لیکومولی 0W-16

لیکومولی آلمان با معرفی سه‌ محصول جدید برای آخرین مدل‌های ب‌ام‌و و خودروهای ژاپنی توانست خود را به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان روغن‌ موتورهای با گرید بسیار پایین ۰W-۱۶ مطرح کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، هرسه این روغن‌ها درنمایشگاه‌های AAPEX (مربوط به‌قطعات خودرو) و سِما (مربوط به‌تیونینگ خودرو) که ماه نوامبر برگزار می‌شوند، به‌طور عمومی درشهر لاس‌وگاس رونمایی خواهند شد. محصول جدید لیکومولی که با نام تاپ‌تِک ۶۶۰۰ با گرانروی ۰W-۲۰ راهی بازار خواهد شد، به‌طور اختصاصی برای جدیدترین محصولات ب‌ام‌و تولید شده و توانسته‌اند استاندارد سطح ۱۷ FE پلاس لانگ‌لایف را از خودروساز باواریایی کسب کنند. بنابراین جدیدترین محصولات ب‌ام‌و به استثنا خودروهای تیون‌شده تحت برند M پاور می‌توانند از این روغن استفاده کنند.

اگرچه معرفی این محصول با درجه گرانروی ۰W-۲۰ بیشتر برای پاسخ به‌گرایش‌های جدید صنعت بوده است، نباید فراموش کرد که استفاده از این روغن‌ها به‌معنی کاهش مصرف‌سوخت و انتشار آلایندگی‌ها برای خودروهای جدید خواهد بود.

البته درگزارش خبری منتشرشده از سوی لیکومولی به این نکته اشاره شده که محصول تاپ‌تک ۶۶۰۰ توانسته تاییدیه MB ۲۲۹.۷۱ از مرسدس‌بنز و همچنین  VCC RBS۰-۲AE از سوی ولوو را علاوه‌بر حداقل‌های استاندارد API SN پلاس  RC اخذ کند.  

سباستین‌زلگر (Sebastian Zelger) مدیر لیکومولی آمریکا ضمن اعلام خبر رونمایی از این سه روغن در نمایشگاه‌های یادشده گفت: «این اولین‌بار است که یک روغن‌ساز آلمانی اقدام به‌رونمایی از محصولات جدیدش خارج از آلمان می‌کند. 

محصول جدید تاپ‌تک ۶۶۰۰ می‌تواند به‌انتخاب خوبی برای کارگاه‌های سرویس محصولات ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز تبدیل شود. مالکین خودروهای هر دو برند می‌توانند از این روغن استفاده کنند.» 

لیکومولی برای ب‌ام‌و های کلاسیک

اما برای خودروهای قدیمی‌تر ب‌ام‌و که سال ساختشان پیش از سال ۲۰۰۲ بوده، لیکومولی روغن اختصاصی را به‌نام اسپشیال‌تک B FE با گرانروی ۵W-۳۰ معرفی خواهد کرد.

این روغن برای موتورهای بنزینی مناسب است که مجهز به فیلتر ذرات نیستند. اما به غیر از اخذ حداقل تاییدیه API SL برای این روغن، ب‌ام‌و نیز به این روغن سطح استاندارد لانگ‌لایف ۰۱ FE را اهدا کرده است. درنهایت باید به آخرین و مهم‌ترین محصول معرفی‌شده از سوی لیکومولی طی ماه جاری اشاره کنیم.

روغن‌ سازی برای ژاپنی‌ های پیشتاز

زلگر درباره اسپشیال‌تک AA گفت: «این روغن کمترین ویسکوزیته را دربین محصولات ما تا این تاریخ دارد. درواقع عمده مصرف‌کنندگان این محصول را خودروهای ژاپنی جدیدی تشکیل می‌دهند که سازندگان آن‌ها به‌تازگی مصرف روغن‌های با گرید ۰W-۱۶ را پیشنهاد کرده‌اند. شاید مصرف این روغن در خارج ژاپن چندان رواج نداشته باشد، اما دنیا درحال تغییر است و ما علاقه‌مندیم که جزو اولین تولیدکنندگان این محصول باشیم. حتی اگر درآمد حاصل از این روغن چندان بالا نباشد.»

این روغن جدید شاید بهترین پیشنهاد به‌برخی مدل‌‌های هوندا، لکسوس، سوزوکی و تویوتا باشد و البته حداقل‌های استاندارد API SN پلاس RC و ILSAC GF-۶ را رعایت می‌کند. گفتنی است محصولات سری اسپشیال تک AA لیکومولی برای خودروهای آسیایی طراحی شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =