محصولات سايپا

این دستاوردها دربحث تولید، فروش و تحویل، مباحث کیفی، داخلی‌ سازی ، خودروهای کف و... تحولات مهمی را رقم زده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو» ، گروه خودروسازی سایپا در آستانه فصل پایانی سال توفیقات بزرگی را رقم زده که هرکدام در جای خود بسیار ارزشمند هستند و علاوه‌بر تغییر جایگاه این خودروساز درمباحث تولید، فروش، تحویل و... درمباحث کیفی و زیست‌محیطی، داخلی‌سازی، خودروهای کف و... نیز در این خودروسازی تحولات مهمی ایجاد شده است. در ادامه این گزارش به‌مرور این دستاوردها می‌پردازیم.

پرچمداری تولید خودرو در کشور در هشت‌ماهه ۹۸

در هشت‌ماهه سال جاری مجموع تولیدات سه‌خودروساز بزرگ کشورمان به‌بیش از ۵۵۲ هزار دستگاه خودرو رسیده که سایپایی‌ها با بیش از ۲۹۵ هزار دستگاه خودرو بیشترین سهم را درآن داشته‌اند. به‌این ترتیب، به‌نظر می‌رسد سایپا درنیمه دوم سال جاری نیز تولیدات بیشتری نسبت به‌سال گذشته داشته باشد.

بیش‌ترین تحویل خودرو به‌مشتریان

گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است که مبتنی بر تسریع درتکمیل خودروهای کف کارخانه و همچنین اجرای برنامه تولید عبورمستقیم بوده است. به‌عبارت دیگر، تحویل خودروهای مشتریان به‌‌صورت روزانه توسط سایپا درپایان ماه گذشته از مرز ۳۰۰ هزار دستگاه گذشته است و اکنون نیز با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

رتبه نخست فروش آبان‌ ماه

گروه خودروسازی سایپا در دومین ماه از فصل پاییز ۳۴ هزار و ۳۲۲ دستگاه خودرو تولید کرده و این درحالی‌است که شرکت‌های سایپا و پارس‌خودرو درمدت مشابه سال گذشته، درمجموع ۲۷ هزار و ۷۱۱ دستگاه خودرو تولید کرده بودند. سایپا و پارس‌خودرو همچنین با فروش ۵۲هزار و ۴۹۹ دستگاه خودرو طی آبان‌‌ماه بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

کم‌ترین میزان آلایندگی درمیان خودروهای داخلی

بنابراعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، محصولات سایپا کمترین میزان گاز دی‌اکسیدکربن (CO۲) را درمیان خودروهای ساخت داخل تولید و منتشر می‌کنند و کم‌ترین میزان آلایندگی هوا را در این بخش دارند و به‌طور متوسط تنها ۱۵۶.۳ گرم برکیلومتر در سال، گاز دی‌اکسیدکربن منتشر می‌کنند که درنوع خود یک موفقیت زیست‌محیطی به‌شمار می‌رود.

درگزارش ISQI، پس از سایپا، شرکت‌های سایپاسیتروئن و بن‌رو درجایگاه‌های دوم و سوم کم‌ترین میزان آلایندگی قرار گرفته‌اند که آن‌ها نیز از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا هستند.

کم‌ ترین میزان افت تولید

مجموع تولید شرکت سایپا نیز درهشتمین‌ماه از سال جاری به ۲۳۴ هزار و ۳۳۹ دستگاه خودرو رسیده است. این عدد تنها حدود دوهزار دستگاه خودرو (معادل تولید یک‌روز) کم‌تر از تولید این شرکت درسال ۹۷ بوده است که نشان از موفقیت سایپا درمقابله با موانع و مشکلات تولید دارد.

گفتنی است این افت تولید ۰.۷ درصدی (کم‌تر از یک درصد) نیز عمدتا مربوط به‌شرکت پارس‌خودرو، زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپاست که با چالش‌های بزرگی همچون خداحافظی شرکای خارجی خود، یعنی رنو و برلیانس مواجه بوده و بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو از تولیدات خود را از دست داده است.

به‌ صفر رساندن خودروهای ناقص

بنابراعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تمام ۸۰ هزار دستگاه خودرو ناقص‌مانده در کف کارخانه سایپا که از ابتدای سال جاری تولید شده‌ بودند، تکمیل و تحویل مشتریان شد و از این به‌بعد عرضه و تحویل محصولات سایپا، منطبق با میزان تولید خواهد بود.

براین اساس، تعداد خودروهای تولیدشده قبلی سایپا که دارای کسری قطعه بودند، به‌صفر رسیده است و تمامی پارکینگ‌هایی که خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا در آن‌ها پارک بودند، تخلیه شده‌اند.

رشد ۴۰ درصدی درآمد هشت‌ ماهه

آمارهای منتشرشده سایپا روی سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور موسوم به‌کدال، نشان‌دهنده رشد ۴۰درصدی درآمد این شرکت در هشت‌ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته است؛ همچنین سایپا در این مدت بیش از ٩ هزار میلیاردتومان درآمد حاصل از فروش داشته؛ در حالی‌که این رقم در سال گذشته حدود شش‌هزار میلیاردتومان بوده است.

رشد ۱۵ درصدی فروش هشت‌ماهه

فروش شرکت سایپا براساس آمارهای کدال، طی هشت‌ماهه نخست امسال نسبت به‌سال گذشته ١۵درصد افزایش یافته است که به‌رغم تداوم مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، قیمت‌گذاری دستوری، کمبود قطعات و مشکل خودروهای ناقص‌مانده درکف کارخانه محقق شد و این مشکلات به‌تازگی به‌طور کامل مرتفع شده است.

حضور چشمگیر در میزهای داخلی‌ سازی

گروه خودروسازی سایپا با انعقاد قرارداد داخلی‌سازی محصولات خود درمیز سوم تعمیق ساخت داخل، تولید ۱۴ قطعه دیگر از محصولات خود را به‌شرکت‌های ایرانی واگذار کرد. درجریان برگزاری میز سوم تعمیق ساخت داخل در صنعت‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا درمجموعه‌قراردادهایی با سازندگان داخلی به‌ارزش ۵۷۵میلیارد تومان، ارزبری محصولات خود را سالانه بیش از ۴۷ میلیون یورو کاهش می‌دهد.

با تحقق اهداف میز سوم تعمیق ساخت‌داخل، با احتساب دستاوردهای دو میز قبلی، درمجموع ۵۳ قطعه از محصولات سایپا با کاهش ارزبری سالانه ۱۵۰ میلیون یورو بومی‌سازی شده است. با داخلی‌سازی قطعات میز سوم، ۴۱۸ یورو برای تولید هردستگاه خودرو تیبا کاهش ارزبری محقق خواهد شد که با برگزاری دو میز چهارم و پنجم در آینده این رقم به ۶۰۰میلیون یورو خواهد رسید.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا درمجموع سه‌میز تخصصی تعمیق ساخت‌داخل قطعات خودرو، توانسته ۵۳ قطعه مورد نیاز محصولات خود را داخلی‌سازی کند.

فروش ۳ خودرو متفاوت برای نخستین‌ بار

گروه خودروسازی سایپا سه‌محصول متفاوت کوییک R پارس‌خودرو، تیبا ۲ پلاس و نیسان‌دیزل یورو ۵ زامیاد را از روز یکشنبه، دوازدهم آبان‌ماه به‌سبد فروش خود افزود که فروش این محصولات نیز برای کم‌کردن نقش واسطه‌ها و با هدف عرضه به‌مصرف‌کننده نهایی، مشمول محدودیت‌هایی از قبیل کدملی و حداقل‌سن متقاضی خرید است و ثبت‌نام این محصولات نیز درطرح‌های فروش سایپا تنها از طریق سایت اینترنتی این شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهنا IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    با سلام این سایپا چقدر دروغ میگه بنده در تاریخ 98.7.4 تیبا فروش فوری با تحویل یک ماهه ثبت نام کردم به امید اینکه خودرو حتما یک ماهه تحویل میگیرم خودرو ثبت نام کردم حالا بعد از سه ماه هنوزم خبری نیست تازه کارشناسان سایپا جواب سربالا میدهد بنده برای یک ماه برنامه ریزی کرده بودم حالا تمام برنامه هام بهم ریخته موندم چکار کنم با سایپا کاش که ثبت نام نمی‌کردم آخه شما که نمیتوانید جواب مشتری میدید چرا خودرو فروش فوری می‌فروشید شما میخواهید با پول ملت مشکلات خودتون حل کنید ملت بدبخت به امان خدا جواب ملت همین خدایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

آخرین اخبار