خط تولید پراید

طرح‌ها و ضوابط فروش‌فوری و اعتباری سایپا از یک‌سو موجب آرامش بازار و از سوی دیگر مانعی برای ثبت‌نام دلالان است

به گزارش «اخبار خودرو»، سایپا همچنان درتلاش است با هدف تنظیم بازار و شکستن حباب قیمت‌ها، طرح‌های خود را برای فروش‌ فوری و اعتباری پراید ادامه دهد؛ تا آنجا که امروز دومین مرحله از فروش فوری پراید ۱۳۱ درهفته جاری را دردست اجرا دارد. برای خودرو پراید ۱۳۱ که به‌قیمت ۳۷.۵ میلیون‌تومان عرضه می‌شود، چهارمیلیون‌تومان نیز تسهیلات با بازپرداخت یک‌ساله درنظر گرفته شده است. نکته قابل توجه اینجاست که دراین طرح نیز مانند طرح‌های اجراشده قبلی، محدودیت ثبت‌نام برای افراد کمتر از ۱۸ سال، عدم‌امکان ثبت‌نام بیش از یک خودرو برای هرکد ملی، عدم فروش خودرو به کدهای ملی که در ۱۸ماه گذشته از سایپا خودرو خریده‌اند و در یک استان بودن کدپستی ثبت‌نام‌کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری درنظر گرفته می‌شود تا خودرو تنها به‌مشتریان واقعی فروخته شود.

یک تیر و دو نشان سایپا

سایپا روز دوشنبه هفته‌ جاری نیز مرحله نخست فروش پراید را برگزار کرد که با استقبال مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی روبه‌رو شد. بنابر اعلام این گروه خودروسازی، طرح‌های فروش‌فوری محصولات تا زمان از بین رفتن قیمت‌های کاذب و کم‌اثر کردن نقش‌آفرینی سودجویانه واسطه‌ها ادامه خواهد داشت؛ واسطه‌هایی که با مانور تبلیغاتی درفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و جوسازی درپایگاه‌های اینترنتی فروش خودرو کوشیدند بحث احتمال توقف تولید خودرو پراید درسال آینده را تبدیل به‌برگ برنده‌ای برای هرچه بالاتر بردن قیمت این خودرو دربازار کرده و علاوه‌بر هجوم به‌سایت سایپا، بازار را برای موجودی خودرو صفر احتکارشده توسط دلالان دچار تشنگی کاذب کنند؛ اما طرح‌های فروش فوری و اعتباری سایپا به‌مثابه یک تیر و دو نشانی بود که از یک‌سو موجب آرامش بازار است و از سوی دیگر باتوجه به‌محدودیت‌های اعمال‌شده برای ثبت‌نام دست دلالان را کوتاه و نقشه واسطه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

تنظیم بازار و حذف نقش واسطه‌ها از بازار

گروه خودروسازی سایپا که تنظیم بازار و کاهش التهابات آن و حذف نقش واسطه‌ها از بازار را هدف خود قرار داده است، می‌کوشد تا با طرح فروش فوری و اعتباری پراید، ضمن افزایش عرضه و کاهش قیمت در بازار آزاد، با تسهیلات چهارمیلیون‌تومانی که بیش از ۱۰ درصد قیمت خودرو را پوشش می‌دهد، دو هدف دیگر را نیز دنبال کند؛ هدف اول ایجاد زمینه برای مشارکت هموطنان با توان مالی کمتر در این طرح است و علاوه‌بر این محصولات عرضه‌شده دراین طرح فروش تا یک‌سال در رهن گروه خودروسازی سایپا باقی می‌مانند و امکان تسویه پیش‌از موعد و فک‌رهن به‌هیچ عنوان میسر نخواهد بود تا از این طریق خودرو صرفا به‌مصرف‌کننده واقعی فروخته شود و از نقش‌آفرینی واسطه‌ها جلوگیری شود. 

توصیه سایپا به مردم

گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌های خود به‌مردم توصیه کرده است ضمن پرهیز از سرمایه‌گذاری باهدف کسب سود درحوزه خودرو، برای خرید خودرو مورد نیاز خود به‌هیچ‌وجه به‌دلالان و واسطه‌هایی که با سوءاستفاده از شرایط موجود نسبت به‌افزایش غیرطبیعی قیمت‌ها اقدام کرده‌اند، مراجعه نکرده و برای خرید محصولات به‌منظور مصرف نهایی طبق قیمت مصوب از مبادی رسمی و از طریق سایت اینترنتی خودروسازان ثبت‌نام کنند.

درهمین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز به‌مردم اطمینان داده است تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات درتاریخ‌های اعلام‌شده و تحویل خودروهای ثبت‌نامی انجام خواهد شد.

سیدجواد سلیمانی گفته است: «هموطنانی که درطرح‌های پیش‌فروش و فروش‌فوری این محصول ثبت‌نام کرده‌اند، اطمینان داشته باشند که هیچ‌مشکلی درتحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و تمامی محصولات فروخته‌شده، تحویل آن‌ها خواهد شد.»

به‌گفته وی، مهم‌ترین نکته دراجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به‌طور کامل درحال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می‌شوند.

موعدهای اعلام‌شده برای توقف تولید

همان‌گونه که وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا اعلام کرده‌اند، تولید پراید درمدل‌های ۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، ۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و ۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به‌اتمام خواهد رسید. یکی از شاخص‌های تعیین این زمان‌بندی، تعداد خودروهای معوق و میزان تقاضای موجود دربازار برای هریک از مدل‌های پراید بوده است.

به‌گفته سلیمانی، محصولات خانواده پراید به‌دلیل مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی، هزینه پایین نگهداری، استهلاک پایین و خدمات پس از فروش ارزان درمقایسه با محصولات سایر خودروسازان، دربرخی بازارهای صادراتی گروه خودروسازی سایپا متقاضی دارد که به‌همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها درایران به‌فروش می‌رسد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به‌طور متوسط با قیمت حدود هفت‌هزار دلار دربازارهای صادراتی عرضه می‌شود، اعلام کرده است: «بنابر برنامه‌ریزی‌ها، تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید درایران به‌کشورهای مقصد صادراتی منتقل خواهد شد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی FR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    2 0
    خداییش اسم اون کشوری که حاضره واسه پراید 7000 دلار پول بده رو اعلام کنید! آقای سلیمانی خودش خوب میدونه داره دروغ شاخ دار میگه ولی به این امید حرف میزنه که یه عده ساده باور کنن. تو همین خاورمیانه رنو ساندرو صفر به مردم فروخته میشه 8700 دلار، پژو 208 صفر فقط 9700 دلار انوقت کدوم پالان داری پیدا میشه که واسه پرایدی که حتی از مدل سال 1370 هم بی کیفیت تر شده 7000 دلار پول بده؟؟ فقط اسم اون بازار صادراتی با میزان فروش رو اعلام کنید اگر مردید ...
  • پرویز IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام خسته نباشید ببخشید امروز که ساعت ده صبح قرار بود پراید ثبت نام کنید من هر کاری کردم نشد از شروع ساعت ده صبح هرکاری کردم نشد نوشت ظرفیت پراست
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    با سلام خسته نباشید ببخشید امروز که ساعت ده صبح قرار بود پراید ثبت نام کنید من از یه دقیقه مانده به ده تو کافی نت تلاش کردم ولی نوشته بودظرفیت پراست،فکر کنم ملت و سرکار گذاشتن،اگه واقعا خودروثبت نام میکنید خواهشا تونمایندگی باشه وبه مشتری واقعی فروخته بشه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    شما دلتون برا مردم سوخته
  • پرویز IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام اینگونه کاربرای عاقبت شماخوب است ودعای خیرماقشرکارگری بدرقه راهتان مطلبی است خدمت شمامن یک ماه ونیم است ازنمایندگی این شهرکبودراهنگ همدان برای ثبت نام صبح میروم نتیجه نمی گیرم وام گرفتم پراید نقد میخواهم فرزنددانشجو دارم برای رفت وبرگشت مشگل دارد.برای اقساط سایت خوب عمل می‌کند برای نقد نه نمی دانم چرا من ایثارگرو خانواده شهید هستم لطفا راهنمایی به فرمایید هرصبح میروم نمایندگی خانم حسینی می‌گویند سایت بازنمی شود مدارک دادم برای دادن پول با نمی‌شود سایت باتشکر
  • سیدمحمدعلی حسینی اسد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    خریدار
  • فاطمه IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    سایپا نمیخواد برا کنترل بازار دوباره پیش فروش راه بندازه همین ک خودروهای ک خیلی وقت از موعود تحویلشون گذشته رو تحویل مردم بده قیمت ها میاد پایین. بگین سایپا دوباره داره .... میکنه نه ک پیش فروش!
  • کمال IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    والا این طرحهای فروش فقط اسم ان را میشنویم و هر کاری میکنیم نمیتوانیم ثبت نام کنیم و همش سرکاری هست
  • عباسی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    بخدا من مصرف کنندم هر کار میکنم نمیتونم یه پراید ثبت نام کنم... توروخدا یکی راهنمایی کنه ...چکنم؟
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    سایپا ب تعهداتش عمل کنه دونشان زدن پیشکش!
  • حمید IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    0 0
    سال 97 برج8 پراید131 ثبت نام کردم شهریور تکمیل وجه کردم قرارشد یک ماه کاری تحویل بدن چندماه گذشته هنوز ندادن بعدش سایپا راحت برای خودش فروش فوری میزاره یعنی اینکه مملکت مون هیچ قانونی نداره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =