دوره آموزشی آمیکو، تحت عنوان «شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش»

تازه‌ترین دوره آموزشی آمیکو، تحت عنوان «شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش» برگزار شد

شرکت آمیکو به‌طور تقریبی هر هفته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کند که قرار است سطح کیفی محصولات و خدمات این شرکت را افزایش دهد. این دوره‌ها که برای پرسنل ستادی و فنی این شرکت برگزار می‌شوند، به نظر می‌رسد تا امروز نتایج مثبتی را برای این خودروسازی به همراه داشته است. تازه‌ترین دوره آمیکو، تحت‌عنوان «شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش» برگزار شد.

پیش از این نیز دوره‌های مربوط به کشنده‌های ۲۶۴۰ و... را برگزاری کرده بود. درخصوص برنامه‌های آمیکو برای برگزاری این دوره‌ها با عباس حاج محمدعلی، مدیر امور نمایندگان این شرکت گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

دوره آموزشی شرایط و ضوابط خدمات

شرکت آمیکو دوره آموزشی شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش را برای پرسنل ستادی و فنی آمیکو و همچنین مدیران نمایندگی و مسئولان ارتباط با مشتری شاغل در نمایندگی‌ها برگزار کرد.

دوره مذکور توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برگزار شد. هدف از اجرای ۲ دوره فوق، بهبود و اصلاح فرآیندها در خدمات پس از فروش نمایندگی‌ها و همچنین افزایش رضایت مشتری بوده است. 

با احتساب دوره‌های آموزشی ذکرشده شرکت آمیکو از ابتدای سال ۱۵ دوره آموزشی را برگزار کرده است و در هفته‌های آتی نیز دوره‌های فنی تخصصی دیگری برنامه‌ریزی شده که به سرعت برگزار خواهد شد. 

دوره‌های ستادی و فنی آمیکو

از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های مختلفی توسط شرکت آمیکو با هدف آموزش پرسنل فعال در نمایندگی‌ها و دفاتر این شرکت برگزار شده است و عباس حاج محمدعلی در این خصوص به «دنیای  خودرو» گفت: «شرکت آمیکو اکثر هفته‌ها به برگزاری دوره‌های آموزشی در دو بخش ستادی و فنی می‌پردازد.» 

مدیر امور نمایندگی‌های آمیکو در ادامه افزود: «دوره‌های فنی این شرکت مختص تعمیرکاران و نمایندگان این شرکت برگزار می‌شود. این در حالی است که دوره‌های ستادی به منظور آموزش پرسنل و همچنین نمایندگان شرکت اجرا می‌شود.» 

تمرکز بر افزایش رضایت‌مندی مشتریان 

با توجه به برگزاری مستمر این دوره‌ها به نظر می‌رسد آمیکو نگاه ویژه‌ای به آموزش پرسنل داشته است. حاج‌محمدعلی درخصوص اهداف آمیکو از برگزاری این دوره‌ها اظهار داشت: «نقطه اصلی بسیاری از خودروسازان درحال‌حاضر روی رضایت مشتری متمرکز شده است.»

وی در ادامه افزود: «آمیکو نیز از این قاعده مستثنی نیست و این دوره‌ها را به‌منظور افزایش کیفیت خدمات پس از فروش برگزار کرده است.»

حاج محمدعلی همچنین بیان کرد: «از دیگر اهداف آمیکو در برگزاری این دوره‌ها، می‌توان به مواردی چون هدررفت کمتر زمان و تاثیر مثبت روی روند کار نمایندگی‌ها و شرکت اشاره کرد.»

برگزاری ۱۵ دوره ستادی و فنی

به گفته مدیر امور نمایندگی‌های آمیکو تا امروز با احتساب دوره ISQI این شرکت، حدود ۱۵ دوره آموزشی در آمیکو برگزار شده است. حاج محمدعلی در ادامه اظهار داشت: «این دوره‌ها شامل دوره‌های ستادی و فنی می‌شوند و این احتمال وجود دارد که هر کدام از پرسنل آمیکو در دو یا چند دوره آموزشی شرکت کنند.»

وی ادامه داد: «تقریبا در هر دوره به‌طور میانگین ۲۰ نفر از پرسنل این شرکت حضور داشته‌اند.» 

حاج محمدعلی ادامه داد: «تفاوت این دوره‌ها نسبت به سال‌های گذشته، حضور بیشتر پرسنل است.» وی بیان کرد: «در این دوره‌ها شاهد تمایل بیشتر کارکنان آمیکو و نمایندگی‌ها برای حضور در این شرکت هستیم. همچنین غیبت‌ها نسبت به سال‌ گذشته کمتر شده است.» 

۱۰ دوره دیگر در آمیکو تا پایان سال

حاج محمدعلی با اشاره به برنامه‌های آمیکو برای ادامه این دوره‌ها گفت: «در تلاش هستیم که طی ۴ ماه باقیمانده تا پایان سال، تعداد دوره‌های آموزشی آمیکو را به ۲۵ دوره برسانیم.» وی همچنین در خصوص برگزاری این دوره‌ها در سال آینده بیان کرد: «سال آتی هم این دوره‌ها ادامه پیدا خواهند کرد. با این تفاوت که دوره‌هایی با عنوان بازنگری برگزاری خواهند شد.»

 روند رو به رشد رضایت مشتری براساس آمار ISQI

حاج محمدعلی درخصوص نتایج برگزاری این دوره‌ها روی فعالیت آمیکو گفت: «این دوره‌ها مربوط به خدمات پس از فروش است که در نتیجه آن کیفیت تعداد پذیرش خودرو در نمایندگی‌ها بیشتر شده است.» 

وی همچنین اظهار کرد: «شواهد حاکی از آن است که با برگزاری این دوره‌ها رضایت مشتریان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.»

مدیر امور نمایندگی‌‌های این شرکت در ادامه افزود: «این آمار براساس نمودار شرکت ISQI در خصوص سطح رضایت‌مندی مشتریان ارائه شده است که نشان می‌دهد رضایــــت مشتریان این شرکت در مقایسه با سال گذشته رونـــــد رو به رشدی داشته است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =