کیا استینگر

در این روزهایی که افکار عمومی به سمت‌وسوی اخبار تغییر قیمت بنزین معطوف است، کمتر کسی به خودروهای گذرموقت تازه‌واردی که پا به خاک کشور گذاشته‌اند، توجه می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در این روزهایی که افکار عمومی به سمت‌وسوی اخبار تغییر قیمت بنزین معطوف است، کمتر کسی به خودروهای گذرموقت تازه‌واردی که پا به خاک کشور گذاشته‌اند، توجه می‌کند. یکی از جدیدترین خودروهایی که توانست با دریافت پلاک گذرموقت وارد کشور شود، کیا استینگر سفید رنگی است که در شهر تهران مشاهده شد. با توجه به تصویر ارسالی ازسوی یکی از مخاطبان روزنامه «دنیای‌خودرو»، خودرو موردنظر دومین نمونه واردشده به کشور است. پیش از این نیز یک دستگاه کیا استینگر قرمز رنگ از کشور روسیه به‌منظور ایجاد تغییراتی در ظاهر خودرو ازجمله کاور پوششی بدنه وارد کشور شده بود.  کیا استینگر یکی از مدل‌های نسبتا جدید این خودروساز کره‌ای است که به‌دلیل جهش ژنتیکی توانسته نظر بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های معتبر اروپایی را به خود جلب کند. این اقدام کیا درراستای تولید یک سدان اسپرت قابل‌تحسین است، زیرا تا پیش از این، سگمنت سدان‌های اسپرت در دست خودروسازان آلمانی و ژاپنی بوده  اما کیاموتورز با معرفی استینگر در نمایشگاه دیترویت 2017 نشان داد پتانسیل بالایی در زمینه رشد و توسعه محصولات اسپرت نیز دارد.

  نگاهی به مشخصات و تاریخچه استینگر
کیاموتورز برای اولین‌بار با به نمایش گذاشتن کانسپتی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011 خبر از تولید یک محصول اسپرت داد اما 6 سال بعد در نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 شاهد معرفی رسمی استینگر توسط مدیران کیاموتورز بودیم. این محصول جذاب توسط پیتر شرایر که سابقه حضور در برندهای مطرح جهانی ازجمله دپارتمان M کمپانی ب‌ام‌و را در کارنامه کاری خود دارد، طراحی شده است. استینگر برای موفقیت بیشتر در بازار جهانی با سه نوع پیشرانه متنوع عرضه می‌شود که شامل موتور چهارسیلندر دو لیتری خطی GDi موسوم به تتا، 3.3 لیتری V6 توربو دوقلو از نوع GDi موسوم به لامبدا، و 2.2 لیتری سری R-line دیزلی می‌شود. نسخه پایه کیا استینگر با پیشرانه‌ چهار سیلندر ۲لیتری مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ارائه می‌شود که قادر به تولید نیرویی معادل ۲۵۵اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۲نیوتون‌متر است. اما نسخه قوی‌تر که با پسوند GT شناخته می‌شود، از یک موتور V6 با حجم 3.3 لیتر مجهز به توربوشارژهای دوگانه بهره می‌گیرد و می‌تواند قدرتی معادل 365 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 510نیوتون‌متر را فراهم کند. جعبه‌دنده 8‌سرعته اتوماتیک در این خودرو وظیفه انتقال نیروی تولیدشده موتور به چرخ‌های عقب را برعهده دارد.

  ظاهر جذاب و گیرا
می‌توان استینگر را جزو نخستین محصولات کیا دانست که از زبان طراحی جدید این برند بهره برده زیرا با حفظ اصالت، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که تا پیش از آن در هیچ‌یک از محصولات کیا مشاهده نشده؛ در نمای جلو این خودرو، با ظاهری متفاوت مواجه هستیم و در نگاه اول ما را به یاد محصولات برندهای اروپایی نظیر آئودی می‌اندازد، زیرا جلوپنجره بزرگ و کشیده درامتداد چراغ‌های پیشانی‌باریک نقش بسته  و ظاهری با ابهت و جذاب را پدید آورده است. همچنین ارتفاع کم این خودرو نسبت‌به زمین از دیگر مواردی است که از کمپانی‌های اسپرت‌ساز پیروی کرده، البته در نمای جانبی بیشترین موردی که توجه را به خود جلب می‌کند، فرم کوپه‌مانند خودرو است که با امتداد یافتن سقف به قسمت عقب، با کاهش ارتفاع همراه شده، همچنین وجود دریچه هوا روی گلگیرهای جلویی از دیگر مواردی است که ظاهر استینگر را از یک سدان معمولی متمایز می‌کند. اما درنمای عقب نیز با طرحی ‌دور از انتظار مواجه هستیم زیرا چراغ‌های کوچک و باریک را در بالاترین قسمت صندوق جا داده است. همچنین دیفیوزر مشکی رنگ نصب‌شده زیر سپر و چهار خروجی اگزوز از مواردی هستند که به‌خوبی توانسته‌اند ظاهر اسپرت به این محصول جدید ببخشند. از طرف دیگر دو محفظه خروجی هوا که در طرفین سپر مشاهده می‌شوند، استایلی شبیه خودروهای اسپرت اروپایی را به‌وجود آورده‌اند.

  کابین نسبتا ساده و فاقد هیجان
نکته قابل‌تاملی که درخصوص این خودرو وجود دارد، نبود تطابق طراحی کابین با ظاهر خودرو است. به‌عبارت‌دیگر هنگامی که وارد کابین استینگر می‌شوید، ناگهان توقعات شما برآورده نمی‌شود زیرا با فضایی کاملا اقتصادی مواجه می‌شوید. الگوبرداری از خودروسازان اروپایی در بخش‌هایی از کابین به‌خوبی دیده می‌شود که البته این موضوع از دید بسیاری از کارشناسان و همچنین مصرف‌کنندگان، چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. با این حال استینگر با ارائه امکانات رفاهی مناسب می‌تواند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. از آپشن‌های مهم استینگر می‌توان به نمایشگر ۷اینچ لمسی و سیستم صوتی آمپلی‌فایر دار ۹ بلندگو از برند هارمن کاردون اشاره کرد که در نمونه‌ GT با نسخه‌ حرفه‌ای ۷۲۰ وات و ۱۵بلندگو قابل ارائه است. فناوری‌ خودران در سطح کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، ترمز خودکار، هشدار اجسام در نقطه‌ کور و قابلیت هدایت خودرو بین خطوط اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =