بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی‌نصیرماشین، زامیاد، رادیاتورایران، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر، ایرکاپارتصنعت، سازه‌پویش و فنرسازی زر مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی‌نصیرماشین، زامیاد، رادیاتور‌ایران، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر، ایرکاپارتصنعت، سازه‌پویش و فنرسازی زر مثبت شدند و درمقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، نیرو محرکه، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 37هزار و 163 نوبت معاملاتی، 357میلیون و 58هزار سهم به ارزش 114میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 38هزارو649 میلیارد تومان شد.

   روند نوسانی خیال توقف ندارد؟
خودرویی‌ها ‌مانند روزهای گذشته همچنان روند نوسانی خود را حفظ کردند و باید دید این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. از‌سوی‌دیگر، باید این نکته را مدنظر قرار داد که خودرویی‌ها همچنان به دنبال تحقق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها هستند تا بتوانند دوباره روند رشد مستمر خود را استارت بزنند. 
   اثرات مثبت افزایش قیمت بنزین بر بازار سرمایه
برخی کارشناسان معتقدند در روزهای اخیر فعالان بازار باید تحلیل خود را به دو سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کنند. در تحلیل کوتاه‌مدت، ضروری است سهامداران به این مهم توجه داشته باشند آیا افزایش نرخ بنزین اثری بر صورت‌های مالی شرکت‌ها دارد یا خیر. همچنین باید به نقش سایر حامل‌های انرژی در تراز مالی شرکت‌ها توجه داشته باشند. از‌سوی‌دیگر، تعدیل قیمت بنزین گرچه تنها تکه‌ای کوچک از پازل بزرگ اصلاحات اقتصادی است اما نمی‌توان از این مهم چشم پوشید که حامل سیگنالی مثبت به بازار است و دولت با استمرار در مسیر اصلاح اقتصادی، بخش مهمی از هزینه‌های خود را کاهش خواهد داد تا از این طریق با بازپرداخت بدهی‌های خود و کاهش پایه پولی، تقویت ثبات اقتصادی را به ارمغان آورد. همچنین به اذعان کارشناسان، ثبات؛ کلید رشد هر اقتصادی است و تجربه جهانی نشان داده که در سایه ثبات بلندمدت، بازار سرمایه به‌عنوان مقصد اصلی نقدینگی شناخته می‌شود. بنابراین در چنین حالتی بازار سرمایه می‌تواند دوباره عملکرد خود در نیمه اول سال را تکرار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =