کد خبر: 226694
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
بنزین

دولت با انتشار یک اطلاعیه رسمی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، قیمت بنزین را اصلاح و نظام سهمیه بندی را از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه بار دیگر برقرار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با صدور اطلاعیه ای جزئیات اصلاح قیمت حامل های انرژی و ازسرگیری نظام سهمیه بندی بنزین از بامداد روز جمعه ۲۴ ابان ماه را اعلام کرد. 

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

«سهمیه بندی سوخت»

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود.

۱- میزان سهمیه انواع خودروها 

۲-  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

۳-  سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

 استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

۴-  کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آن‌ها محفوظ است و از این بابت نگران نباشند.

( طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تمام دفاتر پستی برای توزیع کارت‌های سوخت موجود در باجه‌های معطله، امروز، جمعه ۲۴ آبان ماه باز است)

افرادی که کارت سوخت ندارند شامل کسانی که تا کنون درخواست صدور المثنی نداده اند یا کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برای آن‌ها صادر شده، ولی در باجه معطله شرکت ملی پست مانده است سهمیه همه آن‌ها از بامداد جمعه محفوظ است و ذخیره خواهد شد.

۵- نرخ سی ان جی بدون تغییر خواهد بود.

۶- برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تأمین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین شهری، آژانس‌های مسافربری، آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که اعلام خواهد شد.

۷-  به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بار، مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور تا یک ماه اینده ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف سی ان جی در خودروها را تنظیم کند و به تصویب شورای اقتصاد برساند.

۸- همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان بنزین دریافت کنند.

۹- قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =