاده از آن دچار دردسر نشوید. در این میان در بازار شرکت‌های فعالیت می‌کنند که در عرصه پخش و توزیع قطعات خودرو و لوازم یدکی حضور دارند. 

یکی از شرکت‌هایی که با 50 سال سابقه در زمینه پخش و توزیع قطعات و لوازم یدکی فعال می‌باشد، شرکت «هانترپارت» است. این شرکت عرضه کننده قطعات جلوبندی، برقی، سیستم ترمز، موتور و گیربکس بوده و قطعات اصلی و باکیفیت را در بسته‌بندی با نام و برند خود به بازار عرضه می‌کند.

کیفیت قطعات عرضه‌شده توسط این شرکت سال‌هاست در بازار موردپسند مشتریان واقع شده، شاید یافتن قطعه سره از ناسره باتوجه به حضور چنین شرکت‌هایی در بازار چندان مشکل نباشد.

محصولات این شرکت مناسب خودروهای موجود در کشور هستند، مالکان خودروها با اطمینان خاطر کامل می‌توانند  از این برند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. شرکت «هانتر‌پارت» با حضور در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در رشت، اقدام به معرفی محصولات خود برای بازدیدکنندگان کرده بود.

اطمینان به ترموستات مشروط بر کیفیت

یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم خنک‌کاری در خودرو، ترموستات و البته رکوردار بیشترین میزان خرابی در خودرو است. اگر هرگونه ضعفی در عملکرد این قطعه ایجاد شود، بی‌شک مالک خودرو را متحمل هزینه‌های گزاف تعمیر پیشرانه خواهد کرد. تمام این مشکلات ناشی‌از انتخاب یک ترموستات بی‌کیفیت است.

اگر ترموستات باکیفیت در خودرو استفاده شود، مشکلات و نگرانی‌ها از این سیستم نیز کاهش خواهد یافت. شرکت «باباپارت» یکی از شرکت‌های فعال در تولید و عرضه این قطعه به بازار است.

این شرکت برای معرفی محصولات خود که یکی از آن‌ها ترموستات است که ید طولایی در زمینه تولید این قطعه دارد، در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته رشت حضور یافته بود. محصولات این شرکت 15 ماه گارانتی دارند و سابقه حضور مستمر و طولانی در تولید این قطعه سبب شده است، ترموستات‌های با‌کیفیتی را به خط تولید و بازار عرضه کند. 

قطعات با استانداردهای جهانی

یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه که در پخش و توزیع قطعات و لوازم یدکی با استانداردهای جهانی حضور داشت، شرکت «الما7» بود. این شرکت با بسته‌بندی مقاوم و زیبا، تحویل به موقع قطعات و کیفیت مناسب سعی در تصاحب بازار دارد. هرچند تقریبا 20‌سال از فعالیت این مجموعه در عرصه توزیع و پخش کالا می‌گذرد، توانسته است سهم بازار مناسبی برای خود به دست آورد.

این شرکت محصولاتی از قبیل قطعات موتوری، برقی، جلوبندی و تعلیق را عرضه می‌کند. مهم‌ترین هدف این شرکت عرضه قطعات با‌کیفیت جهت جلب نظر مشتریان است. مجموعه قطعات این شرکت عمدتا برای خودروهای داخلی بوده اما در حال توسعه سبد محصولاتی است.

قطعات این شرکت وارداتی و متناسب با استانداردهای خودروسازی بوده و اغلب تهیه قطعات برای این شرکت توسط تامین‌‌کنندگان خط‌تولید خودروسازان داخلی تامین می‌شود. 

قطعات لاستیکی و لاستیک‌ فلز، زیبایی توأم با کیفیت

در خودرو از قطعات پلاستیکی فراوانی برای زیبایی، کاهش وزن،  جذب ارتعاشات، محافظت در برابر گردو‌غبار و... استفاده می‌شود. ساختار این قطعات، خصوصا ارتعاش‌گیرها گاهی ممکن است ادغام  فلز و پلاستیک باشد . هر روز شاهد توسعه قطعات پلاستیکی در خودرو هستیم.

یکی از شرکت‌های فعال در تولید قطعات پلاستیکی و کوپل آن‌ها با فلز، «گروه صنعتی لاستیک گیلان»  است. این شرکت با حضور در نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته رشت، اقدام به معرفی محصولات خود کرده بود. یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت، کف‌پوش‌هایی با کیفیت و طراحی منحصر به فرد است. در چندسال گذشته شرکت‌های متعددی در تولید کف‌پوش‌های سه‌بعدی در بازار فعال شده‌اند، اما یافتن کف‌پوش با کیفیت در بین آن‌ها اندکی سخت است. این شرکت با عرضه کف‌پوش‌های سه‌بعدی و پنج‌بعدی با کیفیت را دو ماه است به بازار عرضه کرده‌اند.

علاوه‌بر تایید خودروسازان و عرضه محصول به خط تولید، سهم قابل‌توجهی از بازار را به لطف کیفیت و زیبایی برای خود به دست آورده است. محصولات این شرکت منحصر به کف‌پوش نیستند، بلکه قطعاتی دیگر مانند دسته‌موتورها،مانتینگ و گردگیرها را نیز تولید و عرضه می‌کند.

خریدآنلاین  باید سیاست شرکت‌ها شود

اغلب خرابی‌های خودروها مربوط به قطعات پلاستیکی است. گاهی قطعات پلاستیکی داخل کابین، موتوری و... بر اثر ضربه یا تماس با سیالات خودرو و... دچار خرابی و فرسودگی می‌شوند. برخی از این قطعات یک‌بار مصرف هستند و بعد از مدتی عمرمفید خود را از دست می‌دهند و دچار شکستگی و خرابی و... می‌شوند.

یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده قطعات پلیمری تزئینی داخل اتاق خودرو، موتور و سیستم سوخت‌رسانی و... برای خودروهای داخلی شرکت «نرسی» است. این شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو رشت به معرفی محصولات خود پرداخته بود. قطعات این شرکت از نظر کیفیت و عمرمفید به حدی است که رضایت خاطر برای مشتریان را در بازار ایجاد کرده است. 

این شرکت برای تسهیل امر خرید قطعات توسط مشتریان اقدام به تشکیل سایت خرید و فروش آنلاین کرده است. این سیاست می‌تواند علاوه‌بر افزایش اعتماد خرید مشتریان نسبت‌به کالای تهیه شود و از توسعه قطعات بی‌کیفیت در بازار و افزایش نرخ قطعات نیز جلوگیری کند. شاید بهتر باشد تمام شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده بخش فروش آنلاین خود را توسعه دهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =