کد خبر: 226725
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
صنعت خودروسازی ترکیه

در سال ۲۰۱۲، ترکیه بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه موتوری تولید کرد. با داشتن خوشه ای از خودروسازان و تامین کنندگان قطعات، بخش خودروسازی ترکیه به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه جهانی پایه های تولید تبدیل شده است و نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن را صادر می کند.

صنعت خودرو شامل طیف گسترده ای از شرکت ها و سازمان هایی است که در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، بازاریابی و فروش وسایل نقلیه موتوری شرکت دارند. این صنعت پردرآمد یکی از بزرگترین بخشهای اقتصادی جهان نیز می باشد. صنعت خودروسازی در دهه ۱۸۶۰ با صدها تولیدکننده آغاز شد که پیشگام کالسکه بدون اسب بودند. برای چندین دهه، ایالات متحده در تولید خودرو در کل جهان پیشرو بود. در سال ۱۹۲۹، قبل از رکود بزرگ، جهان ۳۲.۰۲۸.۵۰۰ اتومبیل در حال استفاده داشت و صنعت اتومبیل ایالات متحده بیش از ۹۰٪ از آنها را در دست داشت. در آن زمان ایالات متحده آمریکا به ازای هر ۴.۸۷ نفر یک اتومبیل داشت.

پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده حدود ۷۵ درصد از تولیدات خودرو کل جهان را تولید می کرد. در سال ۱۹۸۰، ایالات متحده از ژاپن عقب افتاده و سپس در سال ۱۹۹۴ دوباره رهبر صنعت خودروسازی جهان شد. در سال ۲۰۰۶، ژاپن به سختی ایالات متحده را در تولید پشت سر گذاشت و این مقام را تا سال ۲۰۰۹، هنگامی که چین با ۱۳.۸ میلیون واحد صدر جدول را به دست آورد.

صنعت خودروسازی ترکیه

صنعت خودروسازی در ترکیه نقش مهمی در بخش اقتصاد ترکیه را ایفا می کند. شرکت هایی که در بخش خودرو سازی ترکیه فعالیت می کنند، عمدتا در منطقه مارمارا قرار دارند که برای دسترسی به آن می توانید از بلیط هواپیما استانبول استفاده کنید.

در سال ۲۰۱۲، ترکیه بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه موتوری تولید کرد. با داشتن خوشه ای از خودروسازان و تامین کنندگان قطعات، بخش خودروسازی ترکیه به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه جهانی پایه های تولید تبدیل شده است و نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن را صادر می کند. در سال ۱۹۶۱ اولین خودرو داخلی به نام Devrim ساخته شد. با تأسیس کارخانه مونتاژ اوتوسان در سال ۱۹۵۹، تولید انبوه خودروی داخلی ترکیه در سال ۱۹۶۶ آغاز شد.

خودروسازی های معروف جهان در ترکیه

برخی از تولید کنندگان اتومبیل معروف جهان از چند دهه گذشته در ترکیه حضور دارند و با همکاری بعضی شرکت های خودروسازی ترکیه ای محصولات خود را در بازار ترکیه عرضه می کنند. این تولید کنندگان با کارخانه های تولیدی مانند خودروسازی فیات با همکاری شرکت ترکیه ای توفاس، شرکت خودروسازی رنو با همکاری خودروسازی ترکیه ای اویاک، هیوندا، تویوتا، هوندا و شرکت خودروسازی فورد با همکاری شرکت خودروسازی اوتوسان ترکیه، می باشند.

در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۷، ترکیه اعلام کرد که پنج شرکت ترکی با هماهنگی اتحادیه اتاق ها و بورس کالاهای ترکیه، در کنسرسیوم برای تولید خودروهای داخلی کشور شرکت خواهند کرد. انتظار می رود اولین نمونه اولیه در سال ۲۰۱۹ و فروش تجاری تا سال ۲۰۲۱ منتشر شود. این کنسرسیوم شامل شرکت های داخلی (خودروسازی) BMC، گروه آنادول، اتوکار، اویاک رنو، توفاش، کارسان و کوچ هولدینگ می باشد.

لمس کیفیت خودروهای ترک با الفبای سفر

ترکیه کشوری است در همسایگی کشورمان ایران که بخش عمده آن در آسیا و بخش کوچکی از آن نیز در قاره اروپا می باشد. پایتخت این کشور شهر آنکارا است ولی شهرهای توریستی و پرطرفدار آن برای گردشگران استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، قونیه و آلانیا می باشند و پرطرفدارترین این شهر ها آنتالیا است که با خرید بلیط هواپیما آنتالیا می توانید به این شهر زیبا سفر کنید. اما وجود آثار تاریخی فراوان، داشتن سواحل زیبای مدیترانه و مردمی خونگرم و مهمان نواز تنها دلیلی نیست که موجب جذب میلیون ها توریست به این کشور باشد.

برخی از گردشگران تور استانبول نوروز ۹۹ به قصد شرکت در بهترین نمایشگاه های بین المللی خودروسازی که بهترین شرکت های خودروسازی جهان در آن حضور دارند و همچنین بازدید و لمس کیفیت خودروهای ترکیه ای در کنار گشت و گذار در بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه به این کشور سفر می کنند. اما یک سوال در ذهن پیش می آید که چه زمانی برای بهره بردن از این دو در یک سفر به کشور ترکیه می باشد و جواب فصل بهار است.

فصل بهار هم از نظر گردش در مکان های دیدنی ترکیه بهترین زمان برای سفر به این کشور می باشد و هم اکثر نمایشگاه ها مخصوصا نمایشگاه های خودرو و صنعت خودروسازی در ماه های آوریل تا ژوئن است. آژانس الفبای سفر نیز با برگزاری تورهای مختلف از جمله بهترین تور های استانبول، تور آنتالیا نوروز ۹۹، تور بدروم، تور آنکارا، تور مارماریس و تورهای ترکیبی ترکیه در راستای ماجراجویی در جاذبه های گردشگری ترکیه و همچنین صنعت خودروسازی این کشور همراه شماست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • M.payam IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    1 0
    خیلی مطلب خوب و کاملی بود. تمام اطلاعاتی که از صنعت خودروسازی ترکیه می خواستم رو توی این مطلب به دست آوردم. متشکرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =