«هاکان‌ ساموئلسن»، مدیرعامل ولوو

ولوو باسازگاری و اصلاح ساختار کاری خود، قدم محکم دیگری را درجهت الکتریکی‌سازی برداشته است همچنین از آنجا که نیمی از محصولات ما هیبرید خواهد بود، ما منابع لازم را برای توسعه و بهبود موتورهای بنزینی فراهم می‌کنیم تا خودروهای هیبرید بهتری را به‌بازار عرضه کنیم

به گزارش «اخبار خودرو»، تغییر جهت سریع ولوو به‌سمت الکتریکی‌سازی، هزاران نفر ازکارکنان این شرکت را که درحال حاضر مشغول کار روی موتورهای احتراق‌داخلی و پیشرانه‌های هیبریدی این شرکت هستند، درمعرض خطر قرار داده است. ولوو به‌ منظور حفظ این موقعیت‌های شغلی درحین تغییر و تحول و پیشروی سریع به‌سمت آینده الکتریکی خود قصد دارد عملیات‌های مربوط به‌ پیشرانه‌های خود را باع ملیات‌هایی که درشرکت مادر یعنی هلدینگ جیلی انجام می‌گیرد، تلفیق کند. اخیرا «هاکان‌ ساموئلسن»، مدیرعامل ولوو درمصاحبه‌ای بانشریه «اتوموتیو نیوز» مزایای چنین اقدامی را توضیح داده است. 

اخبار این ادغام چه‌پیامی را به‌دیگران منتقل می‌کند؟‌

ولوو باسازگاری و اصلاح ساختار کاری خود، قدم محکم دیگری را درجهت الکتریکی‌سازی برداشته است و از آنجا که نیمی از محصولات ما هیبرید خواهد بود، ما منابع لازم را برای توسعه و بهبود موتورهای بنزینی فراهم می‌کنیم تا خودروهای هیبرید بهتری از این کمپانی به‌بازار عرضه شود. این عرضه همچنین باقیمت و هزینه پایین‌تری ادامه خواهد داشت؛ زیرا ما درحال ترکیب حجم تولید ولوو و جیلی هستیم. تاامروز توانسته‌ایم به‌فروش ترکیبی دومیلیون دستگاه دست پیدا کنیم و درآینده نزدیک ازاین رقم فراتر خواهیم رفت. 

این اقدام چه‌میزان صرفه‌جویی را برای ولوو به همراه خواهد آورد؟ 

ما هنوز این رقم را برآورد نکرده‌ایم؛ اما میزان صرفه‌جویی ما بسیار چشمگیر خواهد بود. ما دستِ‌کم حجم تولید ولوو را دو برابر می‌کنیم و همین‌مساله به‌تنهایی به‌کاهش قابل توجه هزینه‌های ولوو منجر خواهد شد. 

چطور؟ 

اگر قرار بود دستِ‌تنها چنین کاری کنیم، مهندسان توسعه محصولات‌مان تحت فشار زیادی قرار می‌گرفتند. ما باید الکتریکی‌سازی را اولویت‌بندی کنیم؛ یعنی ممکن است آن‌ها نتوانند به‌منابعی دست پیدا کنند که برای سطح بالای رقابت‌شان ضروری و لازم است. بااین تغییر ما ازچنین چیزی پرهیز می‌کنیم. تیم تحقیق و توسعه ما به‌عملیات‌های پر از ماجراجویی خود ادامه خواهد داد. 

آیا تنها شما به‌تغییر و اصلاح شبکه پیشرانه‌های خود اقدام کرده‌اید یا کارخانه‌‌های خودروسازی شما مانند کارخانه‌‌ای که دراسکود سوئد دارید نیز قادر به‌تولید پیشرانه‌های تمام‌الکتریکی خواهند بود؟ 

نه؛ به‌باور من کارخانه اسکود باید به‌تولید موتورهای احتراق‌داخلی ادامه دهد که می‌توانیم درخودروهای هیبرید‌مان مورد استفاده قرار دهیم. به‌نظر من تولید موتورهای برقی نمی‌تواند جایگزینی برای کارخانه‌های تولید موتورهای احتراق‌داخلی ما باشد. صادقانه‌تر و درست‌تر این است که بگوییم ما به‌موتورهای احتراق‌داخلی احتیاج داریم؛ پس آن‌ها را باجیلی ترکیب می‌کنیم تا بتوانیم به‌حجم تولید بالاتر و منابع بیشتری برای انجام این کار دست پیدا کنیم. 

درحال‌حاضر پیشرانه‌های ولوو و جیلی چطور مورد استفاده قرار می‌گیرند؟‌

جیلی دارای یک واحد پیشرانه است که دراختیار برندهای زیرمجموعه آن قرار می‌‌گیرد؛ اما به‌عنوان مثال «لینک‌اندکو» تاکنون بیشتر از ولوو موتور گرفته تا از جیلی. ما دو واحد پیشرانه بسیار قوی داریم و درنتیجه قصدمان این است که آن‌ها را برای استفاده‌کنندگان معمولی‌مان همچون لوتوس و لینک‌اندکو تامین کنیم. چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که این واحد پیشرانه بسیار رقابتی است. بهترین راه برای تضمین قابلیت رقابتی عرضه به‌طرف‌های سوم است که قصد داریم این کار را نیز انجام دهیم. 

چرا دراین زمان به‌سراغ چنین تغییری رفته‌اید؟ 

ما معتقدیم باانجام این تغییر ساختاری به‌سرعت به‌یک مزیت دست پیدا خواهیم کرد؛ زیرا بازار برای موتورهای احتراق‌داخلی درآینده رشد نخواهد کرد. ما دقیقا کار درست راانجام می‌دهیم که عبارت است از بهره‌گیری ازهم‌افزایی. این کاری است که باید درمواجهه بابازاری که روبه‌کوچک‌تر شدن پیش می‌رود، انجام دهیم.  

آیا ولوو به‌محور رقابتی جیلی برای پیشرانه‌های برقی بدل خواهد شد؟

از یک‌نظر این کاملا درست است. نقش ما بدون‌تردید الکتریکی‌سازی پلت‌فرم برای خودروهای سری۶۰ و ۹۰ است. اگر جیلی بخواهد خودروهای لوکسی با آن اندازه بسازد، می‌تواند از این پلت‌فرم استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =