تویوتا جی‌تی ۸۶

آخرین روز هفته گذشته پیست آزادی باردیگر میزبان مسابقه رسمی حرکات نمایشی و به رخ کشیدن توانایی مهارت خودروهای دیفرانسیل عقب بود.

 به گزارش «اخبار خودرو» ،این روزها شاهد گرم شدن تنور مسابقات اتومبیلرانی هستیم و پس‌از دو هفته تعطیلی پیست، از روز ۲۲آذر شاهد برگزاری سه مسابقه موتورسواری و اتومبیلرانی به‌طور همزمان بودیم. آخرین روز هفته گذشته پیست آزادی باردیگر میزبان مسابقه رسمی حرکات نمایشی و به رخ کشیدن توانایی مهارت خودروهای دیفرانسیل عقب بود. خوشبختانه در این مسابقه همچون  دوره‌های قبلی، شرکت‌کنندگان سعی کردند به نظر داوران احترام بگذراند و شاهد اعلام نتایج نهایی این رقابت در پایان روز برگزاری بودیم. البته ناگفته نماند فشردگی مسابقات در نیمه‌دوم سال باعث شده است به غیر از مسابقه دریفت، در این روز شاهد برگزاری مسابقه موتورکراس در پیست کراس مجموعه ورزشی آزادی (واقع در شرق این مجموعه) و سومین راند مسابقات آفرود قهرمانی کشور در رودسر باشیم. هنوز نتایج رسمی دو مسابقات آفرود و موتورکراس اعلام نشده است، اما با‌توجه به حضور خبرنگار روزنامه‌ «دنیای‌خودرو» در محل پیست آزادی می‌توانیم به برررسی نتایج راند سوم فرمولا دریفت قهرمانی کشوری بپردازیم.

  روند رسمی‌تر برگزاری مسابقات فرمولا دریفت
از اتفاقات خوشحال‌کننده درباره این راند و راند قبل مسابقات فرمولا‌دریفت کشوری، برگزاری آن طی روهای ز پنجشنبه و جمعه بود. همچون مسابقات رسمی فرمولا و حتی کارپارک دریفت، بخش امتیاز‌گیری یا کوالی‌فای در روز نخست و بخش رقابتی یا سوئسو در روز دوم برگزار مشدند. در این مسابقه ۱۰ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف حضور داشتند که به‌خاطر تعداد کمتر شرکت‌کنندگان نسبت‌به دورهای قبلی، برخی شرکت‌کنندگان از دور یک‌شانزدهم مستقیما به دور یک‌هشتم راه یافتند. در این میان برخی قهرمانان سابق نیز نتوانستند خود را به دور فینال برسانند که جای تعجب داشت.

  اتفاقات روز مسابقه
شهاب پیشانی‌دار از قهرمانان ملی و باسابقه رشته دریفت در دوره یک‌شانزدهم با حسین بستانیان رقابت کرد که درنهایت به‌سادگی توانست از او امتیاز کسب کند و خود را به رضا گله‌دار، همشهری تویوتا‌سوار برساند. اما در این رقابت پیشانی‌دار باوجود تجربه بیشتر امتیاز را به گله‌دار واگذار کرد. در بخش بعدی هیراد صفرچی به رقابت با مهدی ارجمندی پرداخت که در‌نهایت باعث شد صفرچی به‌عنوان رقیب گله‌دار برای حضور در فینال مطرح شود، اما متاسفانه در این رقابت صفرچی نتوانست امتیاز بیشتری از رقیب خود کسب کند و در‌نهایت راهی رقابت رده‌بندی شد. در سمت دیگر براکت، فقط یک رقابت در رده یک‌شانزدهم برگزار شد که در‌نهایت جعفرپور را به رقابت با محمدرضا روحی فرستاد. روحی از این فرصت استفاده کرد و خود را به فینال فرستاد. در سوی دیگر، رقابت محمدرضا بیگدلی و محمد مهری برگزار شد که بیگدلی خود را به رقابت رده‌بندی با صفرچی رساند و درنهایت جایگاه سوم را کسب کرد. در رقابت فینال که پس از انجام رژه‌ خودروهای کلاسیک برگزار شد، رقابت نزدیکی بین گله‌دار و روحی برقرار بود، اما پس از دوبار تکرار رقابت بین این دو راننده مشخص شد تویوتا جی‌تی ۸۶ رضا گله‌دار توانایی بیشتری برای کسب امتیاز دارد و محمدرضا روحی از تیم شرکت میامی‌تجارت (جی‌تی‌تایر) جایگاه دوم را کسب کرد. در پایان باید اشاره کرد به‌رغم تاثیر بیشتر بحث‌فنی و پیشرانه خودروها در رشته دریفت اما همین که یک خودرو به‌روز و البته جایزه‌آور در مسابقات بین‌المللی می‌تواند جایگاه نخست را در مسابقات کشوری ایران نیز کسب کند، خود باعث جذب مخاطب بیشتری برای این رشته و تاحدی اعتبار بخشی به موتور اسپرت ایران می‌شود. امیدواریم ‌سایر راننده‌ها هم صرفا بر بحث پیشرانه تمرکز نداشته باشند و با انتخاب شاسی و بدنه خودروهای به‌روز، به جذابیت و اعتبار مسابقات کشوری اضافه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =