بورس

در دومین روز از معاملات هفته‌سوم آذرماه بازار سرمایه، شاخص‌کل بار دیگر روند صعودی خود را حفظ کرد و با افزایش حدود 5هزار واحدی به بیش‌از 332هزار واحد رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دومین روز از معاملات هفته‌سوم آذرماه بازار سرمایه، شاخص‌کل بار دیگر روند صعودی خود را حفظ کرد و با افزایش حدود 5هزار واحدی به بیش‌از 332هزار واحد رسید. در گروه خودرویی نیز نماد شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات‌اتومبیل‌ایران، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، آهنگری تراکتورسازی،‌ صنایع ریخته‌گری ایران، زامیاد، محورسازان ایران‌خودرو، گروه‌بهمن، رادیاتور ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق و چرخشگر همگی سبز بودند و روز مثبتی را پشت سر گذاشتند. در‌مقابل اما نماد دو شرکت سازه‌پویش و ایرکا پارت‌صنعت قرمز بودند و با کاهش قیمت مواجه شدند.

   رشد شاخص‌های خودرویی در پایان معاملات دیروز
در پایان معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه در گروه خودرویی طی 54هزار و 429 نوبت معاملاتی، 547میلیون و 762هزار سهم به ارزش 180 میلیارد تومان معامله شد. ضمن این‌که ارزش‌کل بازار گروه خودرویی در بازار سرمایه نیز به بیش‌از 43هزارو559میلیاردتومان تا پایان معاملات روز یکشنبه رسید.

   افزایش تقاضا در گروه خودرویی
افزایش شاخص بورس طی دو روز گذشته حدود 10هزار واحد بوده که به نظر می‌رسد باتوجه به رشد قیمت دلار، این افزایش شاخص‌کل ناشی‌از ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه باشد. کارشناسان معتقد هستند که در گروه خودرویی شاهد تحرکات مثبت خواهیم بود. چراکه اصلاح «قیمتی» و «زمانی» خوبی در هفته‌های اخیر در این گروه رقم خورده است. همچنین باتوجه به کف‌سازی‌های قیمتی که خودرویی‌ها داشته‌اند، سهم‌های بزرگ گروه خودرویی با افزایش تقاضا مواجه خواهند شد. پیش‌بینی کارشناسان، تمرکز و حجم بسیار بالای سرمایه‌گذاران در این گروه بورسی است.

   هشدار کارشناسان به تازه‌واردها
کارشناسان معتقدند رشد قابل‌توجهی که گروه خودرویی در روزها و هفته‌های اخیر داشته‌اند، کوتاه‌مدت خواهد بود. از این منظر به تازه‌واردان بازار سرمایه هشدار می‌دهند از خرید هیجانی و ورود بدون کارشناسی به این گروه بورسی جدا خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =