اشیای پیدا شده تاکسی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کالای ارزشمندی را در تاکسی‌ جا بگذارید. کالا، شیء یا وسیله‌ای که گاهی حتی راننده  هم از حضور آن بی‌اطلاع است و از طریق مسافران دیگر خبردار می‌شود که کالایی در خودرو جا مانده است. 

حال این سوال مطرح می‌شود چه بر سر کالاها و اشیای گمشده ما در تاکسی می‌آید؟

وقتی خودمان پی گمشده می‌ رویم

برای این پرسش پاسخ‌های متعددی وجود دارد، یک راننده تاکسی در این باره به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «معمولا تا پایان شیفت روز، شیء را نزد خودمان نگه می‌داریم، بسیار پیش‌آمـــده که صاحبان اشیای گمشده، همان روز و چند ساعت پس از این که از تاکسی پیاده شدند، سراغ گمشده‌شان آمده‌اند.» 

 این راننده که در خط سیدخندان- هفت‌تیر فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: «اگر صاحب کالا بازنگشت، آن را به رئیس‌خط می‌دهیم. 

در بسیاری از موارد افراد به همان منطقه‌ای که سوار شده‌اند، بازمی‌گردند و سراغ گمشده‌هایشان را می‌گیرند.»

وقتی اشیای گمشده به تاکسیرانی می‌رسد

رئیس‌خط معمولا گمشده‌ها را در مرحله بعدی به واحد گمشده‌های تاکسیرانی ارسال می‌کند. این بخش که زیرمجموعه واحد روابط‌عمومی است، قدمتی چند ده‌ساله دارد. اشیا گمشده در این واحد هم گاه تا چندسال باقی می‌مانند.

این ماندگاری دیگر بستگی به ارزش گمشده برای صاحب و تلاش او برای پیدا کردنش دارد. اشیای گمشده پس از رسیدن به این قسمت، صورت‌جلسه می‌شوند و در قفسه‌ها و گاوصندوق‌ها باقی می‌مانند. 

باید گمشده خود را به‌طور دقیق معرفی کنید

 اما چگونه می‌توان مدعی شد در تاکسی‌ها، گمشده‌ای داریم؟ شماره تلفن «۴۸۰۴۸۰» واحد اشیای گمشده اداره تاکسیرانی است. هر فردی که مدعی کالای گمشده‌ در تاکسی است یا باید با این واحد تماس بگیرد یا به این بخش در اداره مرکزی تاکسیرانی مراجعه کند. مسئولان واحد روابط‌عمومی می‌گویند افراد مدعی باید اطلاعات دقیق شیءگمشده را اعلام کنند. 

به‌عنوان‌مثال اگر تلفن‌همراه‌تان را گم کرده باشید، باید مشخصات دقیق گوشی مانند مدل و اطلاعات ظاهری آن را اعلام کنید. همچنین باید بگویید دقیقا در کدام ایستگاه تاکسی وسیله خود را گم کرده‌اید.  

در صورت مغایرت اطلاعات شما، مسئـــولان نمی‌تــوانند اطمینان حاصل کنند شیء گمشده متـــعلق به شماست.

ردیابی گمشده‌ها

اگر گمشده تلفن‌همراه باشد، مسئولان در حد باز کردن قفل گوشی و تماس با نزدیکان شما پیش می‌روند تا بتوانند گوشی را زودتر به صاحب اصلی برسانند. این قاعده به‌طورکلی در وسایل‌الکترونیکی که قابلیت ردیابی داشته باشند، برقرار است.

گاهی هم پیش می‌آید به مرکز گمشده‌ها مراجعه می‌کنید یا تماس می‌گیرید اما گمشده‌ شما وجود ندارد یا راننده به‌ آن پی نبرده است.  در این صورت مسئولان با مراجعه به دوربین‌های مداربسته، راننده را پیدا می‌کنند و از او درباره گمشده شما جویا می‌شوند. دوربین مداربسته پلاک تاکسی را نشان  می‌دهد. 

تاکنون بیش از صدمورد از گمشده‌ها به صاحبان اصلیش بازگردانده شده است. پول، دلار، طلا، گوشی تلفن‌همراه، کیف‌پول و... پرتکرارترین کالاهای گمشده در تاکسی‌ها هستند. اما هنوز گمشده‌های بسیاری به‌دور از صاحبان اصلی در این قسمت باقی مانده‌اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =