ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه‌

ب‌ام‌و سری 6 همواره یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این خودروساز باواریایی است که به دلیل دارا بودن طراحی منحصربه‌فرد و همچنین طیف وسیعی از پیشرانه‌ها، مورد توجه علاقه‌مندان به این برند قرار گرفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، دنیای خودروهای گذرموقت آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی است که شاید هر کسی برای یک‌بار هم که شده فکر واردکردن خودرویی خاص به‌صورت گذرموقت به ذهنش خطور کند. اما واقعیت این است خودروهای گذرموقت دردسرهای خود را دارند. بارها در جراید و خبرگزاری‌ها از مشکلات خودروهای گذرموقت گفته شده است، اما بازهم شاهد فعالیت شرکت‌های متعدد به‌عنوان واردکننده این دسته از خودروها هستیم که با درج آگهی‌های وسوسه‌برانگیز، سعی در جلب نظر افراد ناآگاه دارند. فلسفه پیدایش پلاک گذرموقت برمی‌گردد به اوایل دهه 80 و به‌منظور تسهیل عبورومرور خودروهای ترانزیت و مسافری که قصد تردد در جاده‌های کشور را داشتند، ایجاد شد. اما رفته‌رفته پای افراد سودجو به این بخش باز شد و شاهد تجارتی سودآور در این زمینه بودیم. طی سال‌های گذشته بارها شاهد کشف و انهدام باندهای قاچاق خودرو به‌صورت گذرموقت بودیم که آخرین‌بار تابستان امسال یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق خودرو کشف و منهدم شد و به دنبال آن نیز خودروهای خاص و گران‌ به‌عنوان کالای قاچاق توقیف و ضبط شدند. با این حال بازهم شاهد ورود و تردد خودروهای گذرموقت گوناگونی در کشور هستیم. البته باید به این نکته اشاره کرد درحال‌حاضر بسیاری از خودروهای گذرموقت موجود در کشور به‌صورت شخصی توسط افراد حقیقی از کشورهای همسایه و اروپایی به‌منظور تردد در مدت زمان محدود و مشخص‌، به‌صورت کاملا قانونی وارد کشور شده‌اند. یکی از این خودروها، ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه‌ است که با رنگی خاص و جذاب چندماهی را در خیابان‌های پایتحت مشغول به تردد بود. این خودرو که از یک کشور اروپای‌شرقی پا به خاک ایران گذاشته‌، یکی از نمونه‌های خاص و کمیاب در کشور به‌شمار می‌رود و دارای پیشرانه V8 تویین‌توربو است. همان‌طور که گفته شد این خودرو به‌صورت قانونی موفق به دریافت پلاک گذرموقت شده است و می‌تواند در بازه زمانی مشخص در جاده‌های کشور تردد کند. اما از آن‌جاکه در کشور مبدأ این خودرو امکان تغییر رنگ بدنه به‌وسیله برچسب‌های پوششی وجود دارد، از رنگ سفید به زرد متالیک مات تغییر پیدا کرده است که البته همین موضوع باعث شده مشکلات قانونی هنگام خروج از کشور و پایان مهلت تردد موقت پیدا کند.

   نگاهی به مشخصات فنی ب‌ام‌و  M6 گرن‌ کوپه
ب‌ام‌و سری 6 همواره یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این خودروساز باواریایی است که به دلیل دارا بودن طراحی منحصربه‌فرد و همچنین طیف وسیعی از پیشرانه‌ها، مورد توجه علاقه‌مندان به این برند قرار گرفته است. سومین نسل از این خودرو که در سال 2010 میلادی به‌2ورت رسمی به بازار جهانی معرفی شد، به دلیل سنت‌شکنی در طراحی و همچنین بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها مورد استقبال خریداران قرار گرفت. 
نسخه M پاور این خودرو نیز تنها چند ماه پس از معرفی نسخه‌های استاندارد در سال 2011 به بازار عرضه شد. اما یکی از ویژگی‌های بارز این نسل، اضافه شدن نسخه سدان با پسوند گرن‌کوپه بود که برخلاف انتظار بسیاری از منتقدان، مورداستقبال عمومی قرار گرفت. ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه درون سینه خود یک نیروگاه عظیم‌الجثه جا داده داده است که شباهت‌های بسیاری با برادر کوچک‌تر خود یعنی ب‌ام‌و M5 دارد. پیشرانه به‌کار رفته در این خودرو از یک موتور هشت سیلندر توئین توربو با حجم 4.4 لیترتشکیل شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 552 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 680نیوتون‌متر را دارد. نیروی تولیدشده موتور در این خودرو به کمک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در بخش امکانات استاندارد این خودرو باید به سیستم ورود و استارت بدون‌کلید، چراغ‌های هوشمن LED، وکیوم در‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک با گرم‌کن، صندلی‌های جلوی برقی 20جهته با گرمکن و حافظه، سنسورهای پارک جلو و عقب، تودوزی چرمی و دوربین دید عقب اشاره کرد. آپشن‌های اضافی M6  نیز شامل گرم‌کن فرمان، سیستم هداپ دیسپلی، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف و دوربین 360درجه است. سیستم صوتی ب‌ام‌و M6 به‌صورت استاندارد از برند هارمن کاردون با 16بلندگو است ولی به‌صورت آپشن امکان سفارش سیستم بنگ‌اند‌الافسن 16بلندگو هم وجود دارد. سیستم مالتی‌مدیای این خودرو دارای یک نمایشگر 10.2اینچی در کنسول مرکزی است. این سیستم از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =