واردات تایرهای سنگین

انجمن صنفی صنعت تایر از ایجاد سرویس‌سنترهای متمرکز با مشارکت تمام تولیدکنندگان تایر حمایت می‌کند.

محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با «دنیای‌ خودرو» از طرح این انجمن برای ایجاد سرویس‌سنترهای متمرکز درهر استان برای فروش انواع تایرهای ایرانی و ارائه خدمات نصب و پس ازفروش خبر داد و گفت: «عرضه مستقیم تایر توسط تولیدکنندگان در هر استان می‌تواند نقش بسزایی در کاهش قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلال‌ها و محتکران از این بازار داشته باشد.»

به همین منظور انجمن صنفی صنعت تایر از ایجاد سرویس‌سنترهای متمرکز درشهرهای بزرگ به منظور عرضه مستقیم کالا و ارائه خدمات نصب و همچنین خدمات پس از فروش حمایت می کند.

وی بیان کرد: درحال حاضر برخی تایرسازان ایجاد سرویس‌سنترهای اختصاصی در شهرهای بزرگ مانند تهران را آغاز کرده‌اند اما ایجاد چنین مراکزی توسط هر یک از 10کارخانه تایرسازی علاوه بر هزینه‌های سنگینی که برای کارخانه‌ها به همراه خواهد داشت،‌ انتخاب و خرید تایر مناسب برای مصرف‌کننده نهایی را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد. 

بر همین اساس انجمن صنعت تایر آماده است با مشارکت تایرسازان ایرانی،‌ مراکز مشخص و متمرکزی را برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش تایر با مشارکت تمام تایرسازان  ایجاد کند تا خریدار با حضور دراین مراکز  علاوه بر داشتن حق انتخاب در خرید تایر، ‌بتواند خدمات پس از فروش و دریافت خسارت‌های احتمالی را نیز در یک نقطه مشخص در شهر دریافت کند. 

گنجی ایجاد چنین مراکزی در شهرهای مختلف و مراکز استان‌ها را گامی در جهت نزدیکی بیشتر تولیدکنندگان تایر با مصرف‌کنندگان نهایی دانست و گفت: «شرکت‌های تایرساز آماده‌اند با ایجاد چنین مراکزی علاوه‌بر  نزدیک شدن به مصرف‌کننده نهایی، ‌لاستیک را با قیمت‌های مصوب به دست مشتری برسانند.»

طرحی که در صورت همکاری تایرسازان و اجرای آن در شهرهای مختلف هزینه‌های تایرسازان در تملک و تجهیز سرویس‌سنترها را کاهش  می‌دهد. 

از سوی دیگر تایر ایرانی باکیفیت  بدون دخالت دلال ها با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. پیشنهاد ایجاد سرویس‌سنترهای متمرکز در حالی ازسوی رئیس انجمن صنعت تایر ایران مطرح می‌شود که پیش  از این گروه صنعتی بارز با ایجاد اولین سرویس‌سنتر خود درتهران آغازگر فروش تایر با شیوه ارتباط مستقیم با مشتری بوده است.

گروه صنعتی بارز همچنین قرار است دومین سرویس‌سنتر خود را در مشهد راه اندازی کند. کویرتایر هم مدل دیگری را برای ارتباط گرفتن با مشتریان خود ایجاد کرده و ازطریق دفاتر منطقه‌ای خود در شهرهایی مانند مشهد،‌ بیرجند،‌ تهران و شیراز تایر را به صورت مستقیم به‌دست مصرف‌کننده نهایی می‌رساند. دفاتری که در آنها خدمات نصب و پس از فروش ارائه نمی‌شود. 

درصورت ایجاد سرویس‌سنترهای متمرکز با حضور تمام تایرسازان  در سراسر کشور،‌ مدل جدیدی از فروش تایر در ایران اجرایی خواهد شد که می تواند ارتباط نزدیک‌تری بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ا یجاد و همچنین از دونرخی شدن تایر بین کارخانه و بازار جلوگیری کند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح CA ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 0
    اگرکارخانه ها به اندازه کافی لاستیک توزیع کنند نه کسی برایش صرف میکنه انبار کنه نه میتونه به قیمت بالاتر از مصوبه بفروشه واین داستان سرویس سنتر یک راه جدیده برای منفعت بیشتر بعضی از........

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =