صنعت خودرو

سایپا درصدد است رویه کنونی را با هدف کاهش فاصله میان قیمت کارخانه و بازار، از بین بردن التهابات قیمتی و خروج کنترل قیمت‌ها از دست واسطه‌ها ادامه دهد

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از شایعاتی که پس از اعلام افزایش نرخ بنزین دربازار خودرو پخش شد، توقف فروش و تحویل خودرو توسط خودروسازان داخلی تا روشن‌شدن تاثیرات تغییر قیمت بنزین برنرخ کلی تورم و نیز نرخ تورم دربخش خودرو بود. تقارن این شایعه باناآرامی‌های کشور مزید برعلت شد تا واسطه‌های خودرویی شروع به‌اعلام قیمت‌های غیرمنطقی برای خودروهای داخلی کنند و شایعه به‌راه بیندازند که فروش و تحویل خودروسازان برای چندهفته متوالی یا حتی بیش از آن تعطیل خواهد شد. اما درست درهمان روزها، سایپا با استمراربخشی به‌روند فروش و تحویل خود و اعلام برنامه‌های مکرر و متنوع روزانه برای فروش و پیش‌فروش نقدی و اعتباری، اجازه نداد وضعیت بازار بار دیگر قرمز شود.

فروش پشت فروش

گروه خودروسازی سایپا درروز یکشنبه ۲۶ آبان شرایط فروش و پیش‌فروش نقدی و اعتباری محصولات خود را اعلام کرد که براساس آن مدل‌های ۱۵۱ و ۱۱۱ از خانواده پراید، خودروهای تیبا، ساینا، کوییک و کوییک‌آر، وانت نیسان زامیاد دردو مدل تک‌سوز و دوگانه‌سوز، وانت‌نیسان با موتور جدید دیزل با سطح استاندارد یورو۵ و وانت دوکابین دودیفرانسیل ریچ عرضه شد و حرکت موثری درجلوگیری از ثبت‌نام واسطه‌ها و افزایش امکان ثبت‌نام برای مصرف‌کننده نهایی خودرو بود. به‌ویژه آنکه سه‌محصول متفاوت کوییک‌آر (پارس‌خودرو)، تیبا۲ پلاس (زامیاد) و نیسان‌دیزل یورو۵ (زامیاد) برای نخستین‌بار عرضه می‌شدند.

به‌فاصله سه‌روز از این فروش، سایپا درروز چهارشنبه ۲۹ آبان نیز درراستای جلوگیری از برهم خوردن نظم بازار و همچنین به‌تعادل‌رساندن قیمت محصولات خود دربازار آزاد، امکان فروش و پیش‌فروش نقدی و اعتباری همه محصولات مذکور را ارائه داد.

درامتداد این حرکت، درنخستین‌روز از هفته جاری نیز گروه خودروسازی سایپا از ادامه فروش فوری و پیش‌فروش ۱۲ محصول خود خبر داد که ضمن جلوگیری از ثبت‌نام دلالان، امکان ثبت‌نام برای مصرف‌کننده نهایی خودرو را فراهم می‌کرد.

سایپا روز دوشنبه هفته جاری نیز درهمین راستا و با همان اهداف، درجدیدترین طرح فروش فوری خود، پیش‌فروش اقساطی کوییک را نیز آغاز کرد و امروز نیز ادامه فروش فوری و پیش‌فروش ۱۲ محصول خود را دربرنامه دارد.

تحویل پشت تحویل

گروه خودروسازی سایپا حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو به‌مشتریان درمهرماه ۹۸ تحویل داده و هرچند آمار مربوط به‌تحویل آبان‌ماه این گروه منتشر نشده است، به‌نظر می‌رسد درحدود همین‌میزان خودرو نیز در ماه گذشته تحویل مشتریان شده باشد؛ چراکه با توجه به‌تاکید مدیریت ارشد گروه، اجرای سیاست عرضه مستمر محصولات و تسریع درتحویل خودروهای معوق درسایپا باجدیت دنبال می‌شود.

سایپا ضمن پاسخ‌گویی کامل به‌همه تعهدات مربوط به‌سال ۹۷ برآن است با تسریع در تحویل خودروهای قابل تولید، تعهدات برجای‌مانده از گذشته را روزبه‌روز کاهش دهد.

اجرای برنامه تولیدی عبور مستقیم و نهضت تکمیل‌کاری خودروهای ناقص درسطح گروه خودروسازی سایپا، شرایط این مجموعه را درزمینه تحویل خودرو به‌مشتریان بهبود بخشیده و بنابر اعلام مدیران، درصدد است رویه کنونی را با هدف کاهش فاصله میان قیمت کارخانه و بازار، از بین بردن التهابات قیمتی و خروج کنترل قیمت‌ها از دست واسطه‌ها ادامه دهد.

داخلی‌سازی توان سایپا را برای فروش بالا برد

آنچه توان سایپا را برای استمرار برنامه‌های فروش و تحویل خودرو بالا برده، جمع‌آوری گسترده خودروهای کف کارخانه و افزایش سهم داخلی‌سازی درخطوط تولید است.

گروه خودروسازی سایپا باهمین رویکرد، ضمن انعقاد قرارداد داخلی‌سازی محصولات خود درمیزسوم تعمیق ساخت‌داخل، تولید ۱۴ قطعه دیگر از محصولات خود را به‌شرکت‌های ایرانی واگذار کرد. درجریان برگزاری میزسوم تعمیق ساخت‌داخل درصنعت‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا درمجموعه‌قراردادهایی با سازندگان داخلی به ارزش ۵۷۵ میلیاردتومان، ارزبری محصولات خود را سالانه بیش از ۴۷ میلیون یورو کاهش می‌دهد.

با تحقق اهداف میزسوم‌تعمیق ساخت‌داخل، بااحتساب دستاوردهای دومیز قبلی، درمجموع ۵۳ قطعه از محصولات سایپا با کاهش ارزبری سالانه ۱۵۰میلیون‌یورو بومی‌سازی شده است.

باداخلی‌سازی قطعات میزسوم، ۴۱۸ یورو برای تولید هردستگاه خودرو تیبا کاهش ارزبری محقق خواهد شد که بابرگزاری دومیز چهارم و پنجم درآینده این رقم به ۶۰۰ میلیون‌یورو خواهد رسید.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا درمجموع سه‌میز تخصصی تعمیق ساخت‌داخل قطعات خودرو، توانسته ۵۳ قطعه مورد نیاز محصولات خود را داخلی‌سازی کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید عباس IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    0 0
    با سلام.. من یه کارگر ساده هستم به یه عمره خواستم یه ماشین بخرم فروشی فوری سایپا ثبت نام کردم ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بود که 30روز تحویل بده اما الان شده ۲۴۰ روز خبری از ماشین نسبت .. تورا خدا انتشار کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =