روغن موتور

امارات که این روزها تبدیل به‌پایتخت تولید روغن‌های موتور تقلبی درمنطقه شده باکمترین هزینه روغن‌های موتور روز دنیا را بانازل‌ترین کیفیت برای بازار ایران و کشورهای همسایه تولید می‌کند.

 روغن‌های موتور خارجی که برای از بین رفتن شُبهه پُرشدن درداخل کشور،‌ درامارات تولید می‌شوند و به‌عنوان کالای وارداتی سرازیر بازار کشورمان می‌شوند.

به‌گزارش «دنیای‌ خودرو»، ‌بازار پُرسود روغن‌موتور باعث شده تولیدی‌های مستقر درامارات با یک ترکیب،  قوطی‌های مختلف از برندهای متفاوت را به‌سفارش مشتری پُر و با بسته‌بندی‌های شیک روانه کشورهای خریدار ازجمله ایران کنند.

محصولاتی که بابررسی مدارک گمرکی‌شان به‌سرعت به‌مبدأ امارات می‌رسیم و شبهه تقلبی بودن برای‌شان بیشتر می‌شود. داستان روغن‌های موتور خارجی درایران به‌ویژه درزمان تحریم وقتی جذاب می‌شود که برخی مصرف‌کنندگان روانکار درکشور اصرار زیادی برخارجی بودن روغن‌موتور دارند. بی‌آنکه از این واقعیت مطلع باشند که روغن‌های موتور داخلی به‌دلیل نظارت مستقیم اداره استاندارد،‌ سازمان‌های نظارتی و سابقه شرکت‌های تولیدکننده کیفیتی به‌مراتب بالاتر از نمونه‌های به‌ظاهر خارجی موجود دربازار دارند.

تاجایی‌که براساس اخبار رسیده به‌خبرنگار «دنیای‌ خودرو»، ‌یکی از برندهای به‌ظاهر خارجی که این روزها تبلیغات گسترده‌ای نیز درپایتخت به‌راه انداخته است باپرونده‌های متعددی از شکایت مصرف‌کنندگان بابت خرابی موتورخودروهای‌شان دراستانی که کالا را تولید می‌کند، مواجه شده است. 

  ظاهر و باطنی که یکی نیست

مهم نیست روغن‌موتور به‌ظاهر خارجی که خریداری می‌کنید درامارات پُر شده باشد یا درگوشه‌وکنار کشور؛ مهم این است که ظاهر و باطن آن یکی نیست و پولی که برای خرید یک روغن به‌ظاهر خارجی پرداخت می‌کنید با آنچه به‌دست می‌آورید همخوانی ندارد. شاید پُر کردن قوطی روغن‌های خارجی تقلبی بانمونه روغن‌های ایرانی باکیفیتی که دربازار وجود دارد، بزرگ‌ترین لطفی باشد که متقلب‌ها درحق مشتری‌های خود می‌کنند. 

چراکه در این حالت، حداقل زیانی به‌مصرف‌کننده و موتور خودرواش وارد نمی‌کنند. اما مواردی هم وجود دارد که این قوطی‌های خوش‌رنگ و لعاب با بی‌کیفت‌ترین روغن‌های پایه و ادتیوهای چینی پُر شده و موجب وارد آوردن آسیب‌های جدی به‌موتور خودروها می‌شود.

  روغن‌های موتور ایرانی درظرف خارجی‌های گران‌قیمت

عادت کردن مردم به‌خرید کالاهای خارجی و نگرانی از کیفیت روغن‌های ایرانی شاید ارتباط مستقیمی بامصرف‌گرایی مردم و تمایل آن‌ها به‌خرید کالاهای خارجی داشته باشد. دربحث روغن‌موتور شاید خیلی از مصرف‌کنندگان اطلاع نداشته باشند که هنگام خرید کالای به‌ظاهر خارجی دربهترین شرایط همان روغن‌های موتور ایرانی را استفاده می‌کنند و البته درقبالش دو تا سه برابر بیشتر پول می پردازند.

در این‌زمینه به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های مسئول دولتی باید برای حمایت از تولید ملی هم که شده نظارت بیشتری برمحتویات قوطی‌های خارجی،‌ نوع حضورشان دربازار و ترفندهایی که برای افزایش فروش ازطریق تعویض‌روغنی‌ها به‌کار می‌بندند داشته باشند. 

درچنین‌شرایطی که کشور و صنعت تولید روغن‌های موتوری به‌خودکفایی درتولید و تامین روانکارهای روز دنیا رسیده‌اند، به‌نظر می‌رسد درگام اول باید ورود روغن‌هایی که اصالت و کیفیت آن‌ها مورد شبهه است، به‌کشور متوقف شود و تولیدکنندگان داخلی روانکار نیز درگام اول ازطریق تامین روغن مورد نیاز خودروهای روز دنیا ازطریق نمایندگی‌های مجاز این اطمینان را به‌مصرف‌کننده نهایی بدهند که پاسخگوی هرگونه ایجاد مشکل احتمالی برای موتور خودرو مصرف‌کننده خود هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =