دایملر

گروه خودروسازی دولتی پکن یا به‌ اختصار «BAIC» درحال حاضر پنج‌ درصد از سهام دایملر را دراختیار دارد و این سهام را از بازار آزاد خریداری کرده است؛ اما با همین سهام سومین‌ سهام‌ دار گروه دایملر بایک به‌حساب می‌آید

به گزارش «اخبار خودرو» ، جوینت‌ ونچر اصلی گروه دایملر در چین ، یعنی گروه بایک چند وقتی است اعلام کرده قصد دارد سهام خود را دراین خودروساز آلمانی تا دوبرابر افزایش داده تا درهیات‌ مدیره این شرکت سهم داشته باشد. اما منابع نزدیک به‌این کمپانی به «رویترز» گزارش داده‌اند هدف اصلی بایک برای کسب سهام بیشتر، صرفا رقابت با جیلی به‌ عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار فعلی دایملر است. 

گروه خودروسازی دولتی پکن یا به‌ اختصار «BAIC» درحال حاضر پنج‌ درصد از سهام دایملر را دراختیار دارد و این سهام را از بازار آزاد خریداری کرده است؛ اما با همین سهام سومین‌ سهام‌ دار گروه دایملر بایک به‌حساب می‌آید؛ ولی با رسیدن سهامش به ۱۰ درصد، جایگاهی بالاتر از جیلی با ۹.۶۹ درصد از کل سهام را دراختیار خواهد داشت.

این درحالی‌است که بایک درصحبت‌های خود عنوان کرده قصد آن‌ها برای افزایش سهام، صرفا به‌خاطر افزایش سطح همکاری با دایملر است. با دراختیار داشتن ۱۰ درصد از سهام، هیات‌ مدیره دایملر یک صندلی را به‌بایک اختصاص خواهد داد؛ چیزی که «لی‌‌ شوفو» به‌عنوان مدیرعامل جیلی آن را دراختیار ندارد.

یکی از منابع داخلی کمپانی چینی اعلام کرده است اخذ این تصمیم با همکاری گروه سرمایه‌گذاری «HSBC» انجام شده و درواقع آن‌ها قصد دارند سرمایه‌ لازم برای خریداری این سهام را دراختیار شرکت دولتی واقع درپکن بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =