خدمات آنلاین خودرو

سرویس‌های درمحل شامل تعمیر فوری، کارواش، تعویض‌روغن، کارشناسی کیفی، تعویض قطعات، پنچرگیری و... است

به گزارش «اخبار خودرو»، عصر جدید، عصر استفاده از تکنولوژی‌های نو برای خدماتی است که شاید سال‌های سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ خدماتی که همواره بوده‌اند، اما درحال‌حاضر دریافت آن‌ها تغییر کرده و ورود تکنولوژی کار را برای افرادی که نیاز به‌خدمات ضروری دارند، راحت کرده است. یکی از خدماتی که به‌وسیله تکنولوژی و استفاده از گوشی‌های هوشمند دراختیار افراد قرار می‌گیرد و اتفاقا مورد استقبال هم بوده، بحث خدمات خودرویی است.

طی سال‌های اخیر و با گسترش و نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند درکشورمان استفاده از خدمات آنلاین خودرو بسیار بیشتر از گذشته شده است. درهمین‌زمینه شرکت‌های خودروساز نیز باارائه اپلیکیشن‌های خدمات آنلاین سعی درجذب و حفظ مشتریان خود دارند. بخش‌خصوصی نیز در این زمینه بیکار نبوده و سعی کرده تعادل خود را با عرضه خدمات متنوع و البته با قیمت مناسب، در رقابت سنگینی که درسال‌های آینده بسیار بیشتر و متنوع‌تر نیز خواهد شد، حفظ کند.

تعمیر فوری خودرو درمحل، کارواش درمحل، تعویض‌روغن درمحل، کارشناسی کیفی خودرو درمحل، تعویض قطعات خودرو درمحل و پنچرگیری خودرو درمحل از جمله معروف‌ترین این خدمات هستند.

تعمیر و سرویس‌فوری جذاب‌ترین سرویس‌ آنلاین

با ورود اپلیکیشن‌های خدمات خودرویی اصولا درصورت خرابی خودرو درخیابان نیازی به‌طی کردن مسافت و آوردن تعمیرکار نیست. کافی است با یکی از چند اپلیکیشن موجود درخواست خود را ثبت و به‌راحتی خدمات مناسبی دراین‌خصوص دریافت کنید.

استرس ماندن درخیابان و بلاتکلیف بودن باعث شده دریک نظرسنجی که با حمایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام شده است، بسیاری افراد برتعمیر و سرویس‌فوری درمحل به‌عنوان جذاب‌ترین بخش استفاده از این اپلکیشن‌ها تاکید کنند. بنابراین نظرسنجی، تعمیر و سرویس فوری درمحل با حدود ۳۶ درصد بیشترین جذابیت را در بین خدمات آنلاین خودرو در محل داراست.

پر کردن باک‌ بنزین ؛ رتبه دوم جذابیت آنلاین‌ ها

بعد از تعمیر و سرویس‌فوری خودرو که بیشترین دلیل استفاده از سرویس‌های آنلاین خودرو است، خرید بنزین بیشترین جذابیت را میان مشتریان دارد. طبق این نظرسنجی، تحویل بنزین درمحل با ۲۶ درصد جذابیت برای مشتریان در رده دوم قرار دارد. باوجود چنین خدماتی اصولا کنار خیابان ایستادن و درخواست بنزین از خودروهای عبوری بی‌معناست. ضمن اینکه با وجود چنین سرویس‌هایی خیال رانندگان از ماندن در اتوبان‌ها نیز راحت شده است.

خرید خودرو با کارشناسی در محل

بسیار پیش آمده که در زمان خرید یک خودرو با قیمت مناسب، به‌دلیل عجله‌ای بودن و برای از دست ندادن فرصت، اشتباهات بسیاری پیش آمده است. خودروهایی که با مهارت رنگ شده‌اند یا کیلومتر آن‌ها دستکاری شده است یا به‌لحاظ فنی با مشکلات بسیاری همراه هستند. اصولا خرید این خودروها زیان بسیاری برای خریداران درپی دارد، اما به‌دلیل عدم‌تخصص درتشخیص این عیوب باید به‌متخصصین مراجعه شود.

ازدیگر سرویس‌هایی که توسط مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته کارشناسی فنی خودرو درمحل است. به‌راحتی می‌توان با استفاده از این خدمات آنلاین درکوتاه‌ترین زمان ممکن به‌سالم یا غیرسالم بودن یک خودرو پی برد. هرچند این مورد همچنان عمومیت پیدا نکرده و بسیاری روش‌های سنتی را برای تست سلامت خودرو درنظر می‌گیرند. طبق این نظرسنجی، حدود 35 درصد پاسخ‌دهندگان مراجعه به‌تعمیرکار آشنا را روشی مطمئن برای تشخیص سلامت خودرو هنگام خرید می‌دانند.

حدود ۳۱ درصد افراد مراجعه به افراد مجرب درنمایشگاه‌ها و مراکز خریدوفروش خودرو و حدود ۲۱ درصد نیز تماس با شرکت‌های کارشناسی خودرو را راه‌حل مطمئن تشخیص داده‌اند. ضمن اینکه 13 درصد نیز خود را برای تشخیص سالم بودن یا نبودن خودرو صاحب‌نظر دانسته‌اند.

طبق این نظرسنجی، گارانتی صحت نتیجه کارشناسی با حدود ۴۰ درصد نظرات، مهم‌ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو برای مشتریان دراین تحقیق است. به‌نظر می‌رسد درصورتی‌که سرویس‌دهنده‌های آنلاین خودرو بتوانند دراین‌خصوص به‌مشتریان گارانتی بدهند، طی سال‌های آینده استفاده از این سرویس جذاب بیشتر خواهد شد. 

کارواش در محل همچنان جذاب

18 درصد از مخاطبین، کارواش درمحل را جذاب‌ترین سرویس آنلاین می‌دانند. صرفه‌جویی درزمان و سهولت استفاده از این خدمت باعث شده است بسیاری از این سرویس استفاده کنند و زمان بیشتری را درمراکز شست‌وشوی خودرو صرف نکنند.

شاخص انتخاب اپلیکیشن؛ قطعات تقلبی یا اصلی

اما استفاده از چنین خدماتی صرفا منحصر به‌تعمیر فوری و کارواش و موارد این‌چنینی نیست. بلکه دریافت قطعات اصلی نیز برای مشتریان اهمیت دارد. طبق این نظرسنجی ۳۵ درصد مخاطبان اصل بودن و کیفیت قطعات را یکی از شاخص‌های اصلی برای انتخاب این اپلیکیشن‌ها می‌دانند.

شکایات بسیاری از برخی اپلیکیشن‌ها به‌دلیل استفاده از قطعات تقلبی یا دست‌دوم مطرح شده است. اطمینان از صحت خدماتی که برخی سرویس‌دهنده‌ها به‌مشتریان می‌دهند، باعث انتخاب یا عدم‌انتخاب و نصب درگوشی‌های تلفن همراه می‌شود.

ضمن‌اینکه معمولا درزمان نصب این اپلیکیشن‌ها، می‌توان نظرات افرادی را که پیش از این از اپ‌های سرویس آنلاین خودرو استفاده کرده‌اند، جویا شد. دردرجه بعد، حفظ امنیت و اطمینان به‌تعمیرکار با 28 درصد و شفاف‌بودن و تناسب قیمت با حدود ۲۶ درصد مهم‌ترین شاخص‌های مشتریان هستند. سرعت رسیدن و زمان انجام کار نیز در نظر ۱۰ درصد مخاطبان مهم‌ترین شاخص انتخاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =