مواداولیه تولید خودرو

ایران‌ خودرو به‌منظور تعمیق ساخت‌داخل و کاهش وابستگی، 9 پروژه فلزی و غیرفلزی مواداولیه تولید درسال جاری را بومی‌سازی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایران‌ خودرو به‌منظور تعمیق ساخت‌داخل و کاهش وابستگی، 9 پروژه فلزی و غیرفلزی مواداولیه تولید درسال جاری را بومی‌سازی کرد. به‌گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، با بومی‌سازی این 9 پروژه، 17.51میلیون‌یورو کاهش ارزبری محقق شده است. فرشاد مقیمی همچنین اعلام کرده است، 31 پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواداولیه تولید نیز طی امسال و سال آینده درطرح جهاد خودکفایی ایران‌خودرو قرار دارد که بومی‌سازی آن‌ها دردست اجراست و تحقق این داخلی‌سازی نیز 52.62 میلیون‌یورو کاهش ارزبری خواهد داشت. علاوه‌براین، 26پروژه داخلی‌سازی مواداولیه با کاهش ارزبری 163میلیون‌یورو نیز درمرحله  امکان‌سنجی است.

   بومی‌سازی 85 قطعه در سه‌میز تعمیق ساخت‌داخل
مدیرعامل ایران‌خودرو درزمینه داخلی‌سازی قطعات درمیزهای صنعت می‌گوید: «‌درمجموع سه‌میز تخصصی تعمیق ساخت‌داخل، 85 قطعه از محصولات این خودروساز توسط 39 سازنده و با کاهش ارزبری سالانه 127 میلیون‌یورو بومی‌سازی می‌شود. همچنین با همکاری 32 قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، 68 قطعه از میزهای اول و دوم به‌مرحله خودکفایی و تولید انبوه رسیده است و به‌زودی هفت‌قطعه دیگر نیز به‌تولید انبوه خواهد رسید.» 
وی می‌افزاید: «مصمم هستیم براساس توانمندی‌های داخل کشور محصولات مورد نیاز تا جایی که امکان دارد درداخل تولید و تامین شود. برهمین‌اساس، واردات برخی قطعات را هم که براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف کرده‌ایم.»
   توقف و ممنوعیت واردات برخی قطعات
مقیمی علاوه‌بر ممنوع اعلام‌کردن واردات برخی قطعاتی که براساس سیاست‌گذاری گذشته توسط ایران‌خودرو سفارش‌گذاری شده بود، خرید قطعات خارجی دارای نمونه مشابه تولید داخل را نیز ممنوع اعلام کرده است. وی همچنین برقیمت‌گذاری محصولات و پرداخت عادلانه به‌قطعه‌سازان تاکید کرده و گفته است: «قطعه‌سازانی که با تولید محصولات باکیفیت رضایت مشتریان را فراهم می‌کنند، شرکای تجاری و استراتژیک ایران‌خودرو هستند.» وی که این سخنان را درحاشیه بازدید از سه‌شرکت قطعه‌ساز در گلپایگان گفته بود، درعین‌حال تاکید کرده است: «قطعه‌سازان با برنامه‌ریزی اصولی، محصولات خود را به‌موقع و مستمر به‌خطوط تولید برسانند تا تولید دچار مشکل نشود.» مدیرعامل ایران‌خودرو بااشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تقویت امید و خودباوری درجامعه اظهار داشته است: «علم، دانش، ساختار و سازمان‌دهی جدید، ضرورت توسعه قطعه‌سازی است که با دست‌یابی به‌آن مسیر ورود به‌بازارهای منطقه‌ای و صادرات محصول هموار می‌شود.» بنابر گزارش‌های منتشرشده، مدیرعامل ایران‌خودرو درهفته جاری به‌همراه مدیرعامل ساپکو از سه‌شرکت تولیدکننده قطعات خودرو ازجمله  شرکت‌های تلاش‌گران، رول‌محور سامان، صنعت‌پژوهان کیا و همچنین از نمایندگی‌ فروش و خدمات پس از فروش درگلپایگان بازدید کرده است. مقیمی چندی‌پیش درسفر وزیر صمت به‌کرمان نیز وزیر را همراهی کرد و توان قطعه‌سازان کرمانی برای تامین برخی قطعات مورد نیاز ایران‌خودرو را مورد بررسی قرار داد. گروه خودروسازی ایران‌خودرو درمیز سوم توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز حضور چشمگیری داشته و بابرخی قطعه‌سازان تبریزی قراردادهایی برای داخلی‌سازی برخی قطعات وارداتی امضا کرده است.

   توجه به‌کیفیت خدمات پس از فروش در کنار وضعیت تولید
مدیرعامل ایران‌خودرو علاوه‌بر این، دربازدیدی سرزده از تعمیرگاه مرکزی شماره یک این شرکت، بر افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به‌مشتریان و ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان تاکید کرد. مقیمی دراین بازدید طی گفت‌وگوی مستقیم و تماس تلفنی با چند نفر از مشتریان، وضعیت خدمت‌رسانی را بررسی کرد و میزان رضایت از خدمات تعمیرگاه را مورد ارزیابی قرار داد. وی همچنین دربازدید از مرکز صافکاری و نقاشی تخصصی تعمیرگاه مرکزی و همچنین مرکز خدمت‌دهی به‌دارندگان خودروهای گیربکس اتوماتیک ایران‌خودرو، ضمن ویژه خواندن امکانات ایجادشده دراین تعمیرگاه، خواستار ارائه طرح‌های زودبازده برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های موجود دراین تعمیرگاه شد. مقیمی همچنین برافزایش بهره‌وری درتعمیرگاه مرکزی و ارائه طرح برای توسعه تعمیرگاه و افزایش سطح کیفیت خدمات به‌مشتریان تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =