بورس

درحالی‌که چند وقتی است زمزمه افزایش سرمایه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در بازار سهام بالا گرفته، اما باتوجه به موانعی که در این بین قرار دارد، تاکنون این امر اجرایی نشده است. 

به گزارش «اخبار خودرو» ،درحالی‌که چند وقتی است زمزمه افزایش سرمایه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در بازار سهام بالا گرفته، اما باتوجه به موانعی که در این بین قرار دارد، تاکنون این امر اجرایی نشده است. 
در این راستا مصطفی احمدلو، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» ضمن اشاره به این‌که عدم‌تحقق افزایش سرمایه برای گروه خودرویی می‌تواند تبعاتی را به‌دنبال داشته باشد، گفت: «از آن‌جا که نقدینگی خوبی در این صنعت بورسی وارد شده است، فعالان بازار سهام منتظر آن هستند افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها هرچه زودتر ازسوی خودروسازان انجام شود. اما به‌دلیل این‌که هنوز معافیت مالیاتی این امر نهایی نشده است، ایران‌خودرو و سایپا نمی‌توانند اقدام به این کار کنند.»

اعطای تسهیلات بانکی هم منوط به افزایش سرمایه است!
وی افزود: «اگر همین شرایط ابهام همچنان وجود داشته باشد، ممکن است نقدینگی که وارد گروه خودرویی شده و موجبات افزایش ارزش کل بازار این صنعت بورسی را فراهم آورده است، از این گروه خارج شود. به‌هرحال نمی‌توان انتظارات سرمایه‌گذاران را بی‌پاسخ گذاشت و توقع داشت سرمایه خود را در سهم‌های راکد نگه دارند.» احمدلو با اشاره به این‌که خودروسازان این آمادگی را دارند که همین امروز افزایش سرمایه را انجام دهند، بیان کرد: «حتی دریافت تسهیلات بانکی نیز منوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها شده است. 
بنابراین خودرویی‌ها ابتدا باید این کار را انجام دهند که از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند تا بعد از آن بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.» 
این فعال بازار سهام در پایان گفت: «همان‌طور که مشاهده می‌کنید خودروسازان نیاز مبرم به انجام افزایش سرمایه دارند و این امیدواری وجود دارد که با فراهم شدن امکانات بتوانند به شرایط خود سر و سامانی بدهند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =