افزایش سرمایه سایپا

از ابتدای هفته جاری تاکنون زمزمه‌های بسیاری در مورد افزایش سرمایه شرکت سایپا در بورس تهران شنیده می‌شود، به‌طوری‌که این شایعه در تالار حافظ به‌شدت پیچیده است. ازسوی‌دیگر در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بورسی نیز با قوت دنبال می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو» ، گفته می‌شود افزایش سرمایه سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰درصد باشد و باتوجه به این‌که نارنجی‌پوشان یک‌بار در سال ۹۴ به میزان ۱۲۵درصد از همین محل ولی از طبقه خاصی از دارایی‌ها سرمایه خود را افزایش داده‌اند، این‌بار می‌خواهند از محل سایر دارایی‌ها سرمایه خود را افزایش دهند. این بدان معناست که سایپا برای افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با منع قانونی مواجه نیست.

سایپا صعودی شد، ایران‌خودرو نزولی

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، پارس‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، چرخشگر و لنت ترمز ایران مثبت شدند و درمقابل نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، محورسازان ایران‌خودرو و آهنگری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

ازسوی‌دیگر، روز گذشته در گروه خودرویی طی ۶۵هزار و ۱۰۶ نوبت معاملاتی، ۵۸۹میلیون و ۱۶۰هزار سهم به ارزش ۲۲۶میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر ۴۷هزارو۲۲۵ میلیارد تومان شد.

بورس و فرابورس در مسیر صعود

معاملات‌روز گذشته تالار حافظ درحالی به پایان رسید که روند صعودی بازار سهام حفظ شد و شاخص‌کل با افزایش ۸۴۵ واحدی به تراز ۳۴۴ هزار و ۱۳۹ واحدی رسید. فرابورس نیز دیروز روندی صعودی را تجربه کرد و شاخص این بازار با ۲۲واحد رشد رقم ۴۴۷۱ واحد را ثبت کرد. همچنین معامله‌گران در فرابورس ۳۵۹ هزار معامله به ارزش ۲۴۱۰ میلیارد تومان انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =