بازار خودرو

طی روزهای گذشته بازار خودرو باردیگر دچار رکودی سنگین شده است و به نظر بسیاری از فروشندگان و عرضه‌کنندگان خودرو، عدم عرضه متناسب ازسوی خودروسازان باعث شده است با افزایش نسبی قیمت‌ها، میزان تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی روزهای گذشته بازار خودرو باردیگر دچار رکودی سنگین شده است و به نظر بسیاری از فروشندگان و عرضه‌کنندگان خودرو، عدم عرضه متناسب ازسوی خودروسازان باعث شده است با افزایش نسبی قیمت‌ها، میزان تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کند. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته برخلاف ثابت ماندن نرخ ارز، شاهد نزولی شدن روند تعیین قیمت‌ها در بازار باشیم. اما طی هفته گذشته و روزهای ابتدایی هفته جاری، باردیگر قیمت بسیاری از خودروهای داخلی و همچنین برخی خودروهای مونتاژی با افزایش قابل‌توجهی همراه شده‌اند. در همین راستا وزیر صنعت نیز علت افزایش قیمت خودروهای داخلی را نامتعادل شدن میزان عرضه‌وتقاضا در بازار دانست. به گفته ایشان تقاضا در بازار بیشتر از تیراژ تولید خودروسازان است و این مساله تا زمانی که خودروسازان نتوانند به تقاضای مصرف‌کنندگان پاسخ دهند به برهم خوردن قیمت‌های تعادلی منجر می‌شود.
ازسوی‌دیگر برخی فعالان بازار معتقدند کاهش عرضه محصولات ارزان‌قیمت از سوی خودروسازان نظیر انواع پراید و پژو 206 موجب شده است تحولاتی در رده خودروهای زیر 100 میلیون تومان در بازار شکل بگیرد و این افزایش قیمت برای خودروهای بیش‌از 100 میلیون تومان آن‌قدر ناچیز است که به‌راحتی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اما واقعیت آن است که طی روزهای گذشته برخی خودروهای مونتاژی نیز با افزایش چند میلیون تومانی در بازار آزاد معامله شده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به پژو 2008 اشاره کرد که این روزها در بازه قیمتی 300 میلیون تومان به یکی از خودروهای پرتقاضا در بازار تبدیل شده است. این کراس‌اوور فرانسوی از ابتدای هفته جاری تا روز گذشته افزایش حدودا 5 تا 7میلیون تومانی را تجربه کرده و به بهای معاملاتی 315 میلیون‌تومان رسیده است. سیتروئن C3 نیز که از پلت‌فرمی مشترک با 2008 برخوردار است، در حال حاضر با قیمتی حدود 332 میلیون‌تومان در بازار ارزش‌گذاری می‌شود که این رقم از افزایش 6 میلیون‌تومانی نسبت به هفته گذشته خبر می‌دهد. کیا سراتو آپشنال 2000سی‌سی نیز با افزایش 2میلیون‌تومانی با قیمتی حدود 285 میلیون‌تومان خرید و فروش شده است. اما با نگاهی به وضعیت خودروهای داخلی پرتقاضا در بازار درمی‌یابیم بسیاری از این گزینه‌ها افزایش نسبی قیمت را تجربه کرده‌اند. به‌عنوان مثال پژو 206 تیپ 2 نسبت به هفته گذشته افزایش 800 هزار تومانی داشته و به بهای معاملاتی 84 میلیون تومان رسیده است. همچنین اکثر مدل‌های سمند نیز افزایش یک‌ تا
2 میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. بر این اساس سمند ال‌ایکس با قیمت 80 میلیون تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز با قیمت 97 میلیون و 600 هزار تومان، سمند سورن با قیمت 101 میلیون تومان و سمند EF7 بنزینی با قیمت 92 میلیون و 800 هزار تومان معامله شده‌اند. دنا پلاس تیپ1 نیز با افزایش یک‌میلیون تومانی به بهای معاملاتی 133 میلیون و 300 هزار تومانی رسیده است. همچنین دنا پلاس توربو با قیمت 169 میلیون تومان معامله شده است که نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته، افزایش 2‌میلیون تومانی را تجربه کرده است.محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز در بازار آزاد با افزایش کمتر از یک میلیون تومان همراه بوده‌اند که از بارزترین آن‌ها می‌توان به سایپا 111 اشاره کرد که وارد کانال 50 میلیون تومانی شده و با بهای معاملاتی 51‌میلیون تومان خرید و فروش شده است. سایپا 131 نیز با افزایش 400 هزار تومانی به قیمت 46 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. تیبا صندوق‌دار نیز نسبت به هفته‌های گذشته با افزایش همراه بوده از مرز 55 میلیون تومان عبور کرده است. بر این اساس قیمت معاملاتی این خودرو در بازار حدود 56 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. همچنین تیبا 2 نیز با افزایش 700 هزار تومانی به قیمت 59 میلیون و
 500 هزار تومان رسیده است. ساینا اتوماتیک و دنده‌ای نیز به ترتیب با قیمت‌های 85 میلیون تومانی و 60 میلیون و 500 هزار تومانی خرید و فروش شده‌اند.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرضیه IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    چرا کسی نیست جلو این افزایش قیمتها رو بگیره چرا گذاشتن سایت دیوار دوباره قیمتها رو بزنه که اوضاع رو هزار برابر بدتر کنه
  • حسام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    عزیزم چرا باید جلوی افزایش قیمت هارو بگیرن وقتی خودشون عاملش هستن و ازش دارن سود میبرن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =