روج خودرو از مناطق آزاد با پلاک‌های جعلی

متقاضیان تعویض پلاک‌های قدیمی مناطق آزاد با داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو، اصل سند مالکیت، اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه، گواهی عدم خلافی، فیش تعرفه تعویض پلاک و فیش تعرفه هوشمندسازی کارت شناسایی خودرو می‌توانند به مرکز پلیس راهور منطقه آزاد مربوطه مراجعه و به تعویض پلاک اقدام کنند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، مناطق آزاد کشور از دیرباز تاکنون به‌دلیل معافیت از پرداخت عوارض گمرکی واردات خودرو، موردتوجه علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و خاص قرار گرفته‌اند. به همین خاطر بسیاری از افراد همواره فکر می‌کنند خودروهای این مناطق را راهی خاک اصلی کشور کرده و با دریافت پلاک ملی، اقدام به تردد دائمی با آن‌ها کنند. اما واقعیت امر این است تحقق این رویا هرگز امکان‌پذیر نیست و خودروهای مناطق آزاد نمی‌توانند جهت استفاده در خاک اصلی کشور پلاک ملی دائمی دریافت کنند.

از همین‌رو وجه تمایز این دسته از خودروها، پلاک‌های مناطق آزاد بوده که برای هر یک از این مناطق به‌صورت اختصاصی صادر شده‌اند. حال مدتی است طبق اعلام پلیس راهور، قرار است پلاک‌های مناطق آزاد کشور با نمونه جدید تعویض شوند و به‌صورت یکپارچه در این مناطق مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع این طرح مشابه طرحی است که از سال ۱۳۸۲ برای خودروهای موجود در سطح کشور اجرایی شد و دارندگان خودرو ملزم به تعویض پلاک‌های قدیمی با پلاک‌های ملی جدید شدند.

حال شاهد اجرایی شدن این قانون از اول مهرماه در مناطق آزاد کشور هستیم. بر این اساس سرگرد بهرام ایمانی‌نسب، رئیس پلیس راهور کیش با بیان این‌که دارندگان خودروهای منطقه آزاد کیش باید در زمان مشخص اقدام به تعویض پلاک‌های قدیمی خود کنند، گفت: تمام خودروهای جزیره کیش که آخرین رقم سمت‌راست پلاک آن‌ها به اعداد «۱، ۲ و ۳» ختم می‌شود، از ابتدای مهرماه تا ۳۰ آبان فرصت دارند پلاک‌های قدیمی خود را تعویض کنند. 

همچنین خودروهایی که رقم سمت راست آن‌ها به «۴، ۵ و ۶» ختم می‌شود از یکم آذرماه تا۳۰ دی‌ماه و خودروهایی که پلاک آن‌ها به« ۷، ۸ و ۹» ختم می‌شود از یک بهمن تا ۲۵ اسفند فرصت دارند نسبت به تعویض پلاک‌های قدیمی خود اقدام کنند.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز از آغاز تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد انزلی از ۶ مهر خبر داده است. بر این اساس مالکان خودروهای منطقه آزاد انزلی که رقم سمت راست پلاک آن‌ها« ۱، ۲ و ۳ » است از ۶ مهر تا پایان آبان امسال فرصت دارند پلاک خودروهای‌شان را تعویض کنند. 

در حال حاضر حدود ۹‌هزار خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی در استان گیلان در حال تردد هستند که طبق برنامه اعلام شده موظف به تعویض پلاک‌های قدیمی خود هستند. همچنین دارندگان این خودروها در صورت تمایل به دریافت کارت سوخت ابتدا باید فرآیند تعویض پلاک را انجام دهند تا برای آنان کارت سوخت صادر شود.

البته متقاضیان تعویض پلاک‌های قدیمی مناطق آزاد با داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو، اصل سند مالکیت، اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه، گواهی عدم خلافی، فیش تعرفه تعویض پلاک و فیش تعرفه هوشمندسازی کارت شناسایی خودرو می‌توانند به مرکز پلیس راهور منطقه آزاد مربوطه مراجعه و به تعویض پلاک اقدام کنند. 

به همین منظور ساکنین مناطق آزاد کشور باید در بازه زمانی اعلام شده نسبت به تعویض پلاک خودروهای خود اقدام کنند، زیرا در صورت پایان مهلت و عدم تعویض پلاک امکان تردد در شهر به خودروهای مذکور داده نمی‌شود و در صورت مشاهده به‌عنوان متخلف راهی پارکینگ می‌شوند. مالکان خودروهای مذکور می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی، به مراکز شماره‌گذاری خودرو در منطقه آزاد مراجعه کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد باقرزاده IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    من که ساکن جلفا و تبریز هستم. آیا کی و چگونه شماره پلاک قدیمی را به جدید تبدیل کنم تا کارت سوخت اقدام نمایم. ممنون از شما ، خیلی سپازگزار می شوم که پاسخ دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =