بارز

اگرچه در یک‌سال گذشته بیش از نیم‌ میلیارد دلار ارز با نرخ دولتی صرف واردات تایرهای باری-اتوبوسی از خارج کشور به‌ویژه چین شده است اما شرکت های  حمل‌ونقل جاده‌ای، تولیدات گروه صنعتی بارز را به استفاده از چینی‌های کم‌کیفیت ترجیح می‌دهند.

به گزارش «دنیای‌خودرو»،گروه صنعتی بارز به‌عنوان تنها تایرساز حاضر در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، ‌لجستیک‌وصنایع وابسته با معرفی ویژگی‌های منحصربه‌فرد تایرهای رادیال باری‌-اتوبوسی تولید خود  در زمینه تامین تایرهای باکیفیت با عمر طولانی‌تر نسبت‌ به انواع چینی برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام آمادگی کرد.

اما اینکه تایرهای تولید داخل چه تفاوتی با نمونه‌های چینی دارند موضوعی است که مهندس حمید ذوالفقاری، مدیر اداره فروش به شرکت‌ها و سازمان‌های گروه صنعتی  بارز درخصوص آن به «دنیای‌ خودرو» گفت: «متاسفانه تایرهای کم‌کیفیت چینی که این روزها به برکت بازشدن درهای واردات به تعداد زیاد در بازار وجود دارند، برخلاف آنچه در مشخصات تایر ذکر شده است از یک تا دولایه سیمی کمتر برخوردارند و همین موضوع باعث کاهش قیمت تمام‌شده تایر و البته کیفیت پایین آن می‌شود. این موضوع  تا زمانی که تایرها توسط کارشناسان فنی بررسی نشوند، قابل‌تشخیص نیست.»

وی دیگر کم‌کاری برخی  چینی‌ها را کاستن از عرض سطح تماس تایر با زمین دانست و گفت: «با اینکه برخی تایرهای متفرقه چینی با کاستن از ساختار تایر سعی در کاهش هزینه‌ها و سود بیشتر  دارند،‌گروه صنعتی بارز با بهره‌گیری از تکنولوژی کنتیننتال  آلمان باکیفیت‌ترین تایر رادیال باری-اتوبوسی را درکشور  تولید و عرضه می‌کند.»

تایرهای سنگین بارز با قابلیت شیارزنی

احتمالا با حک کردن شیار روی تایر کارکرده در فضای مجازی مواجه شده‌اید. البته بسیاری به اشتباه شیارزنی مجدد تایرهای باری را کاری  نادرست و خطرناک می‌دانند. اما به‌راستی این اقدام اشتباه است؟ ذوالفقاری دراین باره گفت:«‌تنها برخی تایرهای باکیفیت که توسط تایرسازان نامدار دنیا تولید می‌شوند خاصیت شیارزنی دارند که ازجمله آنها می توان به بارز اشاره کرد.» وی بیان کرد: «بارز در طراحی و تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی به‌گونه‌ای عمل کرده است که پس از ساییده شدن سطح رویه تایر و رسیدن به شاخص ساییدگی یا همان TWI،‌هنوز۶میلی‌متر کامپاند باقی می‌ماند و مصرف‌کننده می‌تواند شیارهایی با عمق ۳میلی‌متر روی تایر ایجاد کند. در  چنین حالتی ۳۰درصد به عمر تایر اضافه می‌شود و می‌توان بین ۲۵تا ۳۰هزار کیلومتر دیگر از تایرهای بارز استفاده کرد.

لاستیک‌هایی که دو بار روکش می‌شوند 

ذوالفقاری از همکاری مستقیم  گروه صنعتی بارز با ۱۱۰شرکت فعال  در زمینه حمل‌ونقل خبر داد و گفت: «این شرکت‌ها به‌دلیل کیفیت بالای تایرهای بارز و قیمت مناسب،‌مشتری‌های ثابت این گروه صنعتی هستند. دلیل آنهم کارکرد بالای تایرهای بارز در مقایسه با قیمت آن است که باعث می‌شود هزینه‌های تمام‌شده شرکت‌های حمل‌ونقلی کاهش پیدا کند.»

وی قابلیت دو بار روکش شدن تایرهای TBRبارز را یکی از این خصوصیات دانست و گفت: «در صورت استفاده صحیح از تایر ازجمله حمل بار با وزن مجاز،‌ بالانس و تنظیم باد به‌موقع می‌توان از این محصول تا دوبار روکش مجدد نیز استفاده کرد و هزینه‌ها را کاهش داد.»

جلوگیری از سایش نامنظم با شاخص جدید VAI

میزان نبودن محور خودرو برای راننده‌های حرفه‌ای یعنی ساییده شدن زودتر تایر و صرف هزینه بیشتر. مشکلی که گروه صنعتی بارز با یک شاخص جدید روی تایرهای باری خود آن را رفع کرده است.

ذوالفقاری از ایجاد شاخص VAIروی سطح قابل‌تماس تایرهای مناسب برای محور خودرو با زمین می‌گوید و اینکه در صورت میزان نبودن محور خودرو این شاخص که شامل ۵خط است، پاک می‌شود و راننده می‌تواند از میزان نبودن محور خودرو و تحمیل هزینه های بیشتر مطلع شود.

وی با اشاره به استقبال خوب شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای از محصولات بارز و تقابل این کالاها با تایرهای  کم‌کیفیت چینی گفت:« بارز با در اختیار داشتن ۱۶۵مرکز خدمات پس از فروش فعال در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی  به راننده‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است. ضمن اینکه گروه صنعتی بارز در بحث خدمات پس از فروش به شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل خدمات بازرسی و بررسی تایر در محل را نیز ارائه می‌دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =