بازار خودرو

نکته قابل‌ توجه درخصوص محصولات داخلی، افزایش یک‌ میلیون تومانی برخی مدل‌های خانواده پراید نسبت به روزهای نخست مهرماه در بازار آزاد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، بــازار خودروهای داخلی که طی ماه‌های گذشــــته نوسانات شدیدی را متحمل شده بود، از اوایل پاییز شاهد ثبات و نزدیک شدن به نرخ‌های واقعی بود. این روند تا جایی ادامه داشت که برخی کارشناسان معتقد بودند با گذشت زمان شاهد اوج گرفتن روند نزولی قیمت‌ها خواهیم بود. اما با آغاز هفته دوم مهرماه و بررسی نمودارهای قیمتی محصولات داخلی در بازار آزاد، متوجه افزایش جزئی قیمت‌ها در برخی مدل‌های پرفروش بازار شدیم. 

این رویه تا جایی ادامه یافت که افزایش یک تا ۵‌میلیون‌تومانی قیمت نیز برای این خودروها در بازار ثبت شد. خودروهای مونتاژی نیز بیشترین سهم افزایش قیمت را در بازار آزاد داشتند و همین امر موجب شد پژو۲۰۰۸ بار دیگر به کانال ۳۰۰میلیونی بازگردد و برچسب قیمتی ۳۰۵ میلیون‌تومانی را دریافت کند. این در حالی است که قیمت این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی روز گذشته حدود ۳۰۳‌میلیون تومان در بازار تعیین شد.

اما نکته قابل‌توجه درخصوص محصولات داخلی، افزایش یک‌میلیون تومانی برخی مدل‌های خانواده پراید نسبت به روزهای نخست مهرماه در بازار آزاد بود. بر این اساس انواع مدل‌های پراید ازجمله پراید۱۱۱ به قیمت ۴۶‌میلیون‌و۹۰۰هزارتومان، پراید۱۳۱؛ ۴۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید۱۳۲ با قیمت ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان  و پراید۱۵۱؛ ۴۳‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. 

تیبا صندوق‌دار نیز نسبت‌به روزهای نخست مهرماه با افزایش یک‌میلیونی همراه و بار دیگر وارد کانال ۵۰‌میلیون‌تومانی شده، این در حالی است که نسخه هاچ‌بک این خودرو با اختلاف چهارمیلیونی با قیمت ۵۴ میلیون‌تومان معامله شده است. همچنین نمودار قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازار آزاد طی هفته گذشته نشان می‌دهد برخی محصولات این نشان تجاری نیز نسبت‌به ابتدای مهرماه با افزایش همراه شده‌اند. 

بر این اساس پژو۴۰۵ بنزینی با قیمتی حدود ۸۲‌میلیون‌تومان، پژوپارس ال‌ایکس؛ ۱۰۶ میلیون تومان، پژو،۲۰۷ جدید اتوماتیک با رینگ آلومینیومی با قیمت ۱۶۲‌میلیون‌تومان، پژو۲۰۶تیپ۵ ۹۴میلیون‌و۵۰۰‌هزارتومان و پژو۲۰۶تیپ۲ به‌ قیمت ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده‌اند.

همچنین سمند ال‌ایکس با افزایش ۲‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی به قیمت ۷۷‌میلیون‌تومان رسیده است. درحالی‌که سمند EF۷ دوگانه‌سوز با بهای معاملاتی ۹۳‌میلیون‌تومان خریدوفروش شده است که این رقم نشان‌از افزایش ۲‌میلیون‌تومانی دارد.

دناپلاس بدون سانروف نیز با افزایش ۳‌میلیون‌تومانی به بهای معاملاتی ۱۲۴‌میلیون‌و۵۰۰‌هزارتومانی رسیده است. همچنین دناپلاس‌توربو با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان معامله می‌شود که نسبت‌به اوایل مهرماه افزایش یک‌میلیونی را تجربه کرده است.

اما موضوع قابل‌توجهی که طی ماه‌های گذشته در رفتار بازار مشاهده شده، قیمت خودروهای چینی است که با اختلاف چشمگیری نسبت‌به بهای کارخانه در بازار آزاد خریدوفروش شده‌اند. 

به‌عنوان‌مثال  قیمت هایمااس۵توربو در بازار حدود ۲۴۱میلیون‌تومان برآورد می‌شود که نسبت به هفته‌های پیشین با افزایش ۴‌میلیونی عرضه شده است. بسترن B۳۰ نیز با بهای معاملاتی ۱۷۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. در حالی که روز گذشته قیمت این خودرو یک‌میلیون تومان دیگر نیز افزایش داشت و به ۱۷۱‌میلیون‌تومان رسیده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مو سوی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    هایما⅝

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =