کد خبر: 226952
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
مینی‌ «کلوب‌ من» 

به‌ نظر می‌رسد مینی برای تامین نیاز بازارهایی همچون ایالات‌متحده و البته روند جهانی گرایش به‌سمت شاسی‌ بلندها، قصد دارد سومین‌ نسل از محصول کلوب‌ من را از حالت هاچ‌ بک خارج کرده و به‌ عنوان یک شاسی‌بلند عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، هفته‌ نامه «اتوکار» انگلستان گزارش داده است افزایش سایز نسل بعدی کُلاب‌ من در نسل بعدی صرفا محدود به‌ چند میلیمتر نخواهد بود و قرار است ارتفاع این خودرو که تا پیش از این به‌عنوان یک خودرو هاچ‌ بک سه‌ در شناخته می‌شد، ارتقای زیادی داشته باشد.

دربازار ایالات‌ متحده مینی شرایط فروش چندان خوبی را تجربه نمی‌کند؛ چراکه این برند فقط یک مدل شاسی‌ بلند را عرضه می‌کند.

کراس‌اوور «کانتری‌ من» باوجود جذابیت‌های فراوان، اما بسیار محدود است و البته رقم پرداختی برای تحویل کراس‌ اووری با این ابعاد چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر با کاهش تقاضای خرید خودروهای سواری، به‌طور کلی نمایشگاه‌های فروش محصولات این برند خلوت شده است.

به‌همین خاطر «اولیویر هیلمر» درگفت‌وگو با «اتوکار» به‌این نکته اشاره کرده که ممکن است نسل بعدی کُلاب‌ من به‌ سمت شاسی‌ بلند شدن حرکت کند.

درحال حاضر این خودرو با ابعاد چهار متر و ۲۶ سانت درطول و یک‌متر و ۸۲سانت درعرض، تفاوت چندانی با کانتری‌من ندارد و حتی از نظر عرضی خودرو بزرگ‌تری به‌حساب می‌آید؛ اما به‌خاطر ارائه آپشن‌های خاص برای هردو این مدل‌ها و استفاده از تکنولوژی روز برای ساخت پیشرانه آن‌ها، برچسب قیمتی بالایی را دارند.

هنوز مشخص نیست کلاب‌ من قرار است ابعادی بزرگ‌تر از کانتری‌من داشته باشد یا خیر، اما درهرصورت این تصمیم به‌معنی تغییر دراستراتژی محصولات مینی خواهد بود.

همچنین می‌توان این‌طور استنباط کرد که مینی قصد ندارد محصول «تراولر» که پیش از این به‌عنوان یک «MPV» با پلت‌فرم مشترک با ب‌ام‌و «i3» عرضه می‌شد را دوباره زنده کند؛ بلکه هدف آن‌ها استفاده از نام‌های فعلی و تبدیل آن به‌محصولات بلندقامت‌تری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =