بازار خودروی جهانی

رنو-سامسونگ و سانگ‌یانگ نیز به عنوان سومین و چهارمین خودروساز بزرگ در کره به ترتیب کاهشی ۴.۷ و ۲۰.۲ درصدی را نسبت به فروش خود در اکتبر سال ۲۰۱۸ به ثبت رساندند.

بریتانیا

براساس گزارش انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو در بریتانیا که در پنجم نوامبر منتشر شد فروش خودروهای سواری در ماه اکتبر سال جاری با کاهشی ۶.۷ درصدی نسبت به اکتبر سال قبل به ۱۴۳ هزار و ۲۵۱ دستگاه ن ۵ هزار و ۵۵۲ دستگاه رسیده است.

در ماه گذشته میلادی فروش فورد که ۱۱.۷ درصد از سهم بازار خودروی بریتانیا را در اختیار دارد با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۷۴۵ دستگاه رسید. فولکس‌واگن و ب‌ام‌و نیز در مقام دومین و سومین خودروساز پرفروش در بریتانیا به ترتیب با افزایشی ۰.۵ و ۶.۸ درصدی روبه‌رو شدند.

فروش فولکس‌واگن در این ماه به ۱۳ هزار و ۷۳۳ دستگاه و فروش ب‌ام‌و به ۱۲ هزار و ۸۸ دستگاه رسید.

برزیل

انجمن تولیدکنندگان خودروی برزیل در روزهای اخیر فروش خودروهای جدید در برزیل را با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده و میزان فروش این ماه را ۲۵۳ هزار و ۳۶۱ دستگاه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش در اکتبر ۲۰۱۹ تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۳۲ دستگاه خودروی سواری، ۳۷ هزار و ۲۵۴ دستگاه خودروی تجاری سبک، ۹ هزار و ۴۱۸ دستگاه کامیون و ۲ هزار و ۱۵۷ دستگاه اتوبوس در این کشور آمریکای لاتین به فروش رفته است.

در میان تولیدکنندگان خودروهای سواری جنرال موتور با ۱۹.۴ درصد از سهم بازار موفق به فروش ۳۹ هزار و ۶۸۶ دستگاه از محصولات خود در این بازار شد. فولکس‌واگن و فورد نیز به عنوان دومین و سومین بزرگ در برزیل به ترتیب ۳۱ هزار و ۶۹۶ و ۳۱ هزار و ۲۰۵ دستگاه از خودروهایشان را به فروش رساندند.

فرانسه

در تاریخ چهارم نوامبر کمیته خودروسازان فرانسه اعلام کرد که فروش خودروهای سواری جدید در ماه قبل در این کشور به ۱۸۸ هزار و ۹۸۹ دستگاه رسیده و بدین ترتیب افزایشی۸.۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است. هرچند فروش خودروهای جدید در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ کاهشی ۰.۳ داشته و در مجموع در این مدت ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۵۶ دستگاه خودرو به فروش رسیده است.

در ماه اکتبر فروش برندهای داخلی در فرانسه با ۵۷.۹ درصد از سهم بازار این کشور افزایشی ۷.۹ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

در این ماه فروش گروه خودروسازی PSA  (با ۳۲.۹ درصد از سهم بازار) با افزایشی ۰.۸ درصدی به ۶۲ هزار و ۱۵۸ دستگاه رسید. رنو نیز (با ۲۵ درصد از هم بازار) توانست ۴۷ هزار و ۲۰۹ دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند و به این ترتیب افزایشی ۱۸.۹ درصدی را در کارنامه خود ثبت کند.

ایالات متحده

در ماه گذشته میلادی در بازار خودروی ایالات متحده آمریکا ۱ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۸۴۲ دستگاه خودرو به فروش رسید که این میزان نشان‌دهنده کاهشی ۰.۷ درصدی نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۸ بوده است. فروش خودروهای سواری در این ماه با کاهشی ۱۶.۴ درصدی به ۳۵۵ هزار و ۲۶۶ دستگاه رسید در حالی‌که فروش مدل‌های شاسی بلند و وانت پیکاپ با رشد ۶.۴ درصدی به ۹۸۸ هزار و ۵۷۶ دستگاه رسید.

جنرال موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکایی در این ماه کاهشی ۱۲.۲ درصدی را تجربه کرد. فورد و فیات کرایسلر نیز به عنوان دیگر اعضای سه خودروساز بزرگ دیترویت به ترتیب ۱ درصد افزایش و ۰.۲ درصد کاهش را در فروش ماهانه خود تجربه کردند.

آلمان

براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در ماه گذشته میلادی فروش خودرو در آلمان با افزایش نسبتا چشمگیر ۱۲.۷ درصدی نسبت به اکتبر سال ۲۰۱۸ روبه‌رو بوده است. فروش ده ماهه نخست سال نیز نسبت به دوره مشابه در سال قبل با رشد ۳.۴ درصدی به ۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۷۵۱ دستگاه رسیده است.

فروش برند فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار رشدی ۳۹.۴ درصدی را در این ماه تجربه کرده و به ۵۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه رسیده است. مرسدس بنز نیز (با ۱۱.۸ درصد از سهم بازار) موفق شده با فروش ۳۳ هزار و ۶۰۶ دستگاه از محصولاتش در این ماه به رشدی ۵.۹ درصدی برسد. فروش ب‌ام‌و نیز در این ماه با افزایش ۳.۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۴ هزار و ۳۱۹ دستگاه رسید.

کره جنوبی

در ماه گذشته میلادی کمپانی هیوندای به عنوان بزرگترین خودروساز کره جنوبی موفق به فروش ۶۴ هزار و ۹۱۲ دستگاه از محصولات خود شد و به این ترتیب کاهشی ۲.۱ درصدی را نسبت به فروش خود در اکتبر سال قبل به ثبت رساند.

این خودروساز کره‌ای همچنین در فروش جهانی خود در این ماه با کاهشی ۲.۶ درصد روبه‌رو بود و توانست ۳۳۴ هزار و ۲۹۹ دستگاه از محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش برساند.

این درحالی است که اوضاع برای کمپانی کیا تا حدی بهتر بوده و این برند توانسته در ماه اکتبر با فروش ۴۷ هزار و ۱۴۳ دستگاه از محصولاتش رشدی ۲.۳ درصدی را در کارنامه‌ امسالش ثبت کند.

رنو-سامسونگ و سانگ‌یانگ نیز به عنوان سومین و چهارمین خودروساز بزرگ در کره به ترتیب کاهشی ۴.۷ و ۲۰.۲ درصدی را نسبت به فروش خود در اکتبر سال ۲۰۱۸ به ثبت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =